Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار کتاب پر شده است از کتاب‌هایی که به‌ شما وعده می‌دهند اگر به دستورالعمل‌های‌شان عمل کنید موفقیت‌تان تضمین می‌شود. اگر سراغ یکی از این کتاب‌ها بروید، می‌بینید چیزهایی را به شما می‌گوید که خودتان هم می‌دانستید، منتها مشکل این است که نمی‌توانید به آنها عمل کنید. برای نمونه یکی از این کتاب‌ها را ورق می‌زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان کتاب هست «چگونه کمتر کار کنیم».

پشت جلد می‌خوانیم: با راهنمایی‌های این کتاب می‌آموزیم چگونه کمتر کار کنیم و به نتیجه بیشتر برسیم. ترجمه دقیق‌تر عنوان انگلیسی کتاب هست «قدرت ایجاز: هنر محدود کردن خود به ضروری‌ترین کارها». نویسنده کتاب لئو بابوتا نامی است و آن‌طور که در مقدمه کتاب گفته شده سایتی هم با همین عنوان دارد با میلیون‌ها بازدیدکننده. حرف اصلی کتاب این است که چطور سر خود را زیادی شلوغ نکنیم. کارهای‌مان را محدود کنیم و تمام نیروی خود را صرف تحقق یکی از هدف‌های‌مان بکنیم. ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از وقت خود داشته باشیم و متناسب با آن کارهای‌مان را شروع کنیم. تعیین حدود، انتخاب کارهای ضروری، سادگی، تمرکز، ایجاد عادت، شروع کردن با کارهای کوچک اصولی هستند که در سراسر کتاب بسط یافته‌اند.
آقای بابوتا ابتدا وضع خود را پیش از کشف ایده «ساده کردن زندگی و تمرکز بر ضروری‌ترین‌ها» این طور شرح می‌دهد:
«همین چند سال پیش تا خرخره زیر بار قرض بودم، برنامه شغلی‌ام به من اجازه نمی‌داد خانواده‌ام را ببینم و زیر بار حداکثر فشارعصبی بودم. خوشحال نبودم، پیشرفت نمی‌کردم...» (ص ۱۶)
امّا: «... چاره‌ای اندیشیدم؛ تصمیم گرفتم زندگی‌ام را ساده کنم....» (همان صفحه)
و با این تصمیم و اتخاذ این شیوه او موفق می‌شود در عرض چند سال همه مشکلات بالا را حل کند. اما به‌ خوانندگانش می‌گوید اول باید به این پرسش‌ها جواب بدهند:
«ارزش‌های شما چیست؟ اهداف شما چیست؟ علائق شما چیست؟»
مشکل این‌گونه کتاب‌ها همین جاست. بیشتر کسانی که نمی‌توانند خود را به قول این نوع کتاب‌ها به «ضروریات» محدود و چیزهای اضافی را حذف کنند، مشکل‌شان این است که تصور روشنی از ارزش‌ها و اهداف خود ندارند؟
دیگر اینکه ما خیلی‌هامان می‌دانیم علایق‌مان چیست و این را هم می‌دانیم که این‌ها امور خیلی «ضروری» نیستند (اصلاً «ضروری» چیست؟) اما روزانه وقت زیادی را صرف آنها می‌کنیم. مثلاً گشت‌وگذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی. مثلاً وقت‌گذرانی بی‌هدف با دوستان. مثلاً خواندن کتاب‌هایی که «ضروری» نیستند. حالا اگر بخواهیم این علایق را به‌عنوان غیرضروری حذف کنیم، می‌بینیم که نمی‌توانیم. یکی دو روز خودمان را مجبور می‌کنیم روزی یک ساعت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نگردیم و از روز سوم باز همان آش است و همان کاسه. مشکل ضعف اراده است. مشکل این است که احتمالاً در عمق وجودمان دلیلی نمی‌بینیم این کارهای «غیرضروری» اما لذتبخش را از زندگی‌مان حذف کنیم.
اما نویسندگان و خوانندگان این کتاب‌ها می‌توانند پاسخ دهند که دیگر قرار نیست یک کتاب به همه مشکلات آدم‌ها جواب دهد. کاری که این کتاب‌ها می‌کنند این است که با تأکید بر اهمیت موضوع و تکرار و تکرار ایده‌هایی درست، فرهنگ‌سازی می‌کنند و این مفید است.  ظاهراً همین طور است. لُب کلام مثال ما هم حرف خوبی است. سرتان را زیادی شلوغ نکنید! کارها را یکی یکی انجام دهید! مرتب از خودتان بپرسید برای همه کارهایی که در برنامه‌تان می‌گذارید وقت دارید؟ کدام کار برای‌تان مهم‌تر است؟ اول به همان کار بپردازید. چیزهایی که مسلماً خیلی‌هامان می‌دانیم. اما ویژگی‌های کتاب‌هایی که می‌خواهند دستورالعمل صادر کنند این است که مرتب تکرار می‌کنند. و البته چون کسانی که دچار وضعیت زیاده‌کاری هستند مشکلات بنیادی‌تری دارند، تعداد اندکی از خوانندگان ممکن است حقیقتاً به دستورالعمل‌های کتاب عمل کنند. این کتاب برای این‌ها نوشته شده و برای انبوه کسانی که می‌خواهند و نمی‌توانند، با این امید که شاید بتواند راهنمایی‌شان کند.  از یک نگاه دیگر ــ نگاهی بنیادی‌تر ــ این کتاب برای تربیت انسان متعارفی است که در نظام سرمایه‌داری موجود می‌خواهد به موفقیت دست پیدا کند. می‌توان این را نقد کرد. اما هدف آشکار کتاب‌های موفقیت همین است. هدف خواننده هم همین است. اگر می‌خواهیم اینگونه از بنیاد این کتاب را بکوبیم، دیگر نقد ما از نقد کتاب فراتر می‌رود و می‌شود نقد زندگی امروز ما و نقد آن گونه تعریف «انسان موفق» که زیربنای همه کتاب‌هایی از این دست است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!

باشگاه‌های ثروتمند لیگ برتر انگلیس چندان روی خوشی به سقف هزینه نشان ندادند.

طرفداری | در یک اتفاق مهم در فوتبال انگلستان، باشگاه‌های لیگ برتری با اعمال سقف هزینه موافقت کرده‌اند.

به گزارش مارتین زیگلر از تایمز، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه موافقت کرده‌اند و این منجر به تثبیت هزینه‌ها در حدود پنج برابر درآمد پخش تلویزیونیِ پایین‌ترین باشگاه می‌شود. منچسترسیتی، منچستریونایتد و استون ویلا تنها تیم‌هایی بودند که به این پیشنهاد رای منفی دادند. چلسی هم به این قانون رای ممتنع داد.

این رویکرد جدید لیگ برتر با هدف تضمین رقابت عادلانه در نظر گرفته شده است و از قدرت مالی بی‌حد و حصر برخی از باشگاه‌های ثروتمندتر جلوگیری می‌کند. انتظار می‌رود جزئیات نهایی سقف هزینه در طول تابستان نهایی شود. پس از آن، باشگاه‌ها ملزم به رعایت قوانین جدید و تطبیق ساختارهای مالی خود با آن خواهند بود.

بیشتر بخوانید: لیگ برتر انگلیس به دنبال افزایش رقابت؛ ایجاد سقف هزینه برای تیم‌های بزرگ سقف هزینه در لیگ برتر انگلیس

طرح اولیه این قانون حدود 10 ماه قبل مطرح شد و هدف از آن همانطور که گفته شد تضمین رقابت عادلانه در میان تیم‌های لیگ برتری است. تیم‌های بزرگ انگلیس طی این طرح فقط می‌توانند 5 برابر درآمد تیم بیستم جدول را روی حقوق‌های خود اعمال کنند، هرچند روی میزان دقیق محدودیت بحث نشده است. این طرح با هدف ایجاد تعادل در لیگ و جلوگیری از وجود شکاف بین تیم‌های سهمیه‌دار با تیم‌هایی است که نمی‌توانند در چنین رقابت‌هایی حضور داشته باشند.

مطابق ارقام مالی لیگ برتر در فصل 2021/22، تیم بیستم جدول یعنی نوریچ سیتی 100.6 میلیون پوند از حق پخش درآمد کسب کرد. اگر طرح مذکور به تصویب برسد، تیم‌های بالانشین نهایتا می‌توانند 402.4 میلیون پوند برای حقوق بازیکنان خود هزینه کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب