Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@00:44:10 GMT

مظلومانی به نام معلمان ایرانی!

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۶۲۹۰

مظلومانی به نام معلمان ایرانی!

پول نیوز - در تمامی کشورها ازجمله  کشورهای اتحادیه اروپا معلمین مهم ترین رکن جامعه بوده و بیشترین حقوق دریافتی را دارند اما؛ در ایران اینگونه نیست و معلمین جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، در سال 98 مصوبه ای برای افزایش حقوق معلمان اعلام شد که عبارت است از افزایش 400 هزار تومانی به علاوه 10 درصد برای سال آینده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مصوبه اگر معلمی 3 میلیون تومان حقوق دریافت می کرد حال باید 700 هزار تومان به حقوق او اضافه شود اما؛ به حقوق کدام معلم اضافه شده است؟

در سال 98 بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت ولی تفاوتی در حقوق معلمان دیده نشد بلکه حقوقشان با چندین ماه تاخیر پرداخت شد.

ما در آموزش و پرورش چند نوع نیرو داریم که در میزان پرداخت حقوق آنها عدالتی وجود ندارد. طبق آخرین آمارها میانگین حقوق یک معلم رسمی سه میلیون و 600 هزار تا 4 میلیون تومان است.

به طور تقربی بیش از  13 هزار نفر معلم قراردادی و 32 هزار معلم حق التدریسی داریم که حقوقشان از دامنه یک میلیون و 600 هزارتومان آغاز و تا 2 میلیون 500 هزار تومان نیز می رسد.

 در این میان حقوق بیش از 8 هزار سرباز زیر یک میلیون تومان است.

معلمان حق التدرسی و قراردادی موظفند ساعات کاری خود را به صورت هفتگی و ماهانه پر کنند و البته حقوق این معلم ها براساس ساعات کاری محاسبه می شود.

براساس اخرین خبرهای دریافتی تقربیا 6 ماه است که معلمان حقوقی دریافت نکرده اما؛ مدارس غیر انتفاعی از این قاعده مستثنی هستند و حقوق معلمان ماهانه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید:

♦ پنتاگون تروریستی شد

♦ خانم ژن خوب میلیاردر شما با جان بیماران بازی کردید!

محمدرضا نیک نژاد کارشناس مسائل آموزش و پرورش در این باره بیان می دارد: ما ۷۰۰ منطقه آموزشی داریم که همه آنها رئیس منطقه دارند و دست کم چند برابر یک معلم حقوق می‌گیرند. این رقم هم با حقوق معلمان ضرب و تقسیم شده است. از اینها گذشته ما فیش های حقوقی ای داشته ایم که در این مدت لو رفته است که حقوق نجومی می گیرند و آن عدد هم در این میانگین گرفتن لحاظ شده است. در واقع حقوق معلم را چگونه محاسبه کرده اند؟ کل حقوق بگیران آموزش و پرورش حقوقشان جمع و بر تعداد حقوق بگیران تقسیم شده است و به عنوان میانگین حقوق معلم اعلام شده است و این ظلم به معلمان است. اینکه می گویند حقوق معلمان ۴ برابر شده و در عین حال می گویند باید ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم و در کنارش این عدد به عنوان میانگین حق معلم اعلام می شود، واقعا جفت و جور نیست.

نیک نژاد بیان می کند: ما نهایت افزایش حقوقی که در این سال ها در حقوق معلم ها داشته ایم یک سالی بود که ۱۸ یا ۱۹ درصد افزایش حقوق بود. مشاورانی که این اطلاعات غلط را می دهند واقعا ظلم می کنند.

امروز هیچ معلمی نیست که بدون شغل دوم اموراتش بگذرد. وقتی می گوییم میانگین حقوق معلمان ۴ میلیون است یعنی ما باید معلمی داشته باشیم که ۶ میلیون هم حقوق بگیرد. مدیر منطقه است که این حقوق را می گیرد نه معلمی که سر کلاس می‌رود.

بیش از 90 درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق و مزایا است اما؛ این حقوق و مزایا به حیب چه کسانی می رود و چرا امکانات تحصیلی افزایش پیدا نمی کند؟

در کشورهای مختلف برای 13 میلیون دانش آموز بیش از 25 هزار مدرسه وجود دارد اما در ایران تنها 120 هزار مدرسه داریم که اغلب آن ها خسارت دیده هستند و دانش آموزان به سختی از آن استفاده می کنند.

با توجه به اینکه معلمان ایرانی علی رغم زحمات زیادی که میکشند، اغلب حقوق درست و کاملی دریافت نمی کنند سوال اینجاست چگونه می توان انتظار داشت که آموزش درستی برای دانش آموزان داشته باشند؟!

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حقوق معلم ها بودجه مصوبه حقوق اضافه حقوق شغل دوم پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری تهران و فرمانداری تهران.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود. این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است. علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!