Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی مازندران در دفتر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز (سه شنبه 17 دی)  با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی مازندران در دفتر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست حجت الاسلام «محمود علیخانی»، طی سخنانی گفت: نگاه و توجه ویژه ای در گام دوم انقلاب به مساجد شده است.

 

دبیر کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران اظهار کرد: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش مهمی داشتند اما بعد از دفاع مقدس به مساجد، کم توجهی و بی مهری شده است.

 

وی بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت که با آمدن تمام مردم به مساجد به کم بودن تعداد آنها، آگاه می شویم و همچنین سردار شهید قاسم سلیمانی هنگامی که در دمشق، منابر مساجد را مشاهده کرد به کم بودن این پایگاه های دینی در ایران، اشاره کرد.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر اینکه در ایام دهه فجر باید حق مسجد، دهه فجر و سردار سلیمانی ادا شود، ابراز کرد: مساجد در گام دوم انقلاب در دهه فجر، نقش ویژه و مهمی دارند.

حجت الاسلام «نورالله نوری زاد» در این نشست گفت: بستر انقلاب از مساجد، آغاز شد.

 

نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: مسجد فقط کارش محدود به بخش عبادی نیست بلکه کارکردهای دیگر نظیر اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، عدالت خواهی و محرومیت زدایی دارد.

 

وی اظهار کرد: برنامه نو و تازه و خوراک فرهنگی به مسجد دادن بسیار مهم است اما باید به ذائقه مردم، توجه شود که با این عمل می توان به طور یقین، مردم بیشتری را جذب این پایگاه های دینی، کرد.

 

حجت الاسلام نوری زاد بیان کرد: برنامه های نو جهت جذب تعداد حداکثری مردم به مساجد باید بر اساس اصول و مبانی دینی، صورت گیرد.

 

وی ابراز کرد: برگزاری گفتمان دینی با موضوع نقش مسجد در تعالی فرهنگ دینی، خاطره گویی یاران انقلاب، برگزاری محافل انس با قرآن، گردهمایی ائمه مساجد فعال و تجلیل از آنها و برپایی شعر انقلاب با همکاری حوزه هنری در مساجد از جمله فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در دهه فجر هستند.

 

«مهدی مستشرق» از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در این نشست به سابقه مساجد و فعالین در این پایگاه های مهم در پیروزی انقلاب اشاره های بسیار خوبی کرد.

 

وی، پخش آهنگ های انقلابی در مساجد، معرفی علمایی که در مسجد نقش داشتند، معرفی مساجد که در انقلاب تاثیرگذار بودن به همراه چاپ تصاویر آنها، خاطره گویی انقلاب در مساجد، تجمع مبارزان مساجد در شهرها به صورت استانی را از جمله برنامه های پیشنهادی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران جهت گرامیداشت دهه فجر اعلام کرد.

 

«ولی الله امیری»، نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز در این نشست از مسجد به عنوان محور نام برد و بر افزایش بیان خواسته و مطالبه های اجتماعی در مساجد، تاکید کرد.

 

وی، شناسایی و معرفی فعالین مسجدی در دهه فجر، استفاده از ابزار هنر جهت تبیین انقلاب و دهه فجر، بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با برجسته کردن نقش مسجد در انقلاب را جهت برنامه ریزی برای دهه فجر، مورد تاکید قرار داد.

 

«عباس عابدی»، نماینده اداره اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست گفت: به فضای مجازی جهت معرفی انقلاب و دهه فجر، توجه ویژه صورت گیرد.

 

وی تاکید کرد: آشنا کردن نوجوانان با نحوه شکل گیری انقلاب بسیار ضروری است و همچنین خاطره نویسی از دوران انقلاب یکی از موارد مهم در برنامه های ستاد مساجد دهه فجر می تواند به شمار آید.

 

همچنین حجت الاسلام «محمدعلی عطاریه»، مسئول بسیج مساجد و محلات در این نشست گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند که هر پایگاه مقاومت، وظیفه انجام کار نظامی ندارد بلکه به فعالیت های فرهنگی بپردازند.

 

وی اظهار کرد: رویکرد برنامه ها مردمی و مسجدی باشد.

 

به گزارش شبستان، برگزاری یادواره شهدا با محوریت پاسداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، برپایی ایستگاه خلاقیت بچه های مسجد با موضوع دهه فجر، برگزاری مسابقه نقاشی، برپایی نشست های بصیرتی با محوریت گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقه عکاسی دهه فجر از قاب دوربین از جمله برنامه های پیشنهادی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به مناسبت ایام الله دهه فجر  به شمار می آیند.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی گام دوم انقلاب حجت الاسلام و المسلمین قرائتی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد