Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار عظیم ابراهیم پور روز سه شنبه در نشست سه روزه تشکیلاتی جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه که در محل سالن همایشهای آستان قدس رضوی افزود: چند روز است که همه شبکه‌های خبری دنیا مراسم باشکوه تشییع پیکر شهیدان این حمله ناجوانمردانه و پیامدهای آن را پوشش می‌دهند اما با شهادت این سردار رشید و همرزمانش بار دیگر پرچم اسلام، مقاومت و مظلومان جهان در حد اعلا به اهتزاز درآمد و خوشا به حال این شهیدان که این گونه در راه خدا شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تحقق جامعه و دولت اسلامی است که منظور از دولت اسلامی کل حاکمیت شامل دولت، مجلس، نیروهای مسلح و سایر ارگانها و نهادهاست و منظور ایشان از دولت اسلامی یک دولت کوچک و چابک نظارتی است و بقیه کارها باید به مردم واگذار شود.

رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: در حال حاضر بیش از چهار میلیون حقوق بگیر دولتی در کشور وجود دارد که دولت اسلامی مد نظر رهبری نمی تواند با این مجموعه بزرگ شکل بگیرد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی پیش قراول تشکیل دولت اسلامی است .

ابراهیم پور افزود: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به دنبال تشکیل نظام مردم سالاری دینی و نه دولت سالاری دینی است و وقتی نظام سازی مردم پایه تشکیل شد دولت اسلامی محقق می شود و بدون نظام سازی مردم پایه صحبت از تشکیل دولت اسلامی خطاست.

وی ادامه داد: رهبری در فرمانی با ابلاغ عملیات فرهنگی آتش به اختیار، نظام سازی مردم پایه فرهنگی را راه انداختند و با تعیین خط مشی‌های اقتصاد مقاوتی نقشه راه اقتصاد مقاومتی مردم پایه را مشخص کردند و این نهضت است که اکنون در زمان فشارهای اقتصادی ناجوانمردانه دشمن، اقتصاد کشور را متحول کرده‌ است.

رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: نظام اقتصاد مقاومتی مردم پایه بر پایه توانایی‌های بخش خصوصی و استعدادهای مردمی شکل گرفته که اگر وام بانکی در این چرخه وارد شود دیگر اقتصاد، مقاومتی نیست و از آن نظام اسلامی مردم پایه در نمی‌آید.

ابراهیم پور افزود: مقام معظم رهبری در گامهای بعدی، نظام سازی مردم پایه اجتماعی و علمی را نیز با تکیه بر استعدادهای داخلی و نخبگان پایه گذاشته‌اند و گام پنجم نیز در جنبش مردم پایه بودن نظام، نظام سازی مردم پایه دفاعی است که در جنگ علیه تکفیری ها و داعش امتحان خود را به درستی و موفقیت پس داد و در اکثر کشورها راه افتاده و یا در حال راه اندازی است.

وی ادامه داد: گام ششم نیز نظام سازی مردم پایه محلی بر محور مساجد و یا همان سیستم خدمت کمیته‌ای در زمان امام راحل (ره) است که با این فرضیات، نظام اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری زیر ساخت‌های لازم را دارد و آن نظام اسلامی مردم پایه است .

رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: در پنج سال آینده دیگر داعش تهدید نیست بلکه افزایش حاشیه نشینی شهرها و خالی شدن روستاها برای کشور تبدیل به تهدیدی جدی می‌شود که ما باید تمام امکانات و تلاش خود را به کار بگیریم تا با ساماندهی روستاها و ایجاد اشتغال مانع تخلیه محیط‌های روستایی و سرازیر شدن جمعیت روستاییان به حاشیه شهرها شویم چون هر روستایی که از روستا به شهر می‌آید یک تولید کننده کم می‌شود و یک نفر به جمعیت مصرف کنندگان اضافه می‌شود.

ابراهیم پور افزود: امروز شاکله اصلی خدمت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با محوریت مساجد و امام روستا در حال شکل گیری است چرا که سیستم دولتی و اجرای آن در ۴۰ سال گذشته جواب نداده است و ما بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سر فصل‌هایی را تعریف کرده‌ایم که در مدت سه روز برگزاری این همایش جلسات توجیهی آن برای مسوولان و امامان روستاهای سراسر کشور برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نیز که برای شرکت در این همایش به مشهد سفر کرده بود گفت: ماموریت اصلی سپاه ایجاد امنیت پایدار در کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار سید ضیاءالدین حزنی افزود: در کنار وظیفه اصلی اما سپاه، محرومیت زدایی، مردم یاری، مردم دوستی، مردم‌داری را در سر لوحه کارهای خویش قرار داده است به ویژه در مناطق محروم، مرزی و سخت گذر و حساس  در این زمینه از سال گذشته پروژه‌هایی در زمینه تامین آب و اشتغال تعریف شده که در سرتاسر ایران در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این زمینه تقسیم کاری بین قرارگاه‌های مختلف زیر مجموعه سپاه، نیروی زمینی، دریایی و هوا فضا انجام شده و همه نیروها و امکانات سپاه حسب فرمایش فرماندهی کل قوا و سردار فرماندهی برای محرومیت زدایی کشور بسیج شده‌ اند و تا کنون خدمات بسیار خوبی در زمینه تامین آب، ایجاد اشتغال، ازدواج آسان، تامین جهیزیه و محرومیت زدایی با مشارکتهای مردمی انجام شده است که ادامه دارد.

او تاکید کرد: دشمن بداند با شهادت سردار دلها سلیمانی و همرزمانش خللی در ماموریت‌های سپاه و لشگر قدس ایجاد نمی‌شود و امروز بیش از گذشته مصصم به انجام ماموریت‌ها هستیم.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشهد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی داعش قاسم سلیمانی همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشهد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی داعش قاسم سلیمانی همایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشهد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی داعش قاسم سلیمانی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند

آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید طالع یوسف‌اُف از شهیدان جبهه مقاومت اسلامی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم عنوان کرد: این شهید والامقام پرچم برافراشته و از نماد‌های جبهه مقاومت است، جهان باید بداند که امروز، روزگار مقاومت است، و دوران عربده کِشی‌ها و ستم‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ استکبار جهانی به سر رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما به استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار و قدرت‌های اروپایی و جنایتکاران صهیونیست غاصب فلسطین اعلام می‌کنیم، آن دوران که شما می‌کُشتید و با لگد پایمال می‌کردید و با چکمه‌های خونین‌تان سینه مستضعفان را لِه می‌کردید، گذشت.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نهضت مقاومت نه تنها غرب آسیا، بلکه کشور‌های اروپایی و آمریکایی را در نوردیده است؛ حتی احمق‌های آمریکایی نیز می‌گویند، این خیزش دانشجویی آمریکایی با تحریک ایران است.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز روز بیداری ملت‌ها است، نقطه آغازین نهضت مقاومت و خیزش بزرگ الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ولی در این نقطه نماند، و از مرز‌های ایران عبور کرد.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند این خیزش انسانیت و فطرت‌های پاک بشری است که تاکنون با تحمیق و تجهیز رسانه‌ای و توطئه‌های گوناگون در جهل و غفلت به سر می‌بردند و برای آنان حقایق وارونه جلوه داده شده بود.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: پرده‌ها به نوعی کنار رفته‌اند، وجدان‌ها بیدار شده‌اند، بشریت خیزش نو یافته و دوران جهل و غفلت ملت‌ها سپری شده، امروز دوران بیداری ملت‌ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: ما به این حکومت‌های اطراف خودمان اعلام می‌کنیم، با ملت‌هایتان آشتی کنید، و با وجدان بشری همراه شوید، کسی با شما جنگ ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان: حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: مقاومت اسلامی با حکومت‌های شما در جنگ نیست، ما کاری با شما نداریم، ما سر و کارمان با استکبار است، دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است.

او ادامه داد: به فریب کاری‌های آمریکا گوش ندهید، آمریکا می‌خواهد شما را در برابر این حرکت مقاومت جهانی و اسلامی قرار دهد، بدانید اشتباه می‌کنید اگر این توطئه تحمیقی را باور کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چرا شما خودتان را خرج آمریکا و اسرائیل می‌کنید به نفع شماست که با ملت‌ها همکار و همراه باشید، و به عقل و شرف خودتان برگردید، چون منفعت دنیا و آخرت شما در این است.

عضو شورای مدیریت حوزه همچنین یادآور شد: ما به این کشور‌های گرداگرد خودمان اعلام می‌کنیم، اجازه بدهید ملت به خیابان بیایند، شما نیز از این حرکت مقاومت حمایت کنید تا ملت‌ها شما را دوست داشته باشند و شما را حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جریان مقاومت اسلامی امروز، چون سیلی است که بنیان استکبار را از بُن بر خواهد کَند. هیچ قدرتی چه آمریکا و چه اسرائیل و چه کشور‌های اروپایی و چه قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شما نمی‌تواند در برابر این سیل ویران‌گر استکبار و ظلم‌وستم موجود در منطقه و جهان ایستادگی کند، حاکمان کشور‌های اسلامی، کسی از شما حمایت نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این نکته که مقاومت اسلامی اختصاص به امت اسلامی و یا جغرافیای خاصی ندارد بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در قلب آمریکا به جوش آمده و پرچم مقاومت در ۸۰ دانشگاه آمریکا برافراشته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جوانان آمریکایی و اروپایی برای اطفال مظلوم فلسطینی گریه می‌کنند و وجدان بشری برای خونی که مظلومانه به وسیله اسرائیل ریخته می‌شود، اشک می‌ریزد و می‌جوشد و این حرکت باز نخواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش