Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر یاراحمدی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت مراکز ضایعات فروشی و جمع آوری زباله‌ها در شهر خرم آباد، اظهار داشت: در کشور و استان لرستان این موضوع مغفول مانده و این در حالیست که علیرغم وجود قوانین و دستور العمل ها این مراکز پروانه فعالیت ندارند.

خطر شیوع بیماری‌های عفونی

وی با بیان اینکه محل این مراکز نیز مورد تأیید و بازرسی قرار نمی‌گیرند، عنوان کرد: از افرادی که کار جمع آوری زباله را دارند تا مکانی که ضایعات جمع آوری می‌شوند در خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به فعالیت این مراکز در داخل شهرهای استان، تصریح کرد: در شهر خرم آباد حداقل ۵۷ مرکز ضایعاتی و جمع آوری زباله وجود دارد.

یاراحمدی، گفت: این مراکز سود عظیمی می‌برند اما متأسفانه هیچ گونه اقدام بهداشتی و مراقبتی در این مراکز انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که در این مراکز فعالیت دارند در معرض انواع بیماری‌های عفونی، ویروسی، ایدز، هپاتیت و… قرار دارند، افزود: محل نگهداری ضایعات و زباله‌ها در داخل شهر می‌تواند موجب شیوع انواع بیماری‌های عفونی و… شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: با همکاری دادستانی، برنامه ساماندهی این مراکز در دستور کار قرار گرفت و طی ماه گذشته ۱۷ مورد از این مراکز در شهر خرم آباد پلمپ شدند.

کمیته رسیدگی و ساماندهی تشکیل شود

‌یاراحمدی با تاکید بر ضرورت ساماندهی این مراکز ضایعاتی و جمع آوری زباله در استان از سوی دستگاه‌های مربوطه مانند اتاق اصناف، افزود: این مراکز باید به بیرون از شهر انتقال پیدا کنند.

محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه این مشکل تنها متعلق به لرستان نیست و در کشور این امر وجود دارد، اظهار داشت: این مراکز در سطح شهرها وجود دارند و این در حالیست که چارچوب خاصی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به تبعات اجتماعی وجود این مراکز در سطح شهرهای استان مانند سرقت، عنوان کرد: باید یک کمیته خاص در این رابطه تشکیل شود و مجموعه صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرداری‌ها، علوم پزشکی و دستگاه قضائی در این رابطه ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت ساماندهی این مراکز از سوی کمیته یاد شده تاکید کرد و گفت: در این کمیته برای ساماندهی این مراکز برنامه ریزی شود و نتیجه آن در جلسه آینده کارگروه فرهنگی و اجتماعی ارائه شود.

کد خبر 4819362

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان استانداری لرستان زباله قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام شهادت خطبه های نماز جمعه قزوین شیراز بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشهد گرگان شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی