Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف دچار نقص فنی در آسمان منفجر شد و در منطقه پرند سقوط کرد.

اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر داشته است.

همه مسافران هواپیمای اوکراینی جان باختند

رئیس اورژانس کشور گفت: بنده در صحنه حضور دارم و متاسفانه با توجه به سقوط هواپیمای اوکراینی، تمام مسافران جان باخته اند و کسی زنده نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرحسین کولیوند افزود: اورژانس، اولین گروه حاضر در صحنه بوده است و ما در تلاش هستیم تا اجساد جان باختگان را جمع آوری کنیم.

وی اضافه کرد: مسافران این حادثه در حال حاضر قابل شناسایی نیستند و بدن‌های آنان متلاشی شده است.

کلیوند گفت: همه نیرو‌های امدادی و اورژانسی در صحنه حضور دارند و اکنون اجساد را در یک محل جمع آوری می‌کنیم تا با آمبولانس‌های پزشکی قانونی به پزشکی قانونی منتقل شود.

منتظر اعلام نظر کارشناسی هستیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تعداد دقیق مسافران پرواز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به مقصد کی یف، ۱۶۷ نفر و تعداد خدمه ۹ نفر است.

جعفرزاده افزود: ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح امروز هواپیمایی مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از ترک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مقصد کیف پایتخت اوکراین دچار سانحه شده و بین پرند و شهریار سقوط کرده است.

وی گفت: تیم کارشناسی به محل سقوط هواپیما به محل اعزام شدند تا نتیجه و چگونگی سانحه را مشخص کنند که ما نیز منتظر نتیجه بررسی‌های هستیم.

جعفرزاده افزود: تعداد مسافران این هواپیما ۱۶۷ نفر بود که به همراه ۹ خدمه پرواز همگی در این سانحه جان باختند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: خیلی بعید است که مسافری از سقوط هواپیمایی خطوط هوایی اوکراین زنده مانده باشد.

سلیمی درباره سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد، افزود: این هواپیما در یک منطقه وسیع سقوط کرده که قطعات آن پراکنده است و ما از صبح با همه دستگاه‌های امداد و نجات به منطقه اعزام کردیم، اما بعید است کسی از سقوط این هواپیما زنده مانده باشد و تمام ۱۶۷ مسافر آن بر اثر این سقوط فوت کرده اند.

وی گفت: ما اکنون از طریق بالگرد‌ها تردد می‌کنیم، چون مسیر تردد خودرو‌ها بسته شده و خواسته ما این است که مسیر‌های زمینی را هم برای تردد خودرو‌ها باز کنند.

 حجم آتش مانع از امدادرسانی می‌شود

رئیس اورژانس کشور در خصوص وضع امدادرسانی در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: حجم آتش مانع از امداد رسانی نیرو‌های اورژانس به سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراینی است و نیرو‌های آتش نشانی تلاش می‌کنند تا آتش را خاموش کنند.

پیرحسین کولیوند افزود: تیم‌هایی به محل اعزام شدند، ولی شدت آتش آنقدر زیاد است که امکان امدادرسانی را سلب کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیرو‌های آتش نشانی در محل مستقر هستند و تلاش می‌کنند تا آتش را خاموش کنند.

کولیوند تأکید کرد: حریق بسیار زیاد است و ۲۲ آمبولانس به محل اعزام شده اند.

۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه؛ تعداد مسافران هواپیمای اوکراینی

سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: تعداد دقیق مسافران پرواز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به مقصد کی یف، ۱۶۷ و تعداد خدمه ۹ نفر بوده است.

کاشانی افزود: در بین مسافران، تعدادی از هموطنان ایرانی هم وجود داشته‌اند که در حال استخراج دقیق تعداد این نفرات هستیم.

 اعزام ۲۲ آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

مجتبی خالدی ادامه داد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.

خالدی گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس اورژانس و ۲ اتوبوس آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی اعزام شده است، همچنین تیم‌های عملیات ویژه ستاد اورژانس به محل اعزام و به کلیه مراکز درمانی قم و تهران آماده باش داده شده است.

140 مسافر هواپیما ایرانی بودند

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از کشته شدن نزدیک به 140 مسافر ایرانی در سانحه امروز سقوط هواپیمای 737 بویینگ خبر داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خودرو رئیس سازمان امداد و نجات هلال فرودگاه امام قم شهریار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است

کودکان بومی اوکراین همیشه حاضر نیستند اوکراین را دوست داشته باشند، حتی در آن سوی اقیانوس. ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره ایالات متحده که در اوکراین به دنیا آمده است، با تخصیص کمک به کی یف مخالفت کرد. 

آسوشیتدپرس با استناد به منابع خود گزارش داد این نماینده کنگره از همکارانش خواست که به جای عملیات خارجی، کنترل بهتری بر سرمایه‌های آمریکایی داشته باشند. اکنون هر دو بخش کنگره آمریکا (سنا و مجلس نمایندگان) بیشتر مشغول آماده سازی و واگذاری بسته کمکی که اخیرا برای اوکراین تصویب شده، هستند.

اسپارتز برای تأکید بر تمرکز خود بر مسائل آمریکا اخیراً اظهار داشت که برای محافظت از مردم آمریکا احساس "مسئولیت" می‌کند. این سیاستمدار در تفسیر خود درباره وضعیت کنونی تاکید می‌کند که امنیت مرز‌های خارجی باید اولویت بالاتری برای کنگره باشد.

او اخیرا گفته ظاهراً باید همیشه از اوکراین حمایت کند. اما این درست نیست، زیرا او معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی یف است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود