Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: این دانشگاه در استان با کمبود فضا مواجه است طوریکه سال آینده حتی جایی برای تحصیل یک نفر دانشجوی دختر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یحیی معروفی پیش از ظهر امروز در مراسم تشکیل اولین مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان کردستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: نقش سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی در ایجاد امنیت و وحدت در کشور بی‌بدیل بود و شهادت ایشان زمینه‌ساز اتحاد، انسجام و همبستگی هر چه بیشتر ملت ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه به ماموریت و ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان گریزی زد و  افزود: رعایت موازین وزارت علوم و آموزش و پرورش، ماموریت‌گرا و حاکمیتی بودن، به نوعی تضمین کننده آینده کشور، جذب مستعدترین و نخبه‌ترین دانشجویان کشور برای پرورش معلم، پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان، استخدام رسمی همه پذیرفته شدگان و معافیت پسران از خدمت سربازی  از جمله مزیت‌های تحصیل در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان خاطرنشان کرد: این دانشگاه به دلیل نقش مهمش مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد که در اردیبهشت سال گذشته با عنایت ایشان نسبت به این دانشگاه بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

معروفی بیان کرد: اکنون در دو پردیس دختران و پسران دانشگاه فرهنگیان کردستان یک هزار و ۴۳۵ نفر دانشجو در ۱۳ رشته مشغول تحصیل هستند.

وی مهمترین چالش‌های دانشگاه فرهنگیان را، فرسودگی و محدودیت فضای آموزشی، رفاهی و ورزشی به ویژه در پردیس دختران برشمرد و گفت: با این روند در پذیرش سال آینده جایی برای  برای تحصیل یک نفر دانشجوی دختر در این دانشگاه وجود ندارد و این عمده‌ترین چالش و مشکل ما در این حوزه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یعنی ایجاد شغل و این امر در شرایط اقتصادی کشور بخصوص در استان، امر مهمی است که باید برای حل آن تمهیداتی از سوی خیرین و دیگر مسئولین مرتبط اندیشیده شود چراکه اگر تلاشی نشود سال آینده کردستان از این ظرفیت محروم خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده  در سطح کشور ۳۰ هزار ردیف استخدامی در نظر گرفته است که سهم استان کردستان ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است ، افزود:  اگر استان ما ظرفیت نداشته باشد در این خصوص به شدت دچار مشکل می‌شویم و فرزندان این منطقه متضرزر خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: مطابق اساسنامه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان وظایفی از جمله،  برنامه‌ریزی جهت گسترش فرهنگ اسلامی وقف و باقیات صالحات در جامعه و بهره‌گیری از این فرهنگ در توسعه کمی و کیفی دانشگاه، شناسایی، تقدیر و حمایت از خیرین، واقفین و حامیان دانشگاه، برنامه‌ریزی و ساماندهی برای جذب کمک‌های مردمی در راستای افزایش فضاهای مورد نیاز دانشگاه، حمایت از دانشجویان مستعد و کم بضاعت دانشگاه در قالب‌های مختلف و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، مشارکت در خرید و تامین تجهیزات و خدمات مورد نیاز دانشگاه از طریق توافق‌نامه را برعهده دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه کردستان دانشجویان فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،تعداد زیادی از فرهنگیان هر سال به علت‌های مختلف مانند تغییر محل زندگی، ازدواج، انتقال اجباری پدر یا همسر به دنبال گرفتن انتقالی موقت یا دائم از محل کار خودشون هستند.

 برخی از فرهنگیان خصوصا بانوان فرهنگی درباره نقل و انتقالات با مشکلاتی مواجه هستند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند .

شهروند خبرنگار ما می‌گوید بعد از ۱۵ سال خدمت در پاکدشت خواستار انتقال به محل زندگی خود در تهران است ولی تاکنون با درخواستش موافقت نشده است.

بنا بر اعلام  آموزش و پرورش، مشمولان انتقال فرهنگیان باید دارای شرایطی که آموزش و پرورش و ستاد اجرایی آن تصویب کرده است باشند .

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

فرهنگیان زیادی برای تدریس به شهرستان‌های اطراف تهران از جمله پاکدشت می‌روند و هرساله درخواست جابجایی به شهر تهران دارند و در سامانه نقل و انتقال ثبت نام می‌کنند اما با انتقالی آنها به خاطر کمبود نیرو در مبدا موافقت نمی‌شود در حالی که در شهر تهران کمبود معلم داریم و متاسفانه این کمبود نیرو با جذب نیروهای از استان‌های مختلف تامین می‌شود در حالی که می‌توانند نیروها را ساماندهی کنند.
من معلم مقطع ابتدایی هستم و ۱۵ سال است که  از تهران پاکدشت می‌روم، لطفا ابن موضوع را پیگیری کنید. 

 

 

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال