Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اقدام تروریستی اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی گفت: ترور سردار سلیمانی ضایعه بزرگی بود. ولی معتقدم این ضایعه در عین اینکه برای ما سنگین بود می‌تواند آثاری مثبتی هم در کشور ما هم در کشورهای دیگر به ویژه در عراق پدید آورد و این قابل ملاحظه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران از هیچ کمکی به کشورهای منطقه دریغ نکرده است

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره اقدام تروریستی اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی هم کاردان بود هم در سطح بین الملل فعالیت های پرتوفیقی داشت. برای نمونه، در ارتباط با مقاومت در کشورهایی نظیر عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه با همه مشکلات و چالش هایی که وجود داشت نقش موثر، مفید و تعیین کننده‌ای داشت. به گونه‌ای که توانست در مقابل قدرت ها مقاومت کند. زیرا آمریکایی‌ها می‌خواستند خاورمیانه جدیدی را در منطقه به وجود آورند که این خاورمیانه جدید مستلزم این بود که آمریکا پایگاه های خود را در کشورها به وجود آورده و آنها  را به کشورهای کوچکتر تقسیم کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در این میان با حضور خود تلاش کردند تا به اهداف شان دسترسی پیدا کنند. آنها برای سوریه، لبنان، عراق و یمن نقشه هایی کشیده بودند. حتی در کشورهایی نظیر ترکیه نیز تلاش کردند چنین وضعی به وجود آورند. ایران در تمام طول این مدت در منطقه حضور داشته و بدون اینکه دخالتی در امور کشورها داشته باشد از هیچ کمکی به کشورهای منطقه دریغ نکرد. با اینکه ما خود مشکلاتی داریم اما از آنجا که این کشورها اسلامی هستند، نگذاشتیم آمریکایی‌ها به اهداف شوم خود در آنها دست پیدا کنند.

 

سردار سلیمانی در عین حالی که یک نظامی بود، اهل گفت و گو بود

سیدمحمد غروی ادامه داد: ایران تصمیم گرفت به کشورهای منطقه کمک کرده و اگر مشورتی نیاز داشتند به آنها ارائه دهد. زیرا سرنوشت این کشورها بی‌ارتباط با سرنوشت کشور ما نبوده و نیست. در نتیجه ما وظیفه خود می‌دانیم که چنین نقشی را در منطقه ایفا کنیم بدون اینکه بخواهیم مداخله ای در این رابطه داشته باشیم. در این زمینه، کسی که مباشرتاً ورود کرده بود شخص سردار سلیمانی بود که در تمامی عرصه ها موفق بود. او جنگ دیده بود و جنگ‌های پارتیزانی را مدیریت کرده بود همچنین تجربه بسیار خوبی داشت و مورد اعتماد بود.

وی با بیان اینکه نقش سردار سلیمانی بسیار تعیین کننده بود، گفت: با اینکه خصوصیت ژنرالی ایجاب می‌کند تا فرد کار خود را با جنگ پیش ببرد اما خصوصیتی که سردار سلیمانی را از بسیاری افراد جدا می‌کرد این بود که در عرصه دیپلماسی نیز قوی بود. یعنی تا جایی که امکان داشت از ظرفیت‌های گفت و گو استفاده می‌کرد و اگر لازم بود مشورت می‌داد و به کشورها کمک می‌کرد. سردار سلیمانی در عین حالی که یک نظامی بود، اهل گفت و گو بود. او تنها در صورتی که کشورها متقاضی کمک بودند مدیریت بخش‌هایی را برعهده می گرفت و متناسب با مسئولیت خود عمل می‌کرد.

 

دنبال ترور حاج قاسم بودند

غروی بیان کرد: سردار سلیمانی هیچگاه دنبال منافع شخصی و منافع اقلیمی حوزه خود نبود، بلکه دنبال مصالح کشورهایی بود که درخواست کمک کرده بودند. بنابراین طبیعی بود که ایشان جایگاه قابل قبولی میان مسئولان عالی رتبه آن کشورها داشته باشد. جایگاهی که بعدها به میان مردم این کشورها رسید و آنها نیز متوجه شدند که سردار سلیمانی چنین نقشی ایفا می‌کند. در نتیجه اقدامات حاج قاسم در منطقه مقبولیتی عمومی برای ایشان پدید آورد. دشمن نیز متوجه این مسأله بود که حاج قاسم هرجا ورود می‌کند، موفق است.

 

وی ادامه داد: موفقیت‌های سردار سلیمانی در منطقه مسأله‌ای سنگین برای قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا بود. هرگاه که دشمنان می‌خواستند حیاط خلوتی برای خود ایجاد کنند، سردار سلیمانی کاری می‌کرد تا این مسأله تحقق پیدا نکند یا دست‌کم آن طور که دشمنان می‌خواستند محقق نشود. هنگامی هم که دشمنان تلاش کردند جریاناتی به وجود آورند تا مشکلاتی برای دولت های منطقه ایجاد کنند، آمریکا و متحدانش عملا توفیق پیدا نکردند و در این رابطه، نقش سردار سلیمانی بسیار خودنمایی می‌کرد. از این رو، آنها به دنبال ترور حاج قاسم بودند. در حالی که نمی‌دانند سردار سلیمانی تنها نیست و درست است در موقعیتی قرار گرفته که شاخص به نظر می رسد ولی این دلیلی بر تنها بودنش نیست.

 

او اهداف و مقاصد جریان‌های سیاسی را دنبال نمی‌کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از طرفی دشمن نقش سردار سلیمانی را برجسته می‌دید و به دنبال محو ایشان بود و از سوی دیگر نیز محبوبیت او در منطقه بسیار ویژه بود. خصوصیات مختلف اخلاقی و منشی سردار سلیمانی هم به این مسأله اضافه شد و ایشان در داخل کشور نیز  توجه های زیادی به خود جلب کرد. او هرگز این گونه نبود که اهداف و مقاصد جریان‌های سیاسی را دنبال کند، بلکه اهداف جمهوری اسلامی را آنهم همانگونه که مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام تعیین کردند، دنبال می کرد.

وی بیان کرد: این گونه نبود که همه ایشان را منتسب به جریان خاصی بدانند. بلکه سردار سلیمانی فوق جریان ها تعریف می شد. لذا دیدیم که در ماجرای شهادت مظلومانه ایشان همه احساس درد کردند و گویا همه مصیبت زده بودند. همچنین ترور او را همه محکوم کردند و واقعا همگان او را با دل و جان می خواستند. ویژگی دیگر سردار سلیمانی، مشی اخلاقی ایشان بود. او آدم مخلصی بود که اصلا به دنبال رسیدن به مقام و موقعیت نیست. وظیفه خود را انجام می‌داد و مخلصانه در این رابطه قدم برداشت.

 

سردار سلیمانی در عین اینکه یک نظامی بود اما دل رئوفی داشت

غروی گفت: همه متوجه بودند که ایشان سربازی است که در جبهه‌های مختلف نقشی تعیین کننده دارد و مصالح نظام را مدنظر قرار می‌دهد. از طرف دیگر، سردار سلیمانی در عین اینکه یک نظامی بود اما دل رئوفی داشت. ویژگی های دیگر اخلاقی هم در او وجود داشت. آدم متدین و باتقوایی بود. فردی بود که به سراغ بزرگان می رفت و از فکر آنها چه در نجف و چه ایران استفاده می کرد. عملا زمانی که به ایران می آمد با بزرگان ملاقات داشت و مسائل را بازگو می کرد. بی تردید او تبدیل به چهره ای محبوب در حوزه بین الملل و داخل کشور شده بود.

وی افزود: سردار سلیمانی حتی در نظرسنجی‌ها جزو محبوبترین مقامات کشور ما بود که مردم به خوبی از او نام می بردند. امروز هم کسی باور نمی‌کند که وقتی اتفاقی این چنینی برای یک سردار نظامی می افتد، چنین تاثیری در کشور و منطقه داشته باشد. حتی موجب وحشت دشمنان در سطح بین الملل شود. این امری بسیار مهم است. چرا که آمریکا نیز از اقدام مذبوحانه خود وحشت کرده و به خود می لرزد و پیغام می دهد حالا این کاری بوده که شده و اگر بخواهد پاسخی داده شود باید به همان اندازه باشد. این مسأله از طرفی جایگاه رفیع سردار سلیمانی را نشان می دهد و از طرف دیگر نمایانگر قدرت ایران است.

روحیه سردار سلیمانی نشان می‌داد که باید کار کرد و درگیر مسائل جناحی نشد

غروی بیان کرد: ترور سردار سلیمانی ضایعه بزرگی بود. ولی معتقدم این ضایعه در عین اینکه برای ما سنگین بود می‌تواند آثاری مثبتی هم در کشور ما هم در کشورهای دیگر به ویژه در عراق پدید آورد و این قابل ملاحظه است.

وی در پایان گفت: آنچه برای سردار سلیمانی مطرح بود، مصالح نظام و کشور بود و ایشان هیچ گاه وارد دعواهای جناح های سیاسی نمی شد. بنابراین با اینکه ممکن بود برخی تصمیمات در خارج از کشور مورد نظر بعضی جریان های داخلی نباشد، اما آنها در عین حال احساس می کردند که سردار سلیمانی ژنرال مخلصی است که در صحنه عمل می‌کند و جان خود را کف دستش گذاشته است. روحیه سردار سلیمانی هم نشان می‌داد که باید کار کرد و درگیر مسائل جناحی نشد

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی آیت الله غروی شهادت سردار سلیمانی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون اعلام جنگ کرد

بعد از مصدومیت اخیر سردار آزمون و دوری تقریبا طولانی مدت او از میادین حالا به نظر می‌رسد ستاره فوتبال ایران دوباره به مرز آمادگی رسیده و این بهترین خبر ممکن برای دنیله ده‌روسی در مقطع حساس کنونی فصل محسوب می‌شود.

سردار ابتدای هفته بعد از مدت‌ها دوباره در ترکیب رم به میدان رفت و اتفاقا درخشان ظاهر شد. جایی که او در جریان دیدار برابر بولونیا به زمین آمد و تک گل رم در جریان این مسابقه را به ثمر رساند. البته شاگردان ده‌روسی نهایتا این مسابقه شش امتیازی را واگذار کردند.

سردار این روز‌ها در تمرینات رم نیز بسیار آماده و سرحال نشان می‌دهد. مهاجم ایرانی در تمرین اخیر رم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و در بازی درون تیمی موفق به هت‌تریک شد تا خط و نشانی جدی برای رقبای خود از جمله روملو لوکاکو و تامی آبراهام بکشد.

رم یکشنبه شب در جریان یک بازی حساس به مصاف ناپولی خواهد رفت و قطعا در این مسابقه نیز سردار آزمون شانس بالایی برای حضور در ترکیب این تیم خواهد داشت. دیداری که جالوروسی برای حفظ امید‌های کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، محکوم به پیروزی در آن است.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار آزمون اعلام جنگ کرد