Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مرکز آمار ایران اعلام کرد یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش‌های «اجاره بهای واحدهای مسکونی» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و...) است.

به گزارش خبرآنلاین در فصل پاییز ١٣٩٨، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۱۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ رسید که نسبت به فصل قبل (۱۵۱.۹)، ۷.۲ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان همدان با ١٣.٧ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ١.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل پاییز ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۱.۶ درصد است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨(٢٣.١ درصد)، ١.٥ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ۳۴.۸ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱۰.۰ درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ۱۳.۲ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ۱۱.۶ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ۲۳.۵ درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (۳۲.۵ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (۹.۹ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد. متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل پاییز ١٣٩٨ برابر با ۳۱.۲ درصد است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرکز آمار ایران قیمت اجاره بها نرخ تورم صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است