Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قاسم کشاورز زاده» سفیر ایران در چین در مصاحبه با یک رسانه دولتی چین بر قطعی بودن انتقام ایران از آمریکا به دلیل حمله تروریستی این کشور در عراق علیه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد.

اخبار سیاسی - کشاورز زاده در مصاحبه با «گلوبال تایمز» در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره ایران با آمریکا گفت: «تحت شرایط جاری، مذاکره با ایالات متحده دیگر گزینه ایران نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، اگر قبلا حتی یک درصد احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا وجود داشت، بعد از شهادت سردار سلیمانی، احتمال این گزینه به طور کامل منتفی شده است.

سفیر ایران با اشاره به مواضع آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا و ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: «آنچه که دولت ایالات متحده انجام داده است، آسیب زدن به مردم ایران و مردم خاورمیانه بوده است. ما قطعا مخالف تروریسم ایالات متحده و همچنین هژمونی ایالات متحده هستیم. ما مناسب‌ترین و شدیدترین روش را برای پاسخگویی انتخاب خواهیم کرد».

انتقام ایران از آمریکا، قطعا نظامی است

به گفته این مقام ایرانی، «بیزاری و نفرت مردم ما از ایالات متحده، برانگیخته شده است و آنها قویا مخالف حضور نظامی ایالات متحده در این منطقه هستند».

کشاورز زاده با اشاره به عملیات تروریستی منجر به شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد، آغازگر تنش‌ها ایالات متحده بوده اما  به شما قول می‌دهم که پایان دهنده آن ایالات متحده نخواهد بود.

سفیر ایران در چین افزود: «انتقام از ایالات متحده بابت این اقدام تروریستی، قطعا شامل اقدام‌های نظامی خواهد بود. حضور ارتش ایالات متحده در غرب آسیا، غیرقانونی است. ما همچنین ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده در خلیج فارس را غیرقانونی و تروریستی خوانده‌ایم».

وی در مصاحبه با این رسانه دولتی چین اعلام کرد، «مردم ایران، مردمی قهرمان هستند و هیچ ترسی از تهدیدهای ایالات متحده ندارند. ما هیچ ترسی از جنگیدن با آمریکا نداریم اما خواهان آغاز کردن یک جنگ نیستیم».

دیپلمات ارشد ایرانی مستقر در پکن احتمال اینکه انتقام جویی تهران از واشنگتن به یک جنگ تمام عیار بین دو کشور تبدیل شود را رد کرد چرا که به گفته او، آمریکا توانایی به راه انداختن چنین جنگی را ندارد.

قاسم  کشاورز زاده افزود: «حتی اگر جنگی (بین ایران و ایالات متحده) شروع شود، ما قادریم که از خودمان دفاع کنیم».

وی برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال توسل ایران به حملات موسوم به «گرگ تنها» را به شدت رد کرد و گفت: «پاسخ نظامی ما (به آمریکا) به اندازه کافی قدرتمند خواهد بود و به همین خاطر، ما به دنبال روش‌های دیگر نخواهیم بود».

*گرگ تنها به شخصی گفته می‌شود که به تنهایی و بدون اینکه با گروهی ارتباط سازمانی داشته یا از آن کمکی دریافت کند در حمایت از آن گروه، جنبش یا عقیده دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زند.*

لزوم خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا

سفیر ایران در چین با تاکید بر فرا رسیدن زمان خروج آمریکا از منطقه گفت: «حضور ایالات متحده در غرب آسیا، باعث بدبختی مردم این منطقه شده است. اگر ایالات متحده از منطقه خارج شود، ثبات و صلح احیا خواهد شد».

کشاورز زاده با رد ادعاهای ضد ایرانی مقام‌های آمریکا علیه سردار سلیمانی و تروریست خواندن او گفت: «هر کشوری می‌تواند لیستی تهیه کند و طبق درخواست‌های خودش بگوید چه کسانی تروریست هستند اما این کار غیرقانوین است. اگر منطقه ایالات متحده را در پیش بگیریم، ما هم می‌توانیم لیستی تهیه کرده و رهبران آمریکایی را تروریست بخوانیم. جهان، جنگل نیست و باید اصول و هنجارهای بین‌المللی مراعات شوند».

 

این مقام ارشد ایرانی به سوالات گلوبال تایمز درباره گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام هم پاسخ داد. به گفته او، در صورت عمل اتحادیه اروپا به تعهداتش، گام‌های ۵ گانه کاهش تعهدات برجامی ایران، هنوز هم برگشت پذیر هستند.

او در این مصاحبه بر اینکه ایران به نقش «سازنده چین» در زمینه تنش‌های ایجاد شده در نتیجه عملیات تروریستی آمریکا و شهادت سردار سلیمانی امیدوار است، تاکید کرد.

تشکر ایران از حمایت‌های چین

کشاورز زاده تصریح کرد: «چین در شورای امنیت سازمان ملل، یک نقش بسیار مهم و مثبت دارد. ما امیدواریم که چین بتواند در ‎مجامع بین‌المللی از قبیل شورای امنیت سازمان ملل نقشی سازنده در تحولات جاری ایفا کند».

سفیر ایران در چین در مصاحبه با گلوبال تایمز از حمایت‌های پکن از تهران قدردانی کرد و گفت: «ما از دولت و مردم چین به خاطر حمایت از ایران طی سال‌های اخیر تشکر می‌کنیم».

کشاورز زاده افزود: «به رغم تشدید تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده، ایران قادر است از سرمایه‌گذاری‌های چین در ایران حفاظت کند. تاکنون (این تنش‌ها) بر سرمایه‌گذاری چین اثری نگذاشته است اما اگر یک جنگ در منطقه درگیرد، همه کشورهای جهان از آن متاثر خواهند شد».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا قاسم سلیمانی اخبار سیاسی ایران چین حمله تروریستی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ‌های "‌ای ۴ بی" E-۴B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه ۱۹۷۰ برای سناریو‌های مختلف یک جنگ هسته‌ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک ۴ فروند از این هواپیما‌ها که به "ای ۴ بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

این هواپیما‌ها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته‌ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت‌های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می‌شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای ۴ بی) دهه ۱۹۷۰ شود که به پایان خدمت خود نزدیک می‌شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۶ تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می‌شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند.

E-۴B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق‌های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-۴B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان‌ها اداره می‌کند.

این هواپیما‌ها از ناوگان هواپیما‌های جامبو جت بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آن‌ها به طور فزاینده‌ای دشوار و گران شده است.

انتظار می‌رود E-۴B در اوایل دهه ۲۰۳۰ به پایان عمر مفید خود برسد.

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • آیا چین می‌تواند؟
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد