Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد گفت: بعد از آنکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح و پیگیری شد، قوه قضاییه نیز در این خصوص ورود پیدا کرد.

علی خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: بعد از آنکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح و پیگیری شد، قوه قضاییه نیز در این خصوص ورود پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه در مورخه یکم مهرماه سال 96 دستورالعمل پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه صادر شد، افزود: رویکرد اصلی این دستورالعمل این است که آنچه پیرامون اقتصاد مقاومتی مصوب می‌شود در قوه قضاییه و در چارچوب سیاست‌های قضایی و حقوقی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی با ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل شد، در سطح استان‌ها نیز ستادهای استانی تشکیل شدند، چارچوب کار ستادهای استانی درخصوص ابعاد حقوقی و قضایی مصوبات اقتصاد مقاومتی است.

خسروی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به‌عنوان رئیس ستاد استانی حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و دادستان شهرکرد، مدیران کل بازرسی، تعزیرات حکومتی و... اعضای اصلی و ثابت آن هستند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد عنوان کرد: برنامه‌ریزی پیگیری و هماهنگی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مصوبات ستاد مرکزی، تعامل و تبادل نظر با مقامات دولتی و غیردولتی در سطح استان، ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی به‌منظور اطلاع از مشکلات حقوقی، سرمایه‌گذاری و... و حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های مجاز و مشروع در سطح استان ازجمله اهداف تشکیل ستاد حمایت قضایی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه شعب ویژه درخصوص اقتصاد مقاومتی در دادسراها و دادگاه‌ها تشکیل شده است، اضافه کرد: طبق قانون با افرادی که در نظام اقتصادی اختلال ایجاد می‌کنند برخورد می‌شود.

خسروی تاکید کرد: آنچه که در چهارچوب ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی در دادگستری چهارمحال و بختیاری تصویب می‌شود از ضمانت اجرایی قوی برخوردار است و به‌عنوان یک دستور قضایی به‌شمار می‌رود که اگر از ناحیه هر فرد یا نهادی دنبال نشود پیگرد قانونی و حتی حبس دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد افزود: در مصوبه‌ای که در ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی مصوب می‌شود تا زمان محقق شدن مصوبه پیگیری می‌شود و با افرادی که در این خصوص مانع باشند برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال 98، ادامه داد: آنچه که امسال در این راستا صورت گرفت شامل برگزاری 15 جلسه اعم از جلسات اصلی و کمیته‌های فرعی بودند، در این جلسات مشکلات 40 واحد تولیدی بررسی و نهایتا مصوباتی نیز در این خصوص ارائه شد.

خسروی با بیان اینکه در مجموع 55 مصوبه در بحث اقتصاد مقاومتی در سال 98 صورت گرفت که بخش عمده آن اجرا شده است، عنوان کرد: دبیرخانه ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی در دادسرای مرکز چهارمحال و بختیاری و زیرنظر دادستان شهرکرد مستقر است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد یادآور شد: ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی درخصوص مسائل بانکی و دولتی ورود جدی ندارد و اقدامات آن تنها در باب مشاوره و ارشاد است تا موازی‌کاری با نهادهای بانکی و دولتی صورت نگیرد.

انتهای پیام/68020/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه شهرستان شهرکرد دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم

فارس نوشت: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد وقتی نماینده مجلس وزیر ارشاد را نمی شناسد! (عکس)

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم