Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، روزنامه تایمز انگلیس خبر داد که این کشور در پی هراس از انجام عملیات تلافی‌جویانه ایران در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، طرح‌های اضطراری برای خارج کردن نیرو‌های نظامی خود از عراق را تسریع کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا اوایل هفته جاری نزدیک به ۲۰ برنامه ریز ارشد ارتش را به سفارت خود در بغداد فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع دفاعی به تایمز گفته اند که از روز سه شنبه و پس از سه روز عزاداری برای سردار قاسم سلیمانی، احتمال انجام حمله تلافی جویانه از سوی ایران بیشتر خواهد شد.

مشاوران بریتانیایی در حال تنظیم کردن طرح‌هایی برای خروج سریع سربازان خود از عراق هستند و ممکن است این طرح‌ها برای دیپلمات‌ها و دیگر افراد غیرنظامی هم به کار گرفته شود.

شب گذشته هم تصویری از یک نامه در رسانه‌های خبری منتشر شد که طی آن یک مقام ارشد نظامی آمریکایی به عراق اطلاع داده بود این کشور برای خروج از عراق آماده می‌شود.

این نامه که پیشنویس آن توسط ژنرال ویلیام سیلی، فرمانده یگان رزمی ارتش آمریکا در عراق، تهیه شده بود بعدا از سوی مقامات آمریکایی از جمله مارک اسپر، وزیر دفاع، رد شد. اسپر اظهار داشت که «نه تصمیمی،  نه هیچ برنامه‌ای یا آمادگی‌ای برای ترک [عراق]وجود ندارد.»

خبر‌ها درباره تصمیم بریتانیا همزمان با اعلام موضعی مشابه از سوی چند کشور اروپایی دیگر منتشر شده است.

اسلواکی اعلام کرده است که هفت سرباز خود را از عراق به منطقه‌ای اعلام نشده خواهد برد. این نیرو‌ها به عنوان بخشی از ماموریت آموزشی ناتو در عراق حضور داشتند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آلمان هم نوشت: «نیروهای آلمانی فعال در عراق بطور موقت کاهش می‌یابند و حدود ۳۰ نفر که در پایگاه‌های بغداد و تاجی مستقر هستند، به کشورهای همسایه یعنی کویت و اردن منتقل می‌شوند.»

سخنگوی وزارت دفاع آلمان بدون ارائه اطلاعات بیشتری، اعلام کرد که انتقال این نیروها به کشورهای همسایۀ عراق «به‌زودی آغاز خواهد شد».

نیروهای آلمانی حاضر در عراق در مجموع حدود ۱۲۰ نفر هستند که به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، علاوه بر پایگاههایی در نزدیکی پایتخت عراق، در اقلیم کردستان عراق نیز مستقر هستند و در آنجا نیز به آموزش نیروهای امنیتی محلی می‌پردازند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انگلیس عراق خروج نیروها از عراق آمریکا سردار قاسم سلیمانی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های ایران، اتهام‌های تکراری درباره نقش منطقه‌ای ایران را بر زبان آورد.

به گزارش ایسنا، «گرنت پایس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه و پس از قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به «بی‌ثبات‌کردن منطقه» متهم کرد.

 وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انگلیس در حالی ایران را به دامن زدن به ثباتی در منطقه متهم کرده که خود حامی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بوده و به همراه آمریکا چندین بار به خاک یمن حمله کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل