Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد، رهبر ایران مختصات عملیات تلافی جویانه علیه منافع آمریکا را تعیین کرده و خواسته هرگونه عملیات مستقیما توسط نیروهای ایرانی انجام شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وبگاه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که از دیروز دوشنبه منتشر شده و بروزرسانی می‌شود، نوشت، ایران طی چند دهه گذشته از درگیری مستقیم نیروهای نظامی خود در عملیات‌های خارجی خودداری کرده است و به ادعای این روزنامه از طریق «نیروهای نیابتی» خود آن را پیش برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه با اشاره به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی در بغداد نوشت: اما در این مورد آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران می‌خواهد هرگونه اقدام تلافی جویانه صراحتا توسط نیروهای نظامی ایران انجام شود.
این گزارش مدعی شد، در ساعات پر تنش اولیه ترور قاسم سلیمانی، رهبر عالی ایران در یک اقدام کم سابقه در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور یافته و مختصات هرگونه اقدام تلافی جویانه را تعیین کرده است.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: یک منبع ایرانی مطلع از موضوع، درباره مختصات این عملیات گفت، «این اقدام باید مستقیم، حمله‌ای متناسب به منافع آمریکا باشد و آشکارا توسط نیروهای نظامی خودمان انجام شود».
این روزنامه آمریکایی می‌گوید که این یک اقدام خیلی قابل توجه برای رهبر ایران بود و ترور سردار قاسم سلیمانی که یک یار و شخصیت نزدیک به آیت الله خامنه‌ای بود باعث شده است که وی احتیاط‌های سنتی که طی چهل سال گذشته در زمینه اقدامات نظامی خارج از مرزها رعایت می‌شد، [در این مورد] کنار گذاشته شود.
نیویورک تایمز در ادامه اضافه کرد، خشم و عصبانیت مردم ایران از ترور این فرمانده عالی ایرانی در مراسم تشییع در روز دوشنبه در خیابانهای پایتخت ایران کاملا نمایان بود، جایی که آیت الله خامنه‌ای نیز صراحتا بر پیکر قاسم سلیمانی گریست.

آمریکا برای همه شناورهای خود در خاورمیانه هشدار صادر کرد
آمریکا برای همه کشتی‌ها و شناورهای دریایی خود در آبراه‌های منطقه خاورمیانه، درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران هشدار صادر کرد.
دولت آمریکا امروز سه‌شنبه به همه کشتی‌های خود در منطقه خاورمیانه هشدار داده که مراقب حملات احتمالی تلافی‌جویانه ایران باشند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با تیتر «آمریکا درباره احتمال تحرک ایران، به کشتی‌ها[ی خود] هنگام عبور از گذرگاه‌های آبی در خاورمیانه هشدار داد» گزارش کرد: دولت آمریکا به کشتی‌هایی که از گذرگاه‌های آبی در خاورمیانه عبور می‌کنند -جایی که گذرگاه حیاتی انتقال انرژی است- هشدار داد که «احتمال اقدام ایران علیه منافع دریایی آمریکا» وجود دارد.
این هشدار آمریکا به دنبال افزایش تنش میان این کشور با ایران صادر شده است؛ تنشی که بعد اقدام آمریکا به ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد به وجود آمده و ایران تأکید کرده که پاسخ این «ترور دولتی» را خواهد داد.

نگرانی انگلیس از وقوع یک جنگ گسترده
وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه به دنبال کاهش تنشها در خاورمیانه هستیم درباره وقوع یک جنگ گسترده هشدار داد.
«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در جدیدترین موضعگیری خود درباره تنشهای اخیر در غرب آسیا بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نظامیان تروریست آمریکایی گفت: ما به دنبال کاهش تنشها در منطقه غرب آسیا هستیم و باید یک مسیر دیپلماتیک در ارتباط با ایران پیدا کنیم.
وی در عین حال تاکید کرد که نگرانی ما وقوع یک جنگ گسترده در خاورمیانه است.
وزرای خارجه کشورهای اروپایی شامل ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس قرار اسن امروز سه شنبه درباره ایران تشکیل جلسه دهند.
مقامات اروپایی طی روزهای گذشته بدون محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در حومه بغداد، خواستار کاهش تنشها در منطقه شده و برخی از آنها از جمله فرانسه از ایران درخواست کرده‌اند به این حمله آمریکا واکنشی نشان ندهد.

فرانسه: ایران از پاسخ دادن به آمریکا خودداری کند
وزیر خارجه فرانسه دیروز دوشنبه مدعی شد ایران باید از پاسخ دادن به آمریکا در واکنش به ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودداری کند.
«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن حمایت از اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ضروت توسل به دیپلماسی برای حل و فصل تنش‌ها با ایران تأکید کرد.
وزیر خارجه فرانسه در ادعایی بی‌اساس و با نادیده گرفتن نقش سردار سلیمانی در شکست داعش ایشان را از جمله عوامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه خوانده است.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، لودریان گفته که ایران نباید به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی واکنش نشان دهد. او گفته ایران باید از پاسخ دادن به اقدام آمریکا خودداری کرده و گفت‌وگوهای گسترده‌تر را آغاز کند.
لودریان در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد خطر بروز جنگی دیگر در خاورمیانه وجود دارد. او گفت: «هیچ‌کس جنگ نمی‌‌خواهد.»
وزیر خارجه فرانسه همچنین گفته است: «هنوز امکان توسل به دیپلماسی برای حل و فصل بحران با ایران وجود دارد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور شهید قاسم سلیمانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع وابسته به کشتیرانی در صنعا روز چهارشنبه «عملیات دریایی یمن که در ساعات گذشته انجام شد، اهمیت زیادی داشت و نشان‌دهنده میزان توسعه توانایی‌های نظامی نیروهای صنعا بود».

این منبع آگاه به روزنامه لبنانی الاخبار گفت: عملیات هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی MSC ORION در اقیانوس هند با استفاده از هواپیماهای پیشرفته و در دورترین نقطه در غرب جزیره ماداگاسکار در جنوب اقیانوس هند انجام شد.

منبع آگاه یمنی در ادامه اضافه کرد: به عقیده ناظران، این یک پیشرفت قابل توجه است که پیامدهای عمده‌ای بر حرکت کشتی‌های تجاری اسرائیل خواهد داشت که از مسیر دماغه امید نیک به بنادر این رژیم می‌روند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه اعلام کرده بود که ارتش این کشور با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی MSC ORION در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

حمله پهپادی ارتش یمن به کشتی CYCLADES

همچنین به گفته این منبع، تنش نظامی میان نیروهای مسلح یمن و نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته به بالاترین سطح رسیده است.

این منبع در ادامه آنچه در حال وقوع است را یک «جنگ دریایی نامحدود» توصیف کردند.

وی همچنین اعلام کرد: انفجارهای شدیدی در سواحل «الخوخه»، «المخا» و مناطق وسیعی از «خور عمیره» واقع در مقابل تنگه باب المندب شنیده شده است و این درگیری‌ها منجر به توقف عبور و مرور کشتی‌های تجاری به مدت چند ساعت شد و سپس فعالیت کشتی‌ها ازسرگرفته شد.

یحیی سریع بامداد سه‌شنبه همچنین از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی در دریای سرخ خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

کد خبر 848655 منبع: ایسنا برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه دریای سرخ ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا