Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@14:43:01 GMT

ظریف: ترور سردار سلیمانی، اقدام جنگی بود

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۱۳۰۲

ظریف: ترور سردار سلیمانی، اقدام جنگی بود

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهارداشت: قانون بین المللی جنگ، در مورد اهداف قانونی، بسیار واضح است.

ظریف از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رژیمی انتقاد کرد که هیچ احترامی برای قانون بین المللی قائل نیست و به ارتکاب جنایات جنگی و حمله به اماکن فرهنگی، تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌بی‌اس مبنی بر اینکه پاسخ ایران از سوی نظامیان جمهوری اسلامی داده می‌شود یا توسط نیروهای نیابتی و متحد ایران در خاورمیانه روی می‌دهد، گفت: ما نیروهای نیابتی نداریم. باید در خیابان‌های عراق دیده باشید که ما مردم را داریم، نه نیروهای نیابتی. این مردم تحت کنترل ما نیستند، زیرا نمایندگان ما نیستند.

ظریف افزود: آنها، مردمی با احساسات هستند، مستقل می‌اندیشند و به همین دلیل گفتم که آنچه انجام می‌دهند، تحت کنترل ایران نیست.

وی گفت: ترور سردار سلیمانی، اقدام جنگی بود که در قالب یک عملیات تروریستی و بزدلانه انجام شد و ایران پاسخی متناسب خواهد داد.

وی افزود: اقدام آمریکا، تبعاتی دارد که اتفاق خواهد افتاد و معتقدم این تبعات آغاز شده است.

ظریف در مورد رأی پارلمان عراق درخصوص اخراج نیروهای خارجی از این کشور، به عنوان مدرکی دال بر اولین پیامد سیاست «فشار حداکثری» ترامپ بر ایران، گفت: فشار حداکثری، مرده است، همانطور که حضور آمریکا در منطقه ما مرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم