Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@20:31:23 GMT

نشست فوق‌العاده اروپا درباره برجام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۹۷۶۶

نشست فوق‌العاده اروپا درباره برجام برگزار می‌شود

وزرای خارجه تروئیکای اروپائی قرار است تا ساعاتی دیگر درباره برجام بحث و رایزنی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه تروئیکای اروپائی طرف توافق بین‌المللی با ایران موسوم به برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) قرار است تا ساعاتی دیگر پیرامون موضع خود در خصوص توافق هسته‌ای سل ۲۰۱۵ با ایران به بحث و گفتگو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این رسانه، رایزنی‌های مذکور در حالی انجام می‌شود که وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است چهارشنبه و جمعه نشستی را برگزار کنند.

شایان ذکر است، در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷) دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خبر خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و نیز تداوم انفعال اروپا در این خصوص، تهران نیز تا کنون در ۵ مرحله مطابق با مادتین ۲۶ و ۳۶ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به «برجام» برخی از تعهدات خود در این زمینه را کاهش داده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: برجام نشست فوق العاده تروئیکای اروپائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو آماده است به حمایت از پیشبرد عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان ادامه دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت که مسکو از نشست وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان که قرار است در 10 می در آلماتی قزاقستان برگزار شود، استقبال می کند.

زاخارووا افزود: مسکو آماده است به حمایت از پیشبرد عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان ادامه دهد.

پیش از این آیبک اسمادیاروف سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان تایید کرد که نشست وزرای امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در روز 10 می در آلماتی برگزار می شود.

وی تصریح کرد که مذاکرات محرمانه خواهد بود و مطبوعات برای افتتاحیه دعوت شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه