Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@07:47:53 GMT

عوامل خطرزا در بروز سنگ کیسه صفرا

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۴۷۸۲

عوامل خطرزا در بروز سنگ کیسه صفرا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امکان تشکیل سنگ‌های کیسه صفرا در اندازه‌های مختلف وجود دارد که در بدن برخی افراد یک عدد و در افرادی دیگر همزمان چندین سنگ شکل می‌گیرد. افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا می‌شوند اغلب تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، اما زمانی که این سنگ‌ها با علایمی همراه نباشد نیازی به درمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگ کیسه صفرا علایم و نشانه‌ای به همراه ندارد؛ اما درصورتی که انسداد ایجاد کند با علایمی همچون درد ناگهانی و زیاد در سمت راست شکم، درد در ناحیه کمر، شانه راست و حالت تهوع یا استفراغ خود را نشان می‌دهد. درد ناشی از سنگ کیسه صفرا ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت ادامه یابد. به گفته متخصصان در صورتی که بیمار با علایمی از قبیل درد بسیار شدید در قسمت شکم مواجه شود به گونه‌ای که قادر به نشستن نباشد یا پوست و سفیدی چشم به رنگ زرد دیده یا دچار تب همراه با لرز شود، لازم است به پزشک مراجعه کند. پزشکان بر این باورند که وجود کلسترول و بیلی‌روبین بالا در صفرا و تخلیه کامل کیسه صفرا می‌تواند از عوامل موثر در تشکیل آن باشد.

زنان و افراد بالای ۴۰ سال، بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به این بیماری هستند از طرفی داشتن اضافه وزن، بی‌تحرکی، داشتن رژیم‌های غذایی پرچرب، مصرف غذا‌های سرشار از کلسترول، سابقه خانوادگی ابتلا به سنگ کیسه صفرا، ابتلا به دیابت، ابتلا به برخی اختلالات خونی از قبیل لوسمی، مصرف برخی از انواع دارو‌های حاوی استروژن و ابتلا به بیماری‌های کبدی از عوامل خطرزا در بروز این عارضه به حساب می‌آید.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا