Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:44:31 GMT

حضور آمریکا در خاورمیانه برای التهاب آفرینی است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۶۷۶۱

حضور آمریکا در خاورمیانه برای التهاب آفرینی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسن عاملی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید سردار «سلیمانی» که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: اقدام اخیر دولتمردان آمریکایی در به شهادت رساندن سردار «سلیمانی» و هم رزمانش یادآور این نکته بوده که حضور آمریکایی‌ها در خاورمیانه نه برای استقرار صلح و امنیت بلکه برای ملتهب کردن وضعیت منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه انتقام ایران از آمریکایی‌ها سخت خواهد بود، افزود: انتقام ما با ترور نخواهد بود چرا که این کار به صورت یقین با آموزه‌های دینی ما در تضاد است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به درماندگی و سردرگمی امپراطوری رسانه‌های غربی از دیدن ابهت حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار «سلیمانی» و دیگر همرزمانش در ایران و عراق خبر داد و یادآور شد: شبکه‌های معاند با دیدن چنین عظمتی دچار ناتوانی و درماندگی شدند.

عاملی یادآور شد: تا هر مقطعی که آمریکا در خاورمیانه حضور داشته باشد، جنگ نیز در آن تداوم یافته و منطقه دچار التهاب خواهد بود.

وی ادامه داد: خبرهای اولیه حاکی از این بوده که تاکنون رئیس جمهور آمریکا دوازده کشور را برای میانجیگری و ممانعت ایران از اقدام تلافی جویانه واسطه قرار داده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه به بیان خصایص و ویژگی‌های سردار «سلیمانی» نیز اشاره کرد و افزود: اخلاص در کنار ایمان و ولایتمداری و از خودگذشتگی از روحیات بارز این شهید سرافراز اسلام بود.

عاملی به خدمات ارزشمند سردار سلیمانی در سرکوب داعش نیز اشاره کرد و افزود: نیروهای داعشی به عنوان زاییده تفکرات استکبار جهانی از باورهای بسیار خطرناکی برخوردار بودند و چنانچه رشادت و تدابیر نظامی سردار «سلیمانی» و همرزمانش نبود این نیروها نه تنها قسمت‌هایی از عراق و سوریه بلکه بسیاری از کشورهای منطقه را در سیطره خود قرار می‌دادند اما در حال حاضر به دلیل وجود امنیت بی نظیر باید قدردان شهدا و رزمندگانی باشیم که برای سرکوب چنین نیروهای خطرناکی جان خود را فدا کردند.

کد خبر 4819999

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر شهادت ایلام خطبه های نماز جمعه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قزوین شیراز بارش برف شهرکرد مراسم تشییع گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد. در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت و گو کرد. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

این نشست، نخستین نشست بررسی تحولات خاورمیانه بریکس با حضور اعضای جدید این گروه است. علاوه بر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی، نمایندگان چهار کشور از پنج عضو جدید گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر،‌اتیوپی و امارات متحده عربی در این نشست حضور یافته‌اند. نماینده عربستان سعودی دیگر عضو جدید گروه بریکس همانند دیگر نشست‌های این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ در این نشست حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم