Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:27:33 GMT

بانوی دونده ای که به ماراتن رفت

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۷۳۷۶

بانوی دونده ای که به ماراتن رفت

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: «فاطمه زارعی» بانوی دونده لواسانی است که تاکنون 3 بار در مسابقات ماراتن دبی شرکت کرده. او می گوید: «چند سال پیش وقتی برای تمرین در خیابان های لواسان و کوچه باغ های زیبای شمیرانات شروع به دویدن کردم مردم با تعجب به من نگاه می کردند اما حالا آنقدر عادی شده است که هنگام دویدن تشویق هم می شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» با این بانوی ورزشکار درباره فعالیت های ورزشی به ویژه دو استقامت گفت و گو کرده ایم.

مسابقات دو ماراتن به ویژه برای بانوان در ایران برگزار نمی شود. به همین دلیل زارعی سال های 1394 تا 1396 در دو ماراتن دبی شرکت کرد و موفق به کسب  مدال فیشینر شد. او که در این مسابقات با حجاب شرکت کرده بود می گوید: «عکس العمل شرکت کنندگان برایم جالب بود. اینکه می دیدند در هوای گرم این کشور، با حجاب شرکت کرده بودم مرا تشویق می کردند و می گفتند از شما انگیزه می گیریم که با این پشتکار در مسابقات شرکت کرده ای.» زارعی که حدود 5 سال از شروع تمرین هایش در دو مارتن می گذرد حال و هوای کوچه باغ های لواسان را اینگونه توصیف می کند: «از سال ها قبل در زمینه ورزشی فعالیت می کردم و حتی به عنوان مربی به علاقه مندان رشته های آمادگی جسمانی و ایروبیک آموزش می دادم اما دویدن یکی از علائق شخصی ام بود و همیشه به دنبال فرصتی برای انجام تمرین بودم. خوشبختانه طبیعت لواسان و هوای بسیار عالی این منطقه انگیزه مرا برای تمرین بیشتر کرد.»

ماراتن، دو استقامت و بدون توقف

ماراتن یکی از انواع دو استقامت است که دونده باید مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر  را بدون توقف بدود. در مسابقات مارتن، دونده ای که بتواند در زمان کمتری این مسیر را بدود برنده مسابقات است. زارعی که تاکنون در چند مسابقه شرکت کرده است دو 42 کیلومتر را بین 4 تا 4 ساعت و 30 دقیقه بدون توقف دویده است. معمولاً در مسابقات ماراتن افراد بسیاری شرکت می کنند که گاهی تعداد شرکت کنندگان به  10 هزار نفر هم می رسد. زارعی می گوید: «یکی از نکات جالب ورزش ماراتن همراه بودن تعداد بسیار شرکت کننده برای رسیدن به یک هدف است. در بین راه افرادی که برای بار اول همدیگر را دیده اند به هم کمک می کنند و این همراهی در حین مسابقه انرژی بخش است.» 

حس رهایی با دویدن

اگرچه ساخت و ساز ویلاها طی چند سال اخیر شکل و شمایل  لواسان را تغییر داده است اما هنوز هم این منطقه و روستاهای اطرافش طبیعتی زیبا و کوچه باغ هایی از درختان آلبالو و سیب دارد که به سادگی نمی توان از کنار آن گذر کرد. فصل بهار، عطر شکوفه های درختان در کوچه باغ های لواسان و روستاهای اطراف آن می پیچد و بهترین فصل برای انجام ورزش های کم هزینه پیاده روی و دویدن است. زارعی که دویدن را حرفه ای دنبال می کند در همه فصل ها حتی زمستان ها ورزش را کنار نمی گذارد: «پیست اطراف مجموعه ورزشی و زمین چمن لواسان برای دویدن و دو مارتن مناسب است. کنار دریاچه لواسان هم مسیر 7 کیلومتری برای پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته و ایمن سازی شده است و بانوان هم به راحتی می توانند در این 2 محل پیاده روی کنند یا بدوند. من هم از این 2 محل استفاده می کنم. البته من بارها در خیابان های لواسان و مسیرهایی که مناسب دویدن است دویده ام. چند سال پیش وقتی برای  تمرین در خیابان های لواسان و کوچه باغ های این شهر زیبای شمیرانات شروع به دویدن کردم افراد زیادی تعجب می کردند اما حالا آنقدر عادی شده است که هنگام دویدن تشویق هم می شوم.  اواخر اسفند ماه و فصول بهار و تابستان حس و حال خوبی از دویدن در خیابان های لواسان دارم. هوا پاک و کوچه باغ ها پر از عطر شکوفه های درختان است. با دویدن حس آزادی به انسان دست می دهد؛ حس رهایی از دغدغه ها و مشغله های زندگی. و وقتی با عطر شکوفه های بهاری همراه شود شادی بخش است و می تواند مانع از افسردگی شود. توصیه می کنم بانوان حتماً این حس را تجربه و برای شروع در مسیرهای ایمن در حد صد متر شروع به دویدن کنند.»

کد خبر 475735 برچسب‌ها ورزش زنان ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ورزش زنان ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • ببینید l دیوار مرگ قمری ناجی فضانوردان!
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری