Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهتاش فریبا و حمید درخشان در میزگردی که در خصوص مدیریت بیمار در فوتبال ایران در خبرگزاری آنا داشتند به مسائل مهمی درباره فوتبال حرفه‌ای و حضور مربیان خارجی اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بحث حضور مربیان خارجی در ورزش ایران به‌خصوص فوتبال، تبدیل به دردسر بزرگی برای تیم‌های ملی و باشگاهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان واریز مطالبات مربیان به سادگی میسر نیست و این موضوع باعث بی اعتمادی خارجی‌ها به مدیرانی ایرانی باشگاه‌ها شده است. در این میان این موضوع مطرح است که چرا بیشتر به مربیان داخلی اعتماد نمی‌شود. این موارد را در کنار مسائل دیگری با دعوت از بهتاش فریبا و حمید درخشان، بازیکنان سابق تیم های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی که سابقه مربیگری نیز دارند، بررسی کردیم که در ادامه می‌خوانید.

فوتبال حرفه‌ای ایران مسیری رو به عقب دارد ما ورزشی‌ها باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم تمام پرونده‌هایی که در فیفا داشتیم به ضررمان بوده است

حفظ صندلی دلیل آوردن مربی خارجی است

آنا: سرمربیان خارجی در این فصل هزینه‌های زیادی روی ورزش ما به‌خصوص فوتبال گذاشتند. این موضوع تیم ملی و باشگاه استقلال و پرسپولیس را اذیت کرد. نظرتان درباره این موضوع چیست؟

- بهتاش فریبا: فکر می‌کنم که شاید بهتر است این سؤال از مدیران ما پرسیده شود که چرا به دنبال مربیان خارجی می‌رویم و حفظ کردن صندلی مدیریت این‌قدر مهم است که ما دنبال این هستیم که به هر ترتیب شده، تیممان قهرمان شود. البته که در سه چهار سال گذشته برانکو ایوانکوویچ سه بار پرسپولیس را قهرمان کرد و خارجی هم بود. البته من همیشه او را ایرانی - خارجی می‌نامم چرا که چندین سال در ایران بود، در کنار تیم ملی به عنوان کمک حضور داشت و بعد سرمربی شد.

مسائل فنی اولویت مدیران نیست

آنا: یعنی حضور سرمربیان خارجی با وجود مشکلات مالی دلیل فنی ندارد؟

- بهتاش فریبا: آقایانی که دنبال مربیان خارجی می‌روند بیشتر دنبال حفظ صندلی خودشان هستند و شاید به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، مدل فوتبال بازی کردن و مسائل فنی است. فقط دنبال قهرمان شدن تیم خود هستند. البته در این میان باید به نقش هواداران هم توجه کرد که بسیار بسیار مهم است. الان اگر هواداران استقلال این‌قدر بر سر استراماچونی مصر نبود، شاید تا اینجا کشیده نمی‌شد و حتماً مجیدی زودتر سرمربی می‌شد.

مشکل ما را که نباید رئیس جمهور حل کند. رئیس جمهور این مملکت به اندازه خودش مشکلات دارد. مشکلات ورزش باید توسط خود ورزشی‌ها حل شود اما قبل از آن باید خود ورزشی‌ها این اشتباهات را نکنند که کار به اینجا برسد. همه‌شان هم ادعا می‌کنند که ما کاربلد هستیم.

مدل فوتبال استراماچونی خوب بود

آنا: رفتن استراماچونی با وجود موفقیت‌هایی که داشت به ضرر استقلال نشد؟

- بهتاش فریبا: شرایط استقلال در حال حاضر به‌گونه‌ای است که 6 سال قهرمان نشده است، استراماچونی هم آمد و خوب کار کرد، هیئت مدیره هم همیشه حمایتش کرد، چهار پنج هفته اولی که نتیجه نگرفته بود من خودم جزء کسانی بودم که مدل فوتبالش را دوست داشتم و فکر می‌کردم با تجربه‌ای که پیدا کرده است، می‌تواند موفق شود. شرایط هم شرایط خاصی بود. هم محروم زیاد داشتیم، هم مصدوم زیاد داشتیم و تیم به‌طور کامل در اختیار استراماچونی نبود ولی وقتی اینها یواش یواش برگردند، در سیستمی که می‌توانم بگویم در ایران جدید بود، از این‌ها استفاده کرد و خوب هم نتیجه گرفت و به صدر جدول رسید.

بدقولی مدیران فوتبال ایران

آنا: ولی با رفتن استراماچونی استقلال متضرر شود؟

- بهتاش فریبا: حرف من هم دقیقاً این است. آقایانی که دنبال آوردن مربی خارجی هستند در این شرایط اقتصادی و تحریم و این مدلی که شما نمی‌توانید حتی به دست مربی خارجی پول برسانید، از زمان کی‌روش همیشه ما این گرفتاری را داشتیم که چگونه پول به دست مربی خارجی برسانیم؛ چرا وقتی آوردید، سر قرارتان نماندید؟! اگر شما تشخیص دادید که باید یک مربی خارجی بیاید، او را آوردید، همه چیز هم خوب پیش رفت، آن‌جوری که هم خودتان دلتان می‌خواست، هم هواداران دلش می‌خواست و هم ما به عنوان پیشکسوتان باشگاه هم فوتبال خوب می‌دیدیم، هم برد می‌دیدیم، هم گل زیاد می‌دیدیم. وقتی شرایط تا اینجا پیش رفته و همه چیز خوب است، چرا شرایطی را درست نکردید که کار به اینجا نکشد؟ چرا نیامدید سر وقت پول این آقا را بدهید؟ اگر ایشان یا آقای کالدرون پولشان را سر وقت می‌گرفتند که کار به اینجا کشیده نمی‌شد؟ مجبور بود طبق قراردادی که با باشگاه امضا کرده بود، ادامه دهد. شما قراردادهای خارجی را هم می‌دانید، اگر دو ماه پول مربی پرداخت نشود، طبیعتاً او می‌تواند یک‌طرفه قراردادش را فسخ کند و استراماچونی هم فسخ کرد و حالا مجیدی جانشین او شده است.

عمل به تعهد مهم‌تر از جذب سرمربی خارجی است

آنا: با رفتن مارک ویلموتس، مدیران فدراسیون قصد آوردن سرمربی خارجی برای تیم ملی دارند. آقای درخشان نظر شما دراین‌باره چیست؟

- حمید درخشان: به نظر من آوردن سرمربی خارجی اشکالی ندارد ولی آوردن از این دست مربیان منوط به این است به تعهداتی که می‌دهیم عمل کنیم. اینکه پشت میز بنشینیم و بگوییم من مربی خارجی می‌آورم و مربی خارجی وارد شود، اشکالی ندارد، کسی جلودار شما نشده است ولی اگر مربی خارجی آوردید، به تعهداتتان عمل کنید! عمل به این تعهدات خیلی مهم‌تر از آوردن مربی خارجی است. باید نگاه کنید که آیا بودجه‌ای دارید تا چنین مربی بیاورید؟ آیا می‌توانید پولش را تأمین کنید؟ آیا می‌توانید انتقال پول از این کشور به یک کشور دیگر را انجام داده و پول را به حساب او بریزید؟ آیا این مشکلات را نداریم؟ آیا نباید دوباره برویم و دست به دامان وزیر شویم؟ آیا نباید فلان رئیس بودجه را ببینید که برای شما پول تهیه کند؟ شما اول این مشکلات را حل کنید، بعد سراغ مربی خارجی بروید.

در هشت سالی که کی‌روش حضور داشت کمتر به مربیان ایرانی در کادرفنی خود بها داد. اگر مربیان ایرانی تمام وقت در کنار کی‌روش بودند الان دیگر نیاز به ویلموتس نداشتیم. تمام تجربیاتش را می‌توانست در اختیارمان بگذارد، مربی ایرانی هم در کنار او یاد می‌گرفت، هم اشراف کامل به فوتبال ما داشت.

استفاده از دانش سرمربی خارجی

آنا: پس شما مشکلی با حضور سرمربی خارجی در ایران ندارید؟

- حمید درخشان: نه، خیلی هم خوشحال می‌شوم که یک مربی خارجی بیاید و به دانش فنی فوتبال ما بیفزاید و بتواند کمک کند تا تیم ملی ما به رشد و توسعه برسد، بتواند ژاپن، بحرین و عراق را ببرد. این‌ها خواسته من از یک مربی خارجی است. این که صرفاً دهان ما را با یک جمله پر می‌کنید که مربی خارجی می‌آوریم، اشکالی ندارد، مربی خارجی بیاورید، ولی فردی که تأثیرگذار باشد. ضمن اینکه تبعاتش برای فوتبال ما نماند. ویلموتس رفته و ادعای خسارت کرده و دنبال این است که از ما خسارت هم بگیرد. خب این چه مربی خارجی است؟ به چه درد فوتبال ما می‌خورد؟ نتیجه‌اش که نتیجه خوبی نبوده، حالا هم مدعی شده که خسارتش را تا آخرین ریال باید بدهیم. بعد هم حرف که می‌زنیم، زود می‌گویند که می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم!

استفاده از حقوقدان بین‌المللی برای جذب مربی خارجی

آنا: باید چه شیوه‌ای در پیش بگیریم که با سرمربی خارجی به مشکل نخوریم؟

- حمید درخشان: اگر به تعهداتی که نسبت به مربی خارجی داریم، درست عمل کنیم یا زمانی که داریم قرارداد می‌بندیم، آدم‌های توانمندِ قانونی حقوقدانِ بین‌المللی را داشته باشیم که یک قرارداد درست ببندیم که فردا دچار خسارت نشویم، خسارتی هم به این آقایان ندهیم و در فیفا هم محکوم نشویم، پرونده‌مان سیاه نشود. تمام پرونده‌هایی که در فیفا داشتیم به ضرر ما بوده است. با توجه به این قضایا همه‌اش دنبال مربی خارجی هستیم؟! اشکالی ندارد ولی ابتدا مشکلات خودمان را برطرف کنیم تا بعد برویم دنبال مربی خارجی برای تیم ملی و همچنین مربیان داخلی‌مان که از مربیان خارجی نشئت می‌گیرد.

خسارتی که به خاطر مربیان خارجی می‌دهیم

آنا: متأسفانه موارد زیادی هم وجود داشته که مقابل مربیان خارجی متضرر شده‌ایم؟

- حمید درخشان: الان بحث استراماچونی، بحث کالدرون، همه این‌ها دلیل اول و آخرش این است که نتوانستیم تعهدات‌مان را سر موقع انجام دهیم. این‌ها هم در قراردادشان یک بندی دارند که اگر در زمان مقرر پرداخت نشود، می‌توانند یک‌طرفه فسخ کنند. خب، وقتی این اتفاق می‌افتد، ما نه‌تنها مجبور هستیم که پول آنها را بدهیم، بلکه حتی مجبور هستیم در قبال ادعای خسارتی هم که می‌کنند پول پرداخت کنیم. قبل از این هم داشتیم، پرسپولیس هم این خسارت را خورده، زمان مانوئل ژوزه بوده، همه این مسائل آن زمان اتفاق افتاده، آیا باز برای ما تجربه نشده است؟ آیا مدیران فوتبال ما نمی‌دانند که این اتفاق اگر الان نیفتد، شما تسویه نکنید، یک سال، دو سال دیگر می‌روند ادعا می‌کنند، هم جریمه‌شان را می‌گیرند و هم خسارتش را اضافه‌تر می‌کنند و هم پول بیشتری باید بدهیم. خب اگر تجربه کردید، به نظر من دیگر نباید دوباره اشتباهی را تکرار کنیم که در گذشته انجام دادیم.

حل مشکلات ورزشی‌ها توسط خودشان

آنا: جالب است داستان شکایت برانکو ایوانکوویچ دارد به سمتی می‌رود که به ضرر پرسپولیس است؟

- حمید درخشان: ما حتماً در یک سال آینده درگیر برانکو هم خواهیم بود چون پولش را می‌خواهد و اگر نتوانیم رضایتش را جلب کنیم، باز این می‌ماند و انباشته می‌شود، از آن طرف سال بعد که می‌خواهیم به جام باشگاه‌ها برویم، فیفا یا AFC می‌گوید تا تسویه نکنید، حق بازی کردن در جام باشگاه‌ها را ندارید. باز می‌افتیم به تکاپو، این معاون وزیر را ببین، رئیس جمهور را ببین، دخالت کند، آخر مشکل ما را که نباید رئیس جمهور حل کند. رئیس جمهور این مملکت به اندازه خودش مشکلات دارد. مشکلات ورزش باید توسط خود ورزشی‌ها حل شود اما قبل از آن باید خود ورزشی‌ها این اشتباهات را نکنند که کار به اینجا برسد. همه‌شان هم ادعا می‌کنند که ما کاربلد هستیم.

در سه چهار سال گذشته برانکو ایوانکوویچ سه بار پرسپولیس را قهرمان کرد و خارجی هم بود. البته من همیشه او را ایرانی - خارجی می‌نامم چرا که چندین سال در ایران بود، در کنار تیم ملی به عنوان کمک حضور داشت و بعد سرمربی شد.

اشتباهات مکرر 19 ساله

آنا: چرا مدیران ورزشی دچار چنین اشتباهاتی می‌شوند؟

- حمید درخشان: علت این موضوع به‌طور کامل مشخص نیست. مدیران وقتی می‌آیند سر کار، کارهایی می‌کنند که آدم تعجب می‌کند. مگر می‌شود؟ یک آدم معمولی هم اشتباهاتی که این‌ها می‌کنند را نمی‌کند. با احترامی که برای بعضی از این مدیران قائل هستم که کار را درست انجام داده و مشکلی برای باشگاه‌ها به وجود نمی‌آورند، بعضی از این مدیران باشگاه‌ها واقعاً در انتخاب و قرارداد بستن مشکل دارند. اگر شما این مشکلات را نداشته باشید، هیچ‌وقت یک مربی خارجی نمی‌تواند دوباره ما را تهدید کند که من دارم می‌روم، دیگر هم نمی‌آیم تا تکلیفم را روشن نکنید! این برای یک فوتبال حرفه‌ای غلط است و خیلی هم بد است. چند سال است فوتبال ما حرفه‌ای شده است؟  19 سال است داریم اشتباهات مکرر پشت سر هم انجام می‌دهیم. یعنی درس عبرتی برای ما نشده است. تجربه نشده یاد بگیریم که این اشتباهات را باز در سال‌های آینده انجام ندهیم؟ 

مسیر غلط فوتبال حرفه‌ای در ایران

آنا: شاید همین مدیریت غلط مانع رسیدن باشگاه‌های ایرانی به قهرمانی آسیا در 27 سال گذشته شده است؟

- حمید درخشان: ما مسیر را غلط رفتیم و پیشرفت نداشتیم. داریم می‌گوییم فوتبال حرفه‌ای! آیا فوتبال حرفه‌ای باید به عقب برگردد یا رو به جلو برود؟ پس چرا مرتب همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟ بعد توقع داریم که فوتبال ما رشد کند؟ توقع داریم که در آسیا با کره و ژاپن برابری کنیم؟ هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات داخلی خود را حل کنیم، بعد می‌خواهیم برویم قهرمان آسیا شویم. اگر قرار است در آسیا حرف بزنیم، در مدیریت حرف بزنیم، در باشگاه‌داری حرف بزنیم، در تیم‌داری حرف بزنیم، در مربی‌داری حرف بزنیم، در توسعه مربی حرف بزنیم، در ترویج مربیگری حرف بزنیم، ببینیم خروجی‌های ما از مربی داخلی چقدر بوده؟ همه‌اش گفتم خارجی، خارجی، خارجی!

سرمایه‌گذاری روی مربیان داخلی

آنا: چه کنیم که بتوانیم از سرمربی خارجی کمتر استفاده کنیم؟

- حمید درخشان: الان می‌خواهیم برای تیم ملی یک مربی داخلی انتخاب کنیم، دو دل هستیم و می‌ترسیم! خب این برای فوتبال ما بد است. تا چه زمانی باید مربی خارجی بیاوریم؟ آیا باید تا ابدالدهر دنبال مربی خارجی باشیم؟ با این وضع اقتصادی که داریم. با این اوضاع و احوالی که در منابع مالی داریم، الان باز هم باید دنبال مربی خارجی باشیم؟ باید یک مقدار منطقی‌تر فکر کنیم. به داشته‌های خودمان بها داده و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. پنج مربی پیدا کنیم و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم برای پنج سال آینده. همه‌اش که نمی‌شود امروز بیاوریم و همین امروز بریزیم بخوریم تا فردا خدا کریم است؟!

- بهتاش فریبا: اصلاً حمیدجان، اشتباهات از کجاست؟ اولاً ما چگونه برای تیم ملی‌مان مربی خارجی می‌آوریم؟ آقای ویلموتس را کدام کمیته فنی در فدراسیون انتخاب کرد؟ آیا فقط آقای تاج و آقای ساکت می‌توانستند تشخیص دهند که بار فنی یک مربی خارجی چقدر است؟ هیچ مشورتی هم نکردند. بالاخره این مملکت آن‌قدر آدم بزرگ و باتجربه در فوتبال دارد، نه حقوق و قرارداد می‌خواهند و نه هیچ چیز دیگر، برای اینکه دلشان برای فوتبال این مملکت می‌سوزد، خب باید آدم‌های بزرگ فوتبال را صدا کنند و بگویند می‌خواهیم این آقای ویلموتس را بیاوریم و این هم رزومه‌اش است. راجع به او یک بررسی می‌شود که ببینند این آقا در سه سال گذشته چه کار کرده؟ حالا نمی‌گویم در یک یا دو سال گذشته. بعد هم حالا باز خدا پدر آقای ویلموتس را بیامرزد که آقای هاشمیان را آورد کنار خودش، هشت سال ما نتوانستیم به آقای کی‌روش بگوییم که یک یا دو ایرانی در کنار خودت بگذار.

زمانی که داریم با مربیان و بازیکنان خارجی قرارداد می‌بندیم، آدم‌های توانمندِ قانونی حقوقدانِ بین‌المللی را داشته باشیم که یک قرارداد درست ببندیم که فردا دچار خسارت نشویم، خسارتی هم به این آقایان ندهیم و در فیفا هم محکوم نشویم، پرونده‌مان سیاه نشود. تمام پرونده‌هایی که در فیفا داشتیم به ضرر ما بوده است.

یادگیری دانش مربیان خارجی

آنا: البته در مقاطعی دستیاران ایرانی در کنار کی روش در تیم ملی حضور داشتند.

- بهتاش فریبا: در هشت سالی که کی‌روش حضور داشت کمتر به مربیان ایرانی در کادرفنی خود بها داد. اگر مربیان ایرانی تمام وقت در کنار کی‌روش بودند الان دیگر نیاز به ویلموتس نداشتیم. تمام تجربیاتش را می‌توانست در اختیارمان بگذارد، مربی ایرانی هم در کنار او یاد می‌گرفت، هم اشراف کامل به فوتبال ما داشت و هم آن نکته‌های خارجی که باید یاد می‌گرفت، از مربی خارجی یاد می‌گرفت. اشکالی که در استقلال هم داشتیم. وقتی استراماچونی آمد همه بزرگ‌ترها و قدیمی‌های باشگاه مصاحبه کردند گفتند یک ایرانی باید کنارش باشد. خب اگر یک ایرانی در کنارش بود شاید پنج امتیاز مقابل پیکان و ماشین‌سازی را از دست نمی‌دادیم.

پول بیهوده‌ای که به ویلموتس داده می‌شود

آنا: چگونه باید سرمربی خارجی داشته باشیم که ناچار به پرداخت خسارت نشویم؟

- بهتاش فریبا: متأسفانه گرفتاری ما غیر از اینکه مربی خارجی می‌آورید این است که چگونه آن مربی را می‌آورند و چه کسی او را انتخاب می‌کند؟ الان این دغدغه در تیم ملی هست. الان هم ویلموتس رفته شکایت کرده و حقش را می‌خواهد. ما اصلاً به اینکه چرا او می‌خواهد 100 میلیارد از ما پول بگیرد، کاری نداریم. قرارداد امضا کرده‌اند و کسی که خربزه می‌خورد باید پای لرزش هم بنشیند. باید آن پول را هم بدهند. حالا آن پول از کجا می‌آید؟ پولی که باید خرج پایه‌های ما و مربیان ایرانی شود، پول مفت، چهارتا بازی رسمی و دو بازی دوستانه کرده 100 میلیارد باید پول بگیرد! مگر پول درآوردن در این مملکت به این راحتی است؟! والله ما که 40 سال است داریم کار می‌کنیم ماهی 3 میلیون هم نمی‌توانیم دربیاوریم.

ادامه دارد....

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: حمید درخشان بهتاش فریبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند

اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی جلسه گذاشتند.

طرفداری | معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت:

وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد:

انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت:

نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • گواردیولا: هنوز هم عاشق بایرن مونیخ هستم!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان