Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کردند و در این دیدار درباره تحولات پیش آمده اخیر در منطقه و لزوم حفظ آرامش در مرزهای جنوبی لبنان رایزنی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان امروز به «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، میشل عون در این دیدار اعلام کرد، بر روی تثبیت ثبات در لبنان و عدم تأثیر تحولات امنیتی اخیر بر وضعیت امنیتی کشور کار می‌شود و ادامه آرامش در مرزهای جنوبی لبنان (مرز با فلسطین اشغالی) و جلوگیری از تحولات منفی ضروری است.

رئیس‌جمهور لبنان ادامه داد: تماس‌ها در زمینه استحکام وضعیت سیاسی کشور از خلال تسریع در تشکیل دولت جدید با هدف تقویت وحدت ملی و قادر ساختن قوه مجریه برای انجام مأموریت‌های واگذار شده به آن ادامه دارد و لبنان برای حفظ سلامت تمام فرزندانش بدون تبعیض تلاش می‌کند.

از دیگر کسانی که امروز به عون دیدار کرد «استفان دل کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل» بود و در این دیدار نیز تحولات منطقه‌ای اخیر و وضعیت جنوب لبنان، هماهنگی ارتش لبنان و یونیفل و ماحصل نشست سه جانبه نظامی میان نمایندگان ارتش لبنان، سازمان ملل و ارتش رژیم صهیونیستی مورد رایزنی قرار گرفت.

دل کول از آرامش حاکم بر مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدورم این وضعیت مثبت به ویژه در طول «خط آبی» ادامه پیدا کند.

میشل عون هم از تلاش یونیفل برای حفظ ثبات در جنوب لبنان قدردانی و بر پایبندی لبنان به قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ تأکید کرد.

عون سپس درباره اینکه لبنان از نتایج جانبی جنگ‌ها در منطقه غرب آسیا تأثیر بپذیرد، هشدار داد و گفت، این موضوع بر وضعیت لبنان تأثیر می‌گذارد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به مناسبت شهادت «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام کرد، تنها قصاص عادلانه این اقدام خروج آمریکا از منطقه است. یک روزنامه لبنانی در تشریح این سخنرانی نوشت، وی نبرد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا را کلید زد و این حضور در لبنان دیگر مشروع نیست (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل لبنان رئیس جمهور میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • رئیسی: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دوطرف سریع‌تر اجرایی شود
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان