Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:08:42 GMT

دولت پاکستان کاردار هند را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۱۱۲۱

دولت پاکستان کاردار هند را احضار کرد

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مدیرکل آسیای جنوبی این وزارتخانه در جلسه احضاریه «گاراو آهِل والیا» کاردار هند، مراتب اعتراض شدید پاکستان نسبت به اتهامات بی‌اساس و ساختگی هندی‌ها علیه پیروان مذهب «سیک» را به وی ابلاغ کرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان ادعای حمله، خرابکاری و هتک حرمت به عبادتگاه پیروان سیک در منبقه نانکانا صاحب و هدفمند دانستن ماجرای قتل یک جوان پاکستانی متعلق به جامعه سیک در این کشور را بخشی از تلاش هند برای منحرف کردن افکار عمومی از اوضاع نابسامان در منطقه جامو و کشمیر و آنچه که در این بیانیه تبعیض سیستماتیک دولت دهلی نو علیه اقلیت ها عنوان شده، را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرده که قانون اساسی این کشور حقوق برابری برای همه شهروندان از جمله اقلیت ها را تضمین کرده و دولت نیز متعهد به دفاع از حقوق اقلیت ها و کوتاه نیامدن در برابر هرگونه تبعیض است.

برچسب‌ها هند پاکستان اقلیت دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان اقلیت دینی هند پاکستان اقلیت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد