Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@21:59:54 GMT

آخرین وضعیت جاماندگان یارانه‌ معیشتی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۹۸۸۷

دومین مرحله یارانه معیشتی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار جدید در زمره یارانه‌بگیران قرار گرفتند؛ با این حال هنوز مابقی جاماندگان یارانه تعیین‌تکلیف نشده‌اند. ناطقان: دومین مرحله یارانه معیشتی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار جدید در زمره یارانه‌بگیران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مرحله اول پرداخت یارانه معیشتی که اوایل آذرماه اتفاق افتاد، دولت به حساب ۶۰ میلیون نفر و به عبارتی، ۱۸ میلیون خانوار یارانه حمایتی پرداخت کرده بود و بنا به اعلام دولت، حدود ۶ میلیون خانوار، غیرنیازمند شناخته شده بودند.

در راستای این تصمیم دولت که بعد از افزایش نرخ بنزین اتفاق افتاد، مبلغ حمایت معیشتی برای خانوارهای یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، برای خانوارهای دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، ‌ خانوارهای چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شد.

در این میان، در اولین دوره پرداخت کمک معیشتی، تعداد زیادی از جاماندگان یارانه گلایه‌هایی داشتند و همین مساله باعث شد که ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت در وزارت کار سازوکاری برای اعتراض نسبت به عدم واریز بسته حمایتی تعریف کند تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

در سیزدهمین اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی آمده است: درخواست ۴۱۹ هزار خانوار برای دریافت کمک حمایت معیشتی واجد شرایط تشخیص داده شد و در ۱۰ دیماه، معادل دو ماه به حسابشان واریز شد. تصمیم‌گیری در مورد سایر متقاضیان نیازمند بررسی بیشتر است. از این رو طی روزهای آینده و از طریق پیامک یا سایر روش‌ها دراین خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد. تاکید می‌شود خانوارهایی که واجد شریط تشخیص داده شوند، کمک حمایت معیشتی معوق آنها پرداخت می‌شود.

بنا به اعلام حسن میرزایی، سخنگوی ستاد حمایت معیشتی، در خصوص وضعیت این افراد تا پایان دی ماه تعیین‌تکلیف می‌شود و برای این‌که در فرایند شناسایی دقت فدای سرعت نشود، قرار شده است که نتیجه شناسایی این افراد تا پایان دی ماه به سازمان برنامه و بودجه داده شود.

میرزایی اواخر آذرماه در عین حال عنوان کرده بود: بیش از ۳ میلیون نفر متقاضی طرح کمک معیشتی شدند که کد ملی افراد متقاضی برای بانک‌مرکزی ارسال و اطلاعات مالی آنها براساس ۱۱ شاخص بانکی در ۵۰ گروه بررسی می‌شود.

به گفته وی، نتایج این درخواست‌ها تا پایان دی‌ماه مشخص خواهد شد و طبق هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه اگر سرپرست خانواری مشمول این طرح شود، هر دو مرحله کمک معیشتی به افراد پرداخت خواهد شد و جای نگرانی نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن بوده که قرار بوده ۱۶ دی ماه نتیجه بررسی درخواست‌ها از طریق سایت مربوطه که پیش از این به آن مراجعه کرده بودند، اعلام شود، اما به نظر می‌رسد خیلی از آنها هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند و همچنان باید در انتظار پاسخ بررسی‌ها باشند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: جاماندگان ، یارانه معیشتی ، یارانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جاماندگان یارانه معیشتی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو