Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در حاشیه برگزاری این آیین گفت: امروز به نمایندگی از تمامی مرزبانان کشور، شهادت مالک اشتر زمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می گویم و امید است که همه ما پیرو راه این شهید باشیم.

                                                                                  

سرهنگ حجت الله کریمی افزود: با توجه به تدبیری که فرمانده مرزبانی کشور و فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه داشتند امروز پاسگاه مرزی نقطه صفر مرز خسروی در  مسیر زائران کربلا به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: هم اکنون امنیت کامل در مرزهای ما با حضور مرزبانان پرصلابت و همیشه بیدار برقرار است و ما پیرو مرزبان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم که ۴۰ سال از عمر با برکت خود را مرزبان بودند و امید است با تاسی به این شهید و با بیداری، کماکان شاهد برقراری و تداوم و استحکام بیش از پیش امنیت موجود باشیم.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: امسال به برکت نظام الهی و با عنایت خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش همه رزمندگان و ایثارگران و نیروهای گمنام شاهد بازگشایی مرز رسمی خسروی و حضور زائران عتبات عالیات به عنوان آرزوی دیرینه مرزنشینان استان کرمانشاه بودیم.

مرادعلی تاتار افزود: در بازگشایی مرز رسمی خسروی سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش به سزایی داشتند که امروز دل های ملت ایران اسلامی عزادار ایشان است.

وی اظهار داشت: به پاس مجاهدت های این شهید والا مقام پاسگاه مرز خسروی به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امروز با حضور پر صلابت نیروهای مسلح مرزهای شهرستان قصرشیرین در امنیت کامل است.

 وی ادامه داد: دشمن بداند که با شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایه های نظام روز به روز مستحکم تر خواهد شد و ما در مراسم بدرقه باشکوه سردار دل ها اقتدار نظام و ولایتمداری ملت بزرگ ایران را بیش از پیش به رخ جهانیان کشیدیم.

 برپایی آیین عزاداری و سوگواری و سینه زنی به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندهان مرزبانی،  نظامی و انتظامی و مسوولان از حاشیه های این مراسم بود.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.

خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.      

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.      

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی پنتاگون حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران آمریکا قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه

سرتیپ احمد علی  گودرزی رئیس روانشناسی پلیس ایران گفت: خوشبختانه در سال‌های  اخیر تعداد زیادی از همکارانمان که در نقاط مرزی، انتظامی و یگان های ویژه و سایر یگان ها انتظامی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، راهنمایی و رانندگی، تحت نظارت مستقیم این انجمن  هستند که بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند .

او بیان کرد: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته ها هر کدام وظایفی دارند.  از جمله آن می توان به  کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته هایی که می‌توانند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور کمک کننده باشند اشاره کرد.

رئیس روانشناسی پلیس ایران تصریح کرد: این تلاش‌ها و فعالیت ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده است. وضعیت علمی همکارانی که  در پاسگاه ها و کلانتری ها خدمت می کنند و همچنین افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می کنند را ارتقا داده‌ایم.  

وی افزود: در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم. روانشناسان ما در رده های انتظامی و مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد می توانند خدمت کنند.

او همچنین گفت:  در این زمینه‌ها نظراتی به مجموعه اجتماعی  مانند جنایی، راهور، سلامت خانواده ، بهداری داده شده است.   

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران