Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایران بعد از عقد زوجین فرآیند خرید جهیزیه شروع می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کهیا ستور، در قانون‌ها خرید جهیزیه مانند دیگر هزینه‌ها بر عهده زوج (مرد) بوده ولی در ایران طبق سنت‌های دیرینه خرید بر عهده خانواده دختر است؛ اما برای به ثمر رسیدن این فرآیند دوست‌داشتنی هم نیاز به تأمین هزینه و وقت کافی برای خرید آن و هم به خرج دادن سلیقه برای تهیه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل کمبود وقت ممکن است که تهیه بعضی وسایل را از قلم بیاندازید. بهتر است برای تهیه جهیزیه به چند نکته مهم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم دقت کنید.

برای خرید جهیزیه تحقیق کنید

قبل از خرید وسایل ضروری حتماً درباره کالا و برندهای مختلف تحقیق کنید. برای مثال از نزدیکان خود که به‌تازگی کالای مشابه خریداری کرده حتماً درباره برند و کیفیت آن اطلاعات بگیرید؛ و ۱ هفته کامل در بازار رفته بدون آنکه جنسی را خریداری کنید فقط نگاه کرده تا تنوع اجناس در زمان خرید گیجتان نکند تا بتوانید با دیدی باز به خرید بروید. راه بهتر هم آن است که‌این گشت‌وگذار را با هزینه کمتر و سریع‌تری در اینترنت انجام دهید. انواع سایت‌ها درباره برندهای مختلف مطالبی نوشته‌اند که می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. حتماً در اینترنت هم به‌خوبی جستجو کنید. فروشگاه آنلاین کهیاستور یکی از بهترین سایت‌ها برای کسب اطلاعات از قیمت‌ها و ویژگی‌های محصولات و لوازم جهیزیه است.

لیست تهیه کنید

برای اینکه تمام جوانب را برای خرید جهیزیه عروس در نظر بگیرید و هنگام خرید دچار بی‌نظمی و فراموشی نشوید، بهتر است اقلام مورد نیاز را فهرست کرده و بر اساس کاربرد دسته‌بندی کنید. شاید ابتدا این موضوع را به‌خوبی درک نکنید ولی وقتی یک‌بار به بازار بروید و برگردید متوجه خواهید شد که افسوسی بزرگ خواهید خورد که‌ای وای! فلان و فلان را فراموش کردیم بررسی کنیم؛ بنابراین لیست خرید خود را داشته باشید تا بتوانید در هر بازارچه‌ای که می‌گردید همه لوازم آن دسته خاص را جستجو کرده باشید.

خرید اینترنتی جهیزیه

یکی از راه‌های تحقیق مفید جستجوی اینترنتی برای جهیزیه است زیرا هم تمامی کالاهای به‌روز به‌طور مداوم در اینترنت به‌روز می‌شود و امکان مقایسه سریع بین چند برند را به شما داده و به کار ما سرعت می‌بخشد. شاید برخی نسبت به خرید اینترنتی همیشه یک گاردی داشته باشید و نخواهند به سمت آن بروند ولی این مسیری رو به رشد است و در همه جای دنیا رشد خرید اینترنتی همه را ناچار کرده است که به این مسیر هم‌فکر کنند چراکه اگر نکات ایمنی خاصی را در نظر بگیرید قطعاً خرید اینترنتی جهیزیه خریدی شیرین و امن خواهد بود.

چرا خرید از بانه

شاید عبارت خرید از بانه و خرید جهیزیه با تخفیف ویژه در بانه به گوشتان خورده باشد و حتی شاید در خانواده خود شنیده باشید که جهیزیه را از بانه تهیه‌ کرده‌اند و از ارزان بودن اجناس بانه برای شما تعریف کرده باشند. چرا این‌طور است و بانه چه جایی است؟

منطقه آزاد تجاری بانه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، شاهراه ورود لوازم‌خانگی بخصوص لوازم صوتی و تصویری به کشور است. از خصوصیت‌های منطقه آزاد تجاری، معافیت پرداخت از مالیات و حق گمرک می‌باشد. از این‌رو یکی از علل ارزانی کالاها، عدم پرداخت هزینه‌های گمرک و مالیات است.

نکته‌ای که شاید مهم باشد نداشتن گارانتی اجناس است ولی این موضوع دلیل بر این نیست که اجناس تقلبی هستند بلکه تمامی اجناس با ضمانت‌نامه کتبی و رسمی به شما ارائه می‌شود و شما هزینه اضافی بابت گارانتی‌هایی که در شهرهای دیگر بابت اجناس می‌پردازید را متحمل نمی‌شوید. شما می‌توانید لوازم خانگی با قیمت مناسب با ضمانت اصل بودن را از فروشگاه‌ها و حتی فروشگاه‌های اینترنتی دریافت کنید.

خرید اینترنتی جهیزیه از بانه با کهیااستور

کهیا استور از سال ۹۲ شروع به کارکرده است و در حوزه لوازم‌خانگی در شهرستان بانه آماده به خدمت‌رسانی است. در سال ۹۶ به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه سنتی غرب معرفی‌شده و در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی‌، به‌صورت آنلاین آماده به ارائه خدمات است. شما در سایت کهیا استور می‌توانید خرید ویژه جهیزیه را به بهترین شکل با مقایسه قیمت و کیفیت داشته باشید و با هر خرید یک جایزه دریافت کنید.

با کیفیت و ضمانتی که کهیااستور برای شما فراهم می‌کند شما می‌توانید بدون سفر به بانه، در خانه نشسته و با خیال راحت در بازار بانه به گشت‌وگذار بپردازید. به سهولت کالای مورد نیاز خود را پیدا کنید و باقیمت ارزان‌تر از بازار بانه آن را خریداری کنید و در منزل آن را تحویل بگیرید. حتماً از خرید جهیزیه با فروشگاه اینترنتی کهیااستور تجربه بسیار خوشایندی خواهید داشت که آن را به سایر دوستان و اقوام خود معرفی خواهید کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید جهیزیه خرید اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از کلی بحث و جدل بر سر اجرایی شدن طرح عرضه اینترنتی دارو؛ سرانجام آیین نامه این طرح از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شد.

در همین حال، ابلاغ آیین نامه عرضه اینترنتی دارو یا همان پلتفرم‌ها، همچنان جای سئوال است که آیا قرار است مسوولیت توزیع دارو به صورت کامل در اختیار پلتفرم‌ها قرار بگیرد.

در همین ارتباط، سیدرضا مظهری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، توضیحاتی داده است تا ابهامات این آیین نامه برای همگان روشن شود.

وی گفت: امکان ارتباط صوتی و تصویری با مسئول فنی داروخانه و انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل اقامت بیمار از مهم‌ترین ویژگی آئین نامه ابلاغی است.

مظهری در توضیح بیشتر افزود: بیمار بدون مراجعه به داروخانه با ورود کد رهگیری خود، محل اقامت و محدوده جستجوی خود را تعیین می‌کند و واکشی اطلاعات نسخه از هر یک از بیمه‌های پایه صورت می‌گیرد و زمان تقریبی که دارو احتمال دارد به بیمار برسد، مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بیمار چند داروخانه را انتخاب کرده باشد، داروخانه‌هایی که اقلام نسخه را داشته باشند در قالب پیام‌های ارسالی به بیمار اطلاع رسانی می‌کنند، ادامه داد: بیمار هریک از داروخانه‌هایی که بخواهد را انتخاب خواهد کرد و بر اساس تعرفه‌ای که شرکت حمل تعیین می‌کند، قیمت را بیمار انتخاب می‌کند.

مظهری افزود: به محض انتخاب بیمار ارتباط با مسئول فنی داروخانه برقرار می‌شود اگر نیاز به ارتباط صوتی و تصویری با مسئول فنی داروخانه داشت، از طریق سکو امکان این ارتباط برای بیماران فراهم می‌شود و این دسترسی موجب سهولت دسترسی بیمار به دارو می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: دارو به صورت پلمپ و بسته بندی به سکو سپرده می‌شود تا در زمان مشخصی به دست بیمار برسد.

در همین حال، آیین نامه توزیع اینترنتی دارو، به مدت ۶ ماه در یکی از استان‌ها اجرا شود و بعد از آن، شکل سراسری به خود بگیرد.

سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، ددر توضیح محتوای آیین نامه توزیع اینترنتی دارو، گفت: آنچه اعلام شده است «آئین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

وی افزود: هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است و تنها در مورد حمل دارو و تحویل آن به نشانی بیمار به صورت غیرحضوری است. همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

در همین حال، در آیین نامه ابلاغی آمده است: مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آئین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

البته یک نکته در مورد همکاری داروخانه ها با آیین نامه ابلاغی وجود دارد، به طوری که تنها داروخانه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود و در صورت ثبت شکایت از سکو یا داروخانه، سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

کد خبر 6092231 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • فروش اینترنتی دارو
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو