Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران چهارشنبه گزارش دادند که یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام در نزدیکی تهران دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.
مقام‌های امدادی ایران می‌گویند تمامی مسافران و خدمه پروازی جان خود را از دست داده‌اند.
سخنگوی فرودگاه امام تهران گفته پرواز در مجموع ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملیت و هویت سرنشینان هنوز مشخص نشده‌است.
این هواپیما که با تأخیر یک ساعته از فروگاه امام برخاست، عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بود.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، پیشتر به ایسنا گفته بود ۲۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل سقوط فرستاده شده و رئیس مرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر جانشین اورژانس تهران نیز به محل رفته‌اند.
پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، هم به تلویزیون ایران گفته بود شدت آتش آن قدر زیاد است که امکان امدادرسانی را سلب کرده است.
ساعاتی بعد اما اعلام شد احتمال زنده‌ماندن کسی در جریان سقوط این بوئینگ وجود ندارد.
علیرضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، به تلویزیون دولتی ایران گفت که این هواپیما لحظاتی پس از اوج گرفتن در محلی بین پرند و شهریار سقوط کرد.
وی اظهار داشت: تیم سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده است.
آقای جعفرزاده گفت که جزئیات بیشتر در این زمینه متعاقبا اعلام می‌شود.  
شرکت بوئینگ نیز در بیانیه‌ای گفته است از رخدادها باخبر و در حال جمع‌آوری اطلاعات است. این شرکت اطلاعات بیشتری ارائه نکرده‌است.  
اما قاسم بی‌نیاز، سخنگوی وزارت راه و شهرسازی ایران، صبح روز پنج‌شنبه گفته: علت سقوط «آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود».
به گزارش ایرنا این مقام دولتی در عین حال با «رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی»، گفته «در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد، اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد».
هیچ مقام رسمی و دولتی دیگری هنوز جزئیاتی از دلیل سقوط هواپیما ارائه نکرده‌است.
سقوط این هواپیما در همان روزی اتفاق افتاد که ایران به دو پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق حملات موشکی کرد.







منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سقوط هواپیما نیروهای آمریکایی سقوط بوئینگ 176 کشته اسمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، شمسایی گفت: دم بچه‌ها گرم که اسرائیلی‌ها را زدند. بعد از این ماجرا تمام پروازها لغو شد و اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم. در نهایت با هماهنگی وزرا یک هواپیما آمد تا ما را به ترکیه ببرد. وقتی سوار هواپیما شدیم، گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد برای کشورمان است و سرمان هم بالاست.

کد خبر 848290 منبع: فارس برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی حمله ایران به اسرائیل ورزش

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به اسراییل + فیلم
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد