Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@04:33:09 GMT

برای مقابله با مشکلات هاضمه ماست بخورید!

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۵۴۸۳

برای مقابله با مشکلات هاضمه ماست بخورید!

ماست تهیه شده از شیر (شیر گاو، بز، میش، شتر، الاغ...) پاستوریزه است که باکتری‌هایی برای تخمیر به آن اضافه شده اند.

این باکتری‌ها عبارتند از: استرپتُکُکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریکوس. در یک گرم ماست، حداقل ۱۰ میلیون باکتری وجود دارد. این باکتری‌ها باید در محصول نهایی زنده باشند. با یک بار مصرف ماست، این باکتری‌های زنده در رودۀ ما حضور پیدا می‌کنند و در آنجا فعالیت‌های تخمیرشان ادامه پیدا می‌کنند که این فعالیت‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای حاصل شدن محصولی به نام ماست، حضور این دو نوع باکتری ضروری است. به بیان دیگر، شیر‌های تخمیرشده با انواع دیگر باکتری‌ها (مثلاً بیفیدوس) نمی‌توانند ماست نام بگیرند.

نکته:
شیر سویا نمی‌تواند تبدیل به ماست شود، زیرا باکتری‌ها از لاکتوز برای تخمیر استفاده می‌کنند، لاکتوز قندی است که در شیر سویا وجود ندارد.

برای مقابله با مشکلات هاضمه ماست بخورید!
با گذشت زمان، کارآیی آنزیمی که باعث هضم لاکتوز می‌شود، قندی که در شیر وجود دارد، کم و کمتر می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد بزرگسال و مسن برای هضم شیر مشکل دارند؛ و در نتیجه مصرف این محصول (شیر) برای بزرگسالان همراه برخی مشکلات نظیر درد‌های شکمی، گاز، نفخ و حتی اسهال خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌شود که این افراد به مصرف ماست روی آورند. در واقع، مصرف لبنیات باعث بروز این مشکلات نمی‌شود. این پدیده به حضور باکتری‌هایی نسبت داده می‌شود که به محض ورود به روده توسط بخشی از لاکتوز در فرآیند تخمیر روده‌ای مصرف می‌شوند. از سوی دیگر، ساختار ماست سرعت هضم و گوارش را افزایش می‌دهد و به آنزیم‌ها، برای انجام مأموریت گوارش زمان بیشتری می‌دهد.


توجه داشته باشید که باکتری‌ها، که پروبیوتیک هم نامیده می‌شوند، در موارد اسهال به جای شیر خصوصاً برای کودکان توصیه می‌شود. با کاهش خطرات سوءتغذیه، معالجه سریع‌تر خواهد بود.

ماست، با ارزش غذایی قابل توجه
ماست خواص غذایی بیشمار دیگری هم دارد. سرشار از پروتئین است، ضمناً کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین (ویتامین B۲ که برای تبدیل مواد غذایی به انرژی ضروری است) هم دارد؛ و در آخر، ماست مفید است!
علاوه بر طعم لذیذ و ساختار خوشایند، تازگی ماست هم بسیار جذب کننده است.
برای تناسب اندام، ماست طبیعی و نه شیرین را در الویت قرار دهید. البته، ماست باید در چارچوب تغذیه‌ای متنوع و متعادل قرار گیرد.


منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماست دستگاه گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمستان پیاز سبز بخورید!

مصرف سبزیجات به طور کلی دارای فواید غیر قابل اجتناب بسیاری برای سلامتی است، از جمله پیاز سبز که گنجینه ای از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص در فصل زمستان است، وقتی پیاز سبز در رژیم غذایی گنجانده شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

- تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز سبز یا همان پیازچه حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بیماری های مرتبط با زمستان مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

- تقویت دستگاه گوارش

از آنجایی که پیاز سبز حاوی درصد بالایی از فیبر است، آن را به گزینه غذایی عالی برای افرادی که از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی رنج می برند تبدیل می کند، بنابراین باید به طور مداوم آن را مصرف کنید.

- رهایی از اضافه وزن

پیاز سبز کالری کمی دارد، بنابراین خوردن آن هنگام پیروی از یک رژیم غذایی با هدف رهایی از وزن اضافی گزینه بسیار خوبی است و از شما در برابر چاقی و افزایش وزن محافظت می کند.

- آنتی باکتریال

پیاز سبز حاوی عوامل ضد باکتریایی است؛ بنابراین خوردن آن در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای مرتبط با این فصل را کاهش می دهد.

- تنظیم سطح قند خون

بسیاری از مطالعات پزشکی تأیید کرده‌اند که خوردن پیاز سبز به کاهش احتمال افزایش قند خون کمک می‌کند و این آن را به انتخابی عالی برای دیابتی‌ها تبدیل می‌کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

* مجله سلامتی

دیگر خبرها

  • اگر روزی نیم قاشق روغن زیتون بخورید این اتفاق معجزه‌آسا برایتان می‌افتد
  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد