Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:47:36 GMT

مقرّ ائتلاف تحت امر آمریکا از عراق به کویت منتقل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۸۹۲۷

مقرّ ائتلاف تحت امر آمریکا از عراق به کویت منتقل شد

مرکز فرماندهی ائتلاف بین‌المللی که تحت امر آمریکاست برای دوره‌ای موقت از عراق به کویت منتقل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که مرکز فرماندهی ائتلاف بین‌المللی که آمریکا فرماندهی آن را بر عهده دارد به‌صورت موقت از عراق به کویت منتقل شد.

تصمیم ائتلاف برای تغییر مقر اصلی خود چند روز بعد از آن انجام می‌شود که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر پارلمان عراق یکشنبه ۱۵ دی، دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق در بغداد، با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد.

در همین راستا، دوشنبه‌شب ابتدا خبرگزاری فرانسه سندی را منتشر کرد که نشان می‌داد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به ارتش عراق اعلام کرد، با احترام به حاکمیت عراق و درخواست پارلمان و دولت بغداد، برای مقدمات جهت تغییرات پیش‌رو ظرف روزها و هفته‌های آینده، جابجایی نیروهای خود را آغاز می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با بیان این‌که واشنگتن برنامه‌ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد، مدعی شد: نامه منتشرشده در خصوص خروج نیروهای آمریکایی غیردقیق است.

دونالد ترامپ نیز به خاطر افشای نامه خروج نظامیان آمریکایی از عراق بسیار خشمگین است.

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با تأیید ضمنی صحت سند منتشرشده از سوی رسانه‌ها مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: این سند، پیش‌نویس امضا نشده نامه‌ای بود که هدف آن هماهنگی بود و نباید منتشر می‌شد و به‌اشتباه به دست نیروهای عراقی رسید.

سند افشای خروج نظامیان آمریکایی پس از آن روی می‌دهد که پارلمان عراق روز یکشنبه گذشته به خروج تمامی نیروهای خارجی رأی داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق توسط نیروهای خارجی شد.

به دنبال این اقدام، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق، تحریم‌های بسیار سختی را علیه بغداد اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: ائتلاف بین المللی جوزف دانفورد مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است