Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@05:04:04 GMT

اقدام جدید آمریکا علیه پناهجویان

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۶۱۷۱

اقدام جدید آمریکا علیه پناهجویان

 

 به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، آمریکا قصد دارد آن دسته از اتباع مکزیکی که تقاضای پناهندگی از ایالات متحده را دارند به گواتمالا بفرستد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته -دوشنبه- با اعلام این خبر تصریح کرد که پناهجویان مکزیکی به موجب یک توافق مهاجرتی که سال گذشته با گواتمالا منعقد شده به این کشور منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است: «آن دسته از مکزیکی‌هایی که در پی کسب حمایت بشردوستانه از آمریکا هستند از این پس به گواتمالا منتقل می‌شوند و این فرصت را خواهند داشت تا در آنجا درخواست خود را ارائه کنند.»

مکزیک بلافاصله ضمن ابراز مخالفت خود با اتخاذ این تصمیم اعلام کرد که چنین رویکردی می‌تواند تبعات ناخوشایندی بر سرنوشت پناهجویان کشورش در آمریکا داشته باشد.

وزارت خارجه مکزیک ضمن واکنش به این تصمیم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: «دولت مکزیک به دقت بر موضوع رعایت حقوق بشر در توافقنامه‌های امضاء و تصویب شده توسط دو کشور، نظارت دارد.»

واشنگتن ماه ژوئیه گذشته توافقی را با گواتمالا به امضا رساند که به موجب آن گواتمالا به عنوان یک «کشور ثالث امن» برای پناهجویان تلقی شده و متقاضیان باید نخستین اقدام برای کسب پناهندگی را در آنجا انجام دهند.

این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این توافق جنجالی به آمریکا امکان می‌دهد تا آن دسته از پناهجویان را که فاقد صلاحیت برای ورود به خاک این کشور می‌داند به گواتمالا منتقل کند.

ناظران بین‌المللی نیز ضمن ابراز نگرانی از این توافق معتقدند که گواتمالا،‌ کشوری هم مرز با مکزیک که بیش از نیمی از ساکنانش زیر خط فقر زندگی می‌کنند، از امکان و ظرفیت لازم برای میزبانی از متقاضیان پناهندگی برخوردار نیست و صرفا تحت فشار واشنگتن تن به امضای این توافقنامه داده است.

برخی رسانه‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که دونالد ترامپ مقامات گواتمالا را برای پذیرفتن این توافق تحت فشار قرار داده و به اعمال محدودیت‌های اقتصادی و افزایش تعرفه‌های گمرکی تهدید کرده است. ایالات متحده آمریکا توافق مشابهی را نیز پیش از این با کشور السالوادور امضا کرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی آمریکا پناهجویان آمریکا قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکای شعله‌ور!

حالا چشم مردم آمریکا و البته جهانیان به برخوردهایی از پلیس این کشور باز می‌شود که پیش از این از سمت خود آمریکایی‌ها در سراسر جهان مورد اعتراض بود. عکس‌هایی از تک‌تیراندازهای آمریکایی بر بام خانه‌های مشرف به دانشگاه‌های آمریکا از جمله تصاویر فراگیر شده این روزهاست. ویدئوهای سرکوب و بازداشت معترضان هم چیزی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را زیر فرش پنهان کنند و رسوایی آنها تا جایی پیش رفته که حتی دادستان‌جورجیا به‌صراحت اعلام کرده است «دانشجویان را سرکوب کنید.» و یک اکانت توییتری منتسب به ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده با شناسایی این دانشجویان با آنها برخورد خواهد کرد! در همین ارتباط نیز سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد. دولت و کنگره آمریکا به‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود در ادوار مختلف به‌ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند. دولت آمریکا روز پنجشنبه‌ ۳۰ فروردین، قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی را در سازمان ملل متحد وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مثبت داده بودند. همچنین مجلس سنای آمریکا به‌تازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷میلیارد دلار به تصویب رساند که چهار میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد. پس از این اقدامات بود که شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت. اکنون امواج خروشان اعتراض دانشجویان علیه اسرائیل تقریبا به سراسر آمریکا سرایت کرده و تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین جنبش ضد اسرائیلی تاریخ آمریکا در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با قدرت خواستار پایان یافتن جنگ در غزه، آتش‌بس و عدم حمایت حاکمان کاخ سفید از صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شده است. این درحالی است که برخی نمایندگان رسانه‌ها و ناظران بین‌الملل پیش‌بینی کردند چادرهای اعتراضی دانشجویان در روزهای آتی بخش‌های بیشتری از آمریکا و اروپا را فرا می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • آمریکای شعله‌ور!
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!