Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در نزدیکی فوردگاه امام (ره) سقوط کرد که این نوع هواپیما ید طولایی در بروز سانحه و سقوط دارد. هواپیمایی که آمریکایی‌ها به آن لقب تابوت پرنده را داده‌اند. ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراینی به شماره پرواز PS752 از مبدا فرودگاه امام به کیف در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما 176 مسافر و کرو پروازی داشته و به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

طی ماه‌ها و سال‌های شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به دلیل سقوط پیاپی هواپیماهای بوئینگ مکس با چالش‌های اساسی روبرو بوده است. چالش‌هایی که در نهایت باعث شده تا بسیاری از کشورها سفارش‌های خرید خود را به این کمپانی لغو کنند.

همانگونه که اعلام شد جدیدترین سانحه برای هواپیمای بوئینگ 737 صبح امروز در منطقه‌ای بین شهر جدید پرند و شهریار روی داده که به گفته رئیس اورژانس کشور تمامی مسافران و کرو پروازی این هواپیما جان خود را از دست داده‌آند.

پیش از این در مهرماه سال گذشته هواپیمای بوئینگ 737 مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی در دریای جاوه سقوط کرد و  189 مسافر و کرو پروازی آن کشته شدند. حدود پنج ماه بعد نیز هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دچار سانحه شد و 157  سرنشین آن جان خود را از دست دادند. این دو هواپیما بر اساس اعلام کشورهای مربوطه نو بوده‌آند.

پس از این اتفاقات بود که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به دلیل فشارها و همچنین لغو سفارش خرید، تولید هواپیمای نوع 737 مکس را به حالت تعلیق در آورد. از سال 2017 تاکنون حدود 370 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس تحویل شرکت‌های هواپیمایی مختلف شده که برخی از ایرلاین‌ها استفاده از این نوع هواپیما را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

به گزارش تسنیم، آبان‌ماه سال گدشته و پس از سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اندونزیایی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند هواپیماسازی بوئینگ برای اخذ مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ 737 یک الگوی پنهانکاری عامدانه برای سودجویی را دنبال کرده است.

سناتور ریچارد بلومنتال در این‌باره گفته بود بوئینگ برای تسریع فرآیند کسب مجوز برای این هواپیما یک "الگوی پنهانکاری عامدانه" را دنبال و بوئینگ عملا یک تابوت پرنده طراحی کرده است.

انتقال اجساد مسافران هواپیمای بوئینگ اوکراینیسقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام (ره)

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد