Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما «مکتب فکری سپهبد سلیمانی» چیست که همگان را مجذوب خویش کرده است؟ برخی اصول فکری مکتب سردار شهید اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی از این قرار است:
اصل اول: امنیت ملت ایران و صلح عادلانه پایدار؛ دغدغه اصلی آرش زمان ملت ایران بود؛ در همه دوران زندگی از نوجوانی تا شهادت؛ از دوره دفاع مقدس در مقابل تجاوز صدام تا دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه و عراق این اصل را سرلوحه خویش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصل دوم: اهل هیچ زد و بند سیاسی- اقتصادی نبود و تنها خواهان رضای الهی و عزت ملت ایران و مستضعفین بود. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ مصداق بارز و متعالی جندالله و حزب‌الله اصیل و حقیقی بود و در حالی که تابع فرمانده کل قوا بود؛ با همه سران سیاسی ایران نظیر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، جهانگیری و ناطق نوری رفاقت داشت.
اصل سوم: اسطوره ملی ایران‌ زمین؛ سردار سپاه نور بود که با حضرت نورالانوار عهد ازلی بسته بود و به معنای واقعی کلمه به مفهوم «لاحول و لا قوة الا بالله» ایمان داشت.
اصل چهارم: سپهبد سلیمانی با تکیه به قدرت لایزال الهی، حقیقتاً به قدرت و شوکت امریکا بی‌اعتنا بود و با سال‌ها مبارزه قهرمانانه و سلحشورانه؛ هیمنه و شوکت امریکا را در خاورمیانه شکست.
اصل پنجم: به ضرورت جغرافیای سیاسی ایران واقف بود و اقدامات متناسب و مقتدرانه با توجه به کنش‌های قدرت‌های بین‌المللی، به منظور ایجاد بالانس قدرت در منطقه برای حفظ استقلال و امنیت ملی در حوزه آسیای غربی انجام می‌داد.
اصل ششم: در دوره حضور قدرت‌های بین‌المللی در آسیای غربی؛ جغرافیای سیاسی و راهبردهای دفاعی ایران در تعامل با یکدیگر، ژئواستراتژی جمهوری اسلامی ایران را ساخته‌اند: که اسطوره قهرمان ایران؛ یکی از معماران و فرماندهان ارشد این استراتژی بود.
اصل هفتم: یکی از مؤلفه‌های اصلی مکتب فکری سردار شهید؛ نظریه آسیا در مقابل امریکا بود.
اصل هشتم: ما از خداییم و به سوی خدا باز می‌گردیم. شهادت در راه خدای‌تعالی، عزت ملی و امنیت مردم (ألنَّاس عَیالُ الله)؛ سریع‌ترین راه تقرب الی‌الله تعالی است.
اصل نهم: مکتب فکری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ مبتنی بر فرد نبود، منش و طریقی بود که بین نیروهای نظامی و سیاسی ایران، چهره‌های شاخص بسیار داشته و دارد، نظیر سرداران بروجردی، باکری، خرازی، باقری، صفوی، رشید، سلامی و قاآنی.
اصل دهم: مکتب فکری سپهبد شهید که بر مبنای وحدت در کثرت بود؛ عموم اقشار جامعه ایران و نیروهای کثیرالاضلاع سیاسی - اقتصادی - اجتماعی ایران را در هندسه معرفتی منافع ملی، اخلاق و فتوت سیاسی شامل می‌شد.
مفاهیم برجسته مکتب فکری سردار شهید سلیمانی در ایران
۱. جوان ایرانی توانا و قدرتمند و وارث هفت هزار سال تمدن است. جوان ایرانی با تکیه بر میراث فرهنگی و تمدنی خویش قادر به ساخت و حفظ استقلال و عزت و عظمت ایران است.
۲. نسل جدید جوان ایرانی در فرآیند مبارزه با افراط‌ گرایی دینی در سوریه و عراق به فرماندهی شهید سپهبد سلیمانی میراث تجربی و علمی سرداران دوره دفاع مقدس را برای دفاع از منافع ملی ایران در دوره پسادفاع مقدس در مقابل امریکا فرا گرفت.
۳. در روند مبارزات انقلابی، علیه سیطره امریکا در منطقه، خودباوری به نسل جوان را انتقال داد.
۴. سیطره کیفیت بر کمیت؛ ابرمرد شهیدان جهان اسلام، با شکست دشمن در سوریه و عراق، با توجه به برتری تکنولوژیک و اقتصادی؛ به نسل جوان آموخت که با تدبیر، تخصص بومی و ایمان به قدرت لایزال الهی می‌توان بر ارتش فرعون زمان پیروز شد.
 ۵. بومی کردن راهبردها و تاکتیک‌های جنگی در مقابل بزرگ‌ترین ارتش کلاسیک تاریخ جهان از دستاوردهای مکتب فکری این سردار جاودانه بود.
 ۶. اثبات این نکته مهم که راه تأمین امنیت ملی ایران در ورای مرزهای کشور است. چنانچه جنگ سردار سلیمانی و همرزمان دلاورش در سوریه و عراق با نیروهای داعش و شکست آنها نمی‌بود؛ خاک مقدس ایران سال‌ها قبل مورد حمله دشمنان واقع شده بود.
 ۷. پس از حکومت ساسانیان؛ برای نخستین بار پرچم ایران در سواحل مدیترانه با عزت به اهتزاز درآمد و دمشق و بغداد؛ پایتخت دو خلافت اموی و عباسی را وامدار کمک‌های خویش کرد. مبارزات سپهبد سلیمانی و همرزمانش؛ پایتخت دو خلافت عربی را از اسارت داعش رهایی بخشید.
 ۸. غرور ملی ایرانیان از طریق مبارزات اسطوره ملی کشور تقویت شد.
 ۹. در این برهه از تاریخ، ملت ایران نیازمند یک قهرمان ملی بود و سردار شهید سلیمانی با مبارزات خویش، برای ملت بزرگ ایران - فارغ از گرایش‌های مذهبی و سیاسی - قهرمانی اسطوره‌ای شد.
۱۰. با منش و شهادت سپهبد سلیمانی، وحدت ملی ایرانیان برجسته‌تر شد و کشور بزرگ ایران بار دیگر با خون مقدس شهیدی از تبار سیدالشهدا(ع) امام عاشقان بیمه شد.
شهادت این سردار بزرگ ایران و اسلام، نشان ضعف ملت ایران نیست، بلکه نشان عظمت این ملت غیور است که بزرگ‌ترین قدرت تاریخ جهان جز با توسل به تروریسم؛ توان مقابله با تدابیر او را در دفاع از منافع ملی نداشت. امریکا با این ترور ناجوانمردانه؛ بار دیگر رفتار غیرحقوقی خود را در روابط بین‌الملل بروز داد و با این اشتباه راهبردی؛ نقطه عطف فکری دیگری در روابط ایران و امریکا رقم زد که سال‌های متمادی اسباب تقابل فکری و عملی ملت ایران با امریکا خواهد شد.
شهادت از مقومات زندگی سرافرازانه و عزتمندانه مکتب فکری سپهبد سلیمانی؛ اسطوره ملی ایران است. این شهادت قهرمانانه، به تکثیر مکتب فکری سردار شهید ایران انجامید و به اقیانوس اراده ملی برای استقلال و عزت ایران بدل شد. چنین اسطوره‌ای ققنوسی است که می‌سوزد و از خاکستر خویش جوان‌تر و قوی‌تر باز آفریده می‌شود. جاودانگی؛ ماهیت ققنوس مکتب فکری سپهبد شهید سلیمانی؛ آرش زمان ماست.

23302

کد خبر 1340092

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری فرقان انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است...

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت.آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می اندیشید و می دانست و می خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده تر از قبل هویدا می سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه های مستحکم آن از اندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت.آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکار اندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 6093281

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد