Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز تلاش جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های وسیع علم و دانش، فناوری و نوآوری خود یک حرکت عظیم و جهادگونه‌ است.

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک و تسلیت شهادت غرورآفرین و افتخارآمیز سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و تسلیت به خانواده معظم ایشان گفت: به عنوان عنصر کوچکی از جامعه جهادگران علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران این عروج را خدمت ملت شریف ایران که این روزها همه داغدار و اشک‌ریز فراق سردار بزرگ آسمانی هستند تسلیت می‌گویم، از سوی دیگر باید بگویم جامعه علم و فناوری مانند دیگر اقشار مردم مصمم به تحقق وعده‌های الهی و انتقام‌گیری از خون به حق ناریخته شهدای والامقام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش جامعه علم و فناوری کشور و با تلاش جهادگران عرصه دانش، فناوران و نوآوری قطعاً‌ عَلَم عِلم بر زمین نخواهد ماند و آن چیزی که مایه افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال حیات طیبه بعد از انقلاب بوده که بزرگان و سرداران بزرگی همچون شهید سلیمانی عزیز به آن هم افتخار می‌کردند اقتدار علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران بوده که با تأسی بر رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب به دست آمده است.

* تلاش جامعه علمی حرکت جهادگونه دانشگاهیان است 

قادری‌فر عنوان کرد: پیشرفت علم و فناوری به نوبه خودش قدرت بازدارنده از تهدید برای کشور به ارمغان آورده،‌ امروز تلاش جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های وسیع علم و دانش، فناوری و نوآوری خودش یک حرکت عظیم و  جهادگونه‌ای است که کشور را در تمام عرصه‌ها خودکفا و بی‌نیاز از مستکبرین عالم و دنیای غرب کرده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شدیدترین فشارها و تحریم‌ها به واسطه تلاش عالمانه و مجاهدانه دانشمندان خودش، در همه عرصه‌ها توانسته روی پای خودش بایستد و مشت محکمی را بر دهان استکبار جهانی بکوبد، کما اینکه در کنار ترور ناجوانمردانه سرداران والامقامی مانند سردار سلیمانی هم زمان جنگ اقتصادی، جنگ سلامت، جنگ روانی و تحریم‌های دیگری را هم استکبار جهانی علیه ملت ما نشانه گرفتند اما به هدف‌شان نرسیدند.

وی ادامه داد: همین که از تحریم‌های ناجوانمردانه خودشان حتی در حوزه دارو و سلامت دریغ نمی‌کنند و دست به ترور می‌زنند و مردم را تحت فشار قرار می‌دهند، همه این‌ها نشان دهنده  جنگ تمام عیار علمی، اقتصادی و فناورانه و دست آخر هم جنگ نظامی است، اما ملت بزرگ ایران قطعاً امیدوار خواهند بود که تلاش‌گران و خادمان آنها در عرصه‌های علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور به عنوان سربازان و افسران جوان جبهه جنگ نرم، با تلاش عالمانه در سنگرهای علمی، تحقیقاتی و فناوری و با دستیابی به دانش روز در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های تجهیزات پیشرفته دفاعی و حوزه سلامت، فناوری‌های گوناگون صنعت،‌ پیام اقتدار خودشان را یکبار دیگر به گوش جهانیان برسانند.

* انتقام سخت از مستکبران در حوزه علم و فناوری

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: همانطور که خون شهدای جهاد علمی مثل شهید شهریاری، شهید علی‌محمدی، شهید احمدی روشنی و سایر شهدا باعث شده که یک جوشش و خروش علمی در بین جهادگران علمی به وجود بیاید، خون پاک سردار سلیمانی و همرزمانش هم یکبار دیگر بر عزم و تلاش مضاعف و انگیزه‌ بیشتر فعالان عرصه علم و فناوری خواهد افزود که راه پر افتخار شهدای والامقام را در سنگرهای علمی برای اقتدار روزافزون و تقویت هر چه بیشتر بنیه علمی و تحقیقاتی کشور ادامه دهند.

قادری‌فر ادامه داد: ما فکر می‌کنیم برتری ملت ایران بر استکبار جهانی در همه عرصه‌ها و پاسداشت خون شهدای والامقام جز انجام کار عالمانه،‌ تحقیقات، فناوری و نوآوری مؤثر نخواهد شد و این جوش و خروش خون این شهید والا مقام و این حماسه بزرگ ملی و بین‌المللی اقتدار مردم فهیم شهیدپرور ایران یکبار دیگر رگ‌های حیات، جامعه علمی کشور را جان تازه‌ای به خودش بخشید و امیدواریم که یک فصل جدید و سر منشأ جدید برای حرکت علمی و فناوری کشور در این عرصه به کشور شود.

وی گفت: انتقام سخت در جبهه علمی این است که ما همپا با مراکز علمی و معتبر دنیا که به فکر این هستند که با تسخیر و جلب دانشمندان ایرانی به قله‌های علمی برسند عرصه را آنچنان محکم کنیم تا محققان، اندیشمندان برجسته جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های علم و دانش و تکنولوژی بنشینند و همانطور که حداقل در ۲۲ سال گذشته بعد از شروع جنبش نرم‌افزاری و تولید علم در کشور برخی از قله‌های علمی نظیر نانو فناوری، زیست فناوری در حوزه‌هایی مثل هسته‌ای، فضا و در حوزه‌های دیگر رتبه‌های تک رقمی دنیا را به خودمان اختصاص دادیم و فناوری ایرانی را در خدمت صلح بشری و ارتقاء سطح زندگی مردم قرار دادیم و خود را بی‌نیاز از فناوری‌های غربی کردیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی فناوری جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده‌ایم، گفت: میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر از ۶درصد است که بخش نفت و گاز در این آمار سهم بسزایی دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، محسن منصوری در حاشیه دومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارگران گفت: اینجا سخن از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است. امروز در نبرد بزرگ اقتصادی ما، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهوری از شما کارگران قدردانی کنم که برای عزت و سربلندی ایران تلاش می‌کنید. امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است که نقشی تعیین‌کننده در اقتصاد کشور دارد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تلاش برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه هستیم و برای توفیق حداکثری، همه ابزارهای موردنیاز در دسترس است.

منصوری تصریح کرد: همه مؤلفه‌های موفقیت یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده است تا هرچه زودتر به توفیق نهایی برسیم. امروز ایران به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امور به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با بازسازی تجهیزات صنعت نفت، مقدار تولید بیشتر از روزهای پیش از تحریم است، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هرکجا میدان را به نیروی جوان، متعهد و متخصص داخلی داده‌ایم پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا که نگاه به بیرون داشته‌ایم موفق نبوده‌ایم.

منصوری بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تلاش برای رفع مسائل بزرگ کشور هستند و این از افتخارهای صنعت نفت، جامعه کارگری و... است. در کنار این تلاش‌ها، توجه به محیط پیرامونی حائز اهمیت بوده و در صنعت نفت به مسئولیت‌ اجتماعی توجهی ویژه‌ شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • ترکیب احتمالی بایرن: آماده انتقام در جهنم مونیخ
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند