Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:17:27 GMT

ایرلاین‌های آمریکایی به بوئینگ پشت کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۶۳۵۸

یکی از ایرلاین‌های ارزان قیمت آمریکایی از نهایی شدن قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰neo خبر داده است.

به گزارش ایسنا، اسپیریت ایرلاین که یکی از شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت مستقر در فلوریدای ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، به تازگی یک قرارداد جدید مبنی بر سفارش و خریداری ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰neo را با این غول هواپیماسازی اروپایی نهایی و منعقد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرباس به عنوان یک شرکت هواپیماسازی اروپایی مستقر در فرانسه که بدون شک بزرگترین رقیب شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا محسوب می شود، از سال گذشته بعد از سقوط پیاپی دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس توانست میزان سفارشات و قراردادهای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و با ربودن گوی رقابت و سبقت از رقیب دیرینه خود، عنوان بزرگترین سازنده هواپیما در جهان را به خود اختصاص دهد.

بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده توسط رسانه‌ها و منابع خبری، تحویل و عرضه هواپیما توسط ایرباس فرانسه تحت تاثیر زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سراسر جهان، از بزرگترین رقیب آمریکایی آن، شرکت بوئینگ، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی سبقت گرفته است؛ به گونه‌ای که رقم تحویل هواپیماهای ایرباس به ۸۶۳ فروند در سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده است.

تحویل و عرضه هواپیماهای ایرباس در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن که ۸۰۰ فروند بود،  ۷.۹ درصد رشد و افزایش یافته است.  

زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان، بدون شک ضرر و زیان‌های بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی به ارمغان آورده و بسیاری از آنها درصدد تشکیل پرونده های حقوقی علیه بوئینگ و دریافت خسارت و غرامت از آن هستند.

طبق وب سایت  simpleflying، کارشناسان فعال در حوزه هوانوردی نیز پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند که همین امر تبدیل به بهترین فرصت برای ایرباس شد تا بتواند قراردادهای بیشتری با ایرلاین‌های مختلف جهان منعقد کند و تعداد سفارش و تحویل هواپیماهای ساخت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بدین ترتیب از بزرگترین رقیب خود، بوئینگ، جلو بزند.

آنها همچنین خاطرنشان کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ تعداد ایرلاین‌های آمریکایی که به سمت و سوی خریدهای امن‌تر یعنی هواپیماهای ایرباس روی می‌آورند، بیشتر خواهد شد.

حالا به نظر می‌رسد که روی آوردن ایرلاین‌های آمریکایی به هواپیماهای ایرباس اروپا بجای بوئینگ نشان می‌دهد که پیش بینی تحلیلگران درست از آب درآمده و ایرباس موفق شده از رقیب دیرینه خود جلو بزند و نظر بسیاری از شرکت های هواپیمایی در ایالات متحده را به سمت و سوی خود جلب کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی مدافعان حرم هادی طارمی قاسم سلیمانی محور مقاومت نماز وحشت وحید زمانی نیا نیروهای قدس سپاه پاسداران ایرلاین های آمریکایی بوئینگ بوئینگ ۷۳۷ مکس شهادت سردار سلیمانی مدافعان حرم هادی طارمی قاسم سلیمانی محور مقاومت نماز وحشت وحید زمانی نیا نیروهای قدس سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال ملاثانی در هفته بیست و نهم لیگ دسته اول در دیداری خارج از خانه توانست مقابل شهرداری آستارا به برتری دست پیدا کند که مدافع راست آبی‌ها بعد از نمایش خوب و کم‌نوسان در ترکیب تیمش، توانست عملکرد موثری در این بازی بر جای بگذارد.

علی حمودی که یکی از مهره‌های بدون جانشین ترکیب سیاوش اکبرپور به شمار می‌رود، با سرعت بالا و استفاده از تجربه‌ی خود بارها از سمت چپ خط دفاعی شهرداری آستارا نفوذ کرد و مدافعان این تیم را جای گذاشت و موقعیت ساخت.

حمودی علی‌رغم سن و سالش خستگی‌ناپذیر به دوندگی و نفوذ خود ادامه داد تا این‌که سرانجام توانست زهر خود را روی دروازه حریف بریزد و در دقیقه 5+90 با پاس در عمق برای امین مروانی خلق موقعیت کند و او هم وحید نامداری را به توپ برساند و تک گل آبی پوشان به ثمر برسد و بازی خوب خود در این هفته لیگ را تکمیل کند.

نکته شاخص در بازی حمودی این است که او مثل روزهای جوانی‌اش در استقلال تهران، فولاد خوزستان، سپاهان و تراکتور ستاره‌ای تنومند و سرعتی بوده و همچنان خستگی‌ناپذیر و رونده به زمین رقبا می‌زند و در 38 سالگی به خوبی از تکنیک و هوش خود به سود تیمش بهره می‌برد.

رقیب خسرو حیدری در دوران حضورشان در استقلال، حالا در تمام 28 بازی لیگ یک و دو دیدار حذفی برای آبی‌های ملاثانی به صورت فیکس به میدان رفته و علاوه بر نقش مهمش در خط دفاع توانست دو پاس گل هم به نام خود ثبت کند.

دیگر خبرها

  • پیروزی پورتو در شب درخشش طارمی 
  • اوزونیدیس: شاید فرودگاه سیرجان برای تیم رقیب باز می‌شود نه ما!
  • اوزونیدیس: فرودگاه شهر را فقط برای رقیب باز کردند
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!