Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - با توجه به عرضه فزاینده مدل‌های تمام برقی (EV) و هیبریدی از سوی خودروسازان مختلف، می‌توان انتظار داشت که قیمت این خودروها به سمت مقرون به صرفه شدن حرکت کند.
در سال 2019 اتفاق‌های غیرمنتظره عجیبی را شاهد بودیم، از فروپاشی شرکت WeWork تا نگرانی از قابل هک بودن دوربین‌های امنیتی Ring.
 
در این گزارش ایتنا نگاهی گذرا خواهیم انداخت به پیشبینی کارشناسان وبسایت مشبل درباره آنچه در سال 2020 در دنیای تکنولوژی محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
اینستاگرام به QVC جدید تبدیل می‌شود
تغییرات بزرگی در اینستاگرام در شرف وقوع است. اینستاگرام بی‌سر و صدا در حال زمینه‌سازی برای تبدیل شدن به یک بهشت خرید آنلاین بوده است.
 
یک سال پس از معرفی Instagram Shopping، که برای کسب و کارها امکان لینک دادن به محصولات مشخصی را فراهم می‌آورد، این کمپانی قابلیت  Checkout را افزوده که برای شما امکان خرید آن محصولات بدون خروج از این اپ را فراهم آورده است.
اینستاگرام هنوز به تعداد اندکی از برندها امکان مشارکت در  Checkout را داده است (چرا که تاکید دارد هنوز در ابتدای این راه است)، ولی این شرکت آشکارا اعلام کرده که خرید را به عنوان یکی از فرصت‌های بالقوه بزرگ برای آینده می‌بیند.
 
 
عکاسی در شب راحت و رایج خواهد شد
در اواخر سال 2018، گوگل حوزه عکاسی با اسمارتفون را با عکاسی شبانه مبتنی بر نرم‌افزار بر روی گوشی‌های پیکسل خود تغییر داد. تنها کاری که لازم بود انجام دهیم این بود که آپدیتی را دانلود کنید تا ناگهان شاهد این باشید که عکس‌هایی که در شب می‌گرفتید به مراتب بهتر از گذشته شده است. انگار شعبده‌بازی رخ داده باشد.
 
اپل، طبق معمول، این ایده را کش رفت و آن را بر روی آیفون 11 حتی بهتر هم کرد.
وان‌پلاس و هواوی هم ایده‌های مشابهی را در گوشی‌هایشان در سال 2019 پیاده‌سازی کرده‌اند.

در سال 2020، هر گوشی جدید با این قابلیت عرضه خواهد شد(یا حداقل قاعدتا باید اینچنین باشد).
 
قیمت خودروهای برقی به تدریج کاهش خواهد یافت
با توجه به عرضه فزاینده مدل‌های تمام برقی (EV) و هیبریدی از سوی خودروسازان مختلف، می‌توان انتظار داشت که قیمت این خودروها به سمت مقرون به صرفه شدن حرکت کند.
 
دلیل این تحول عمدتا به کاهش قیمت باتری‌ها برمی‌گردد.
با توجه به ارزان‌تر شدن تولید باتری و در عین حال افزایش تراکم انرژی، کاهش قیمت باتری قابل پیش‌بینی است.
 
البته شاید برای جشن گرفتن از این بابت هنوز زود باشد: خودروسازان به جای اینکه EVهای ارزان‌تری را با باتری‌های کوچک‌تر (ارزانتر) با برد متوسط (حدود 200 کیلومتر) بسازند، احتمالا به ساخت خودروهایی با برد بیشتر تمایل خواهند داشت، یعنی خودروهایی با باتری‌های بزرگ‌تر ولی بدون افزایش قیمت.
 
دور ماندن از اتلاف وقت در فضای آنلاین و تمرکز بر حفظ حریم خصوصی به یک نماد اعتبار تبدیل خواهد شد
لایک‌ها، تعداد فالوئرها و امثالهم را فراموش کنید. در سال 2020، توانایی نادیده گرفتن الزامات عصر همیشه آنلاین بودن به عنوان نشانه‌ای از موفقیت و پرستیژ فرهنگی لحاظ خواهد شد.
 
یک دورهمی را تصور کنید که در آن افراد به جای اینکه مدام در پی اطلاع دادن به دیگران درباره آدرسشان در شبکه‌های اجتماعی برای در تماس ماندن باشند، به بحث درباره جدیدترین تکنولوژی‌های رمزنگاری و تلاش‌ها برای خارج کردن اطلاعات شخصیشان از اینترنت بپردازند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: عکاسی دوربین حریم خصوصی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال جاری به‌جای ۴.۲ درصد (پیش‌بینی ۶ ماه پیش) ۴٫۵ درصد رشد کند.

درعین‌حال، این نهاد بین‌المللی بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آسیا را طولانی شدن اصلاحات در بخش املاک چین عنوان کرده که تقاضا را تضعیف می‌کند و احتمال وقوع تورم منفی طولانی‌مدت و ضربه زدن به سایر اقتصادها از طریق «سرریزهای تجاری مستقیم» را افزایش می‌دهد.

-عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد که احتمالاً ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد. اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

-گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجرا بوده و فقط سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است. گروه هفت، سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کرد و شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی زمانی می‌توانند در معاملات نفت روسیه شرکت کنند که قیمت آن کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

- بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند. بر اساس بیانه این نهاد بین‌المللی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از این حمایت مالی از طریق صندوق امانی افغانستان و انجمن انکشاف بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های معیشتی در ۶ حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان هزینه خواهد شد.

-قیمت بیت کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند. در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱ هزار دلار رسیده است که از سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته حکایت دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی با استفاده از فرصت ورود نقدینگی در حال فروش کوین‌های خود هستند.

- شرکت شل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف تمرکز بر عملیات‌های سودآورتر، از بازار برق در چین شامل تولید، تجارت و کسب‌وکارهای مربوط به آن خارج می‌شود و این تصمیم از پایان سال ۲۰۲۳ در حال اجراست. شرکت، «شل انرژی چین» یکی از اولین شرکت‌های خارجی بود که در بازار کاهش انتشار کربن چین شرکت کرد و برای تجارت در بازار برق چین نیز ثبت شده است.

- کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد درحالی‌که گازوئیل ارزان‌تر خواهد شد. امارات در سال ۲۰۱۵ قیمت سوخت را آزاد کرد و بر همین اساس قیمت‌ها حامل‌های انرژی در این کشور منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود. البته قیمت‌ سوخت در دوره کرونا، به‌صورت موقتی تا مارس ۲۰۲۱ ثابت شده بود.

کد خبر 848822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها هند اقتصاد صندوق‌ بین‌المللی پول

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس