Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:30:05 GMT

فریبا عادلخواه از اتهام جاسوسی تبرئه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۸۶۴۳

فریبا عادلخواه از اتهام جاسوسی تبرئه شد

سعید دهقان روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: اتهام اصلی موکلم جاسوسی بود و خانم عادلخواه علاوه بر تبرئه از اتهام جاسوسی، از اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی از جمله «مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض آمیز میان زن و مرد» نیز تبرئه و منع تعقیب صادر شد.

وی ادامه داد: شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت شهید مقدس اوین در جلسه رسیدگی به پرونده عادلخواه که بیش از سه ساعت و نیم طول کشید، همزمان با اخذ آخرین دفاع و همچنین دفاعیات کتبی و شفاهی، سه اتهام دیگر برای او اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقان اظهار داشت: با توجه به تأیید دادستانی، کیفرخواست با دو اتهام دیگر با عناوین «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب می‌رود که احتمالا شعبه مربوطه، هفته آینده مشخص خواهد شد.
دهقان درباره پرونده «رولاند گابریل مارشال» نیز گفت: اتهام این موکل اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است و جلسه بازپرسی آقای رولاند گابریل مارشال هم حدود دو ساعت به طول انجامید و پس از تصمیم قضایی بازپرس و تأیید دادستانی، کیفرخواست برای او صادر شد و پرونده به دادگاه انقلاب می‌رود.

فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو) است که ۱۷ خرداد ۹۸ در یکی از سفرهای خود به ایران بازداشت شد.

۲۵ تیر ۹۸ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده فریبا عادل خواه به کجا رسید و آیا مقامات ایران به درخواست کنسولگری فرانسه در این ارتباط پاسخ دادند یا نه گفت: این فرد جز متهمانی است که اخیرا دستگیر شده و به لحاظ ماهیت پرونده و موضوعاتی که در آن مطرح است هنوز فرصت مناسب برای اطلاع‌رسانی به این پرونده نیست بنابراین ما اصل بازداشت را تایید می‌کنیم و ان‌شاالله با ادامه تحقیقات و روشن شدن زوایای پرونده اطلاع‌رسانی شفاف‌تری انجام خواهد شد.

برچسب‌ها فریبا عادل خواه وکیل قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریبا عادل خواه وکیل قوه قضاییه فریبا عادل خواه وکیل قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟