Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شدت تحریم‌های نفتی و احتمال کاهش درآمد‌های حاصل از آن، بودجه سال آینده با اصلاح ساختاری و کمترین اتکا به نفت تنظیم شده به طوری که قرار است با تبیین چهار اصل درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات و توسعه عدالت در اصلاح ساختاری اثر کمبود پول نفت در بودجه خنثی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین راهکار‌های دولت برای جبران کاهش درآمد‌های نفتی توسعه پایه‌های مالیاتی و افزایش درآمد‌ها از این محل است و از این رو پیش بینی شده درآمد‌های مالیاتی دولت در بودجه ۹۹ نسبت به امسال رشد ۲۳ درصدی داشته باشد. در میان عده‌ای با برخی از تصمیمات مدیران اقتصادی برای افزایش پایه‌های مالیاتی در این شرایط رکود اقتصادی مخالف هستند که یکی از نمونه‌های آن پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد است.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند، اساس تعریف و تفاوت مناطق آزاد نسبت به سایر شهرها، معافیت‌های مالیاتی در این محدوده‌های جغرافیایی محسوب می‌شود و مهم‌ترین مزیتی که می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مناطق آزاد شود معافیت از پرداخت مالیات فعالیت‌های اقتصادی است و اگر این مزیت حذف شود، در این شرایط سخت اقتصادی فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هم از دست می‌رود.

در این باره مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با ایلنا درباره پیشنهاد دولت برای کاهش ۵۰ درصدی معافیت‌های مالیاتی در لایحه بودجه ۹۹ اظهار داشت: هنوز در این باره صحبتی با ما نشده است، اما بسیار بعید است که کاهش معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد به تصویب برسد.

وی پیش از این گفته بود: مالیات یک موضوع محوری درباره مناطق آزاد است. اگر قانونی به نام منطقه آزاد وجود دارد، مهم‌ترین عنصر آن، معافیت مالیاتی و معافیت‌های گمرکی است که این موضوع نه در اینجا که در همه دنیا وجود دارد. اینکه فردی یا کارشناسی موضوع حذف معافیت‌های مالیاتی از مناطق آزاد را مطرح می‌کند، نشان می‌دهد از مفهوم و قانون منطقه آزاد هیچ اشراف و اطلاعی ندارد.

بانک همچنین درباره سرنوشت تصویب ۷ منطقه آزاد جدید در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: این لایحه متوقف نشده است و تصویب این مناطق جدید همچنان در دستور کار مجلس قرار دارد و به دنبال تصویب این لایجه هستیم.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معافیت مالیاتی تحریم نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در پی ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر  معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس بعنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و امروز توسط وزیر کشور رسما مورد تجلیل قرار گرفتند.

 در ادامه این همایش نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از «علی زارعی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد