Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیمحمد زنگانه روز سه شنبه در پنجمین جلسه کمیته راهبری استانی درمان دادگاه مدار که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: یکی از چالش‌های پیش روی مقابله با آسیب‌های اجتماعی ماهیت پیچیده و گسترده آنها است که باید به صورت ائتلافی و شبکه ای برای مقابله با آنها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: اقدام شبکه‌ای و ائتلافی در این زمینه یک الزام علمی و مدیریتی است، افزود: حرکت جزیره‌ای در این زمینه از عمل نکردن بهتر است چون آسیب‌ها و صدمات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگانه افزود: متاسفانه ما در کشور برای کارهای جمعی، شبکه‌ای و ائتلافی تمرین نکرده و از ابتدا همیشه شاگرد برتر به جای کلاس برتر داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری، همواره دغدغه آسیب‌های اجتماعی دارند و باید در موضوع آسیب‌ها با نگاه مشارکت محور و همه جانبه برای دستیابی به نتیجه تلاش کرد.

این مسئول افزود: در مقابله با آسیب‌های اجتماعی تکنوازی به درد نمی‌خورد بلکه باید با کار مشارکتی و شبکه‌ای همدیگر را کمک کنیم.

زنگانه گفت: هرکجا هم افزایی میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد دستیابی به موفقیت، بیشتر خواهد بود آنچنانکه در آیات قرآن نیز بر کار اجتماعی و مشارکت محور تاکید شده است.

مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اجرای طرح درمان دادگاه مدار در قزوین، ادامه داد: این استان در اجرای این طرح موفق عمل کرده است و آمادگی برگزاری جشنواره بهبود یافتگان را دارد.

وی اضافه کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این طرح در استان قزوین با همدلی و همراهی دستگاه‌های متولی از جمله دادگستری، دادستانی و بهزیستی به موفقیت رسیده است و باید از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کرد.

زنگانه با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از مترقی‌ترین قوانین را دارد و برای مقابله با معتادان متجاهر نیز چاره اندیشی کرده است، افزود: معتادی که برای درمان اقدام نمی‌کند و به اعتیاد نیز تجاهر می‌نماید اگرچه بیمار است اما مجرم نیز هست و روح ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، استفاده از فشار قانون را برای درمان آنها در نظر گرفته است.

نقش موثر هم افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با اعتیاد

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی کشور با تمام توان پای کار اجرای طرح دادگاه درمان مدار است ولی باید برخی مشکلات موجود در سر راه اجرای این طرح حل شود.

فرید براتی سده افزود: در طرح دادگاه درمان مدار حضور قاضی در دادگاه ضروری است چون می‌تواند با مشاوره درست معتادان ارجاع شده را مورد راهنمایی و هدایت قرار دهد.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح دادگاه درمان مدار، اصل بر مشارکت محوری و هم افزایی میان دستگاه‌ها است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی استان قزوین اعتیاد پیشگیری از وقوع جرم جمهوری اسلامی قانون قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی مشهور شدند

              گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند 

این حیوان برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد


باتری این ریزسیاه‌چاله‌، انرژی هفت نسل شما را تامین می‌کند


قیمت آپارتمان در منطقه چیتگر تهران


عکسی از فروشگاه زنجیره‌ای در تهران ۵۰ سال قبل


پرچمداران سامسونگ در یک‌ قدمی ۱۰۰میلیون تومان


با ۳میلیارد تومان در این محله تهران، خانه بخرید
اعتیاد به کافئین را بی‌دردسر ترک کنید!
۲۰ اعتیاد عجیب که از آن بی‌خبرید!
عکس صبا راد در کنار مادرش


پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی پنج روز آینده
فال روزانه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳


آخرین قیمت خودروهای پرتقاضای داخلی


حرف‌های بازیگر معروفی که انگار از مهاجرت پشیمان است


کمبود این ویتامین باعث سفید شدن مو می‌شود


مورایس به‌خاطر شیدا خانم مسلمان شد!


تصویر جنجالی از پریناز ایزدیار با حلقه ازدواج


تصاویر متفاوت از تجمع گشت ارشاد در قم



 

دیگر خبرها

  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی مشهور شدند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی