Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، وی با اشاره به اینکه برلین نمی تواند تصمیم ایران در زمینه گام پنجم کاهش تعهدات در برجام را بپذیرد، گفت که اروپا باید واکنش نشان دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هایکو ماس پس از دیدار با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در بروکسل، افزود: معتقدیم آنچه ایران اعلام کرده است، مسیر درستی نیست، از این رو باید پاسخی مشترک بیابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۹۱۰۹

وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته نیز در گفت و گو با رادیوی سراسری دویچلاند فانک اعلام کرد که گام پنجم هسته ای ایران نخستین گام به سوی پایان برجام است. ماس گفت: آنچه که اعلام شده با توافق (هسته ای) مطابقت ندارد. اوضاع بهتر نشده و این می تواند نخستین گام به سوی پایان این توافق و خسارتی بزرگ باشد.  
وی تصمیم هسته ای اخیر ایران را موجب "دشوارتر شدن وضعیت دشوار کنونی" دانست و افزود: هیچ کشوری نمی خواهد که ایران به سلاح هسته ای دست یابد.  

ایران به دنبال خروج یکجانبه و برخلاف مقررات بین المللی آمریکا از برجام، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی ایران، گام‌های کاهش تعهدات خود را در بازه زمانی ۶۰ روزه آغاز کرد.
براین اساس با صدور بیانیه‌ای، شروع گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی را اعلام کرد؛ براساس آن تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌ سازی، درصد غنی‌ سازی، میزان مواد غنی‌شده و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط براساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.
ایران بارها اعلام کرده در صورت رفع تحریم‌ ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلمان سلاح هسته ای وزیر امور خارجه برجام هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردم که «بنیامین نتانیاهو» دیگر هیچ عذر و بهانه سیاسی برای امضا نکردن توافق مبادله افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) ندارد.

بلینکن امروز با لاپید در تل‌آویو دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

این چندمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است