Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@03:13:36 GMT

ورزش بیش از حد و یک نشانه ظریف!

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۷۷۹۱

خرداد: از جمله نشانه های آشکار و هشدار دهنده ورزش بیش از حد می توان به مواردی مانند خستگی و دردهای عضلانی غیرعادی اشاره کرد.ورزش یکی از پایه های حفظ سلامت بدن انسان است. اما در شرایطی که برخی افراد ورزش نمی کنند یا به میزان کافی این کار را انجام نمی دهند، برخی دیگر ممکن است در انجام آن زیاده روی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نشانه ها می توانند نسبت به انجام بیش از حد ورزش به شما هشدار دهند.

به گزارش خرداد به نقل از عصر ایران ، سندرم ورزش بیش از حد، شرایطی است که بر اساس انجام بیش از حد ورزش و استراحت کم تعریف می شود و به واقع می تواند اثری منفی بر بدن انسان داشته باشد. بنابر یک بررسی که در نشریه Sports Health منتشر شد، ورزش بیش از حد می تواند موجب بروز علائمی شود که از نوسانات خلقی تا از تحلیل عضلانی را شامل شده و ممکن است حتی به التهاب مزمن یا ضعف سیستم ایمنی بدن منجر شود.

به گزارش "اکتیو تایمز"،از جمله نشانه های آشکار و هشدار دهنده ورزش بیش از حد می توان به مواردی مانند خستگی و دردهای عضلانی غیرعادی اشاره کرد. اما یک نشانه ظریف‌تر نیز می تواند به این شرایط اشاره داشته باشد؛ در نتیجه ورزش بیش از حد احتمالا با ضربان سریع‌تر قلب در حالت استراحت مواجه خواهید شد.

ضربان قلب در حالت استراحت به تعداد تپش های قلب در زمان استراحت کامل گفته می شود. این شاخص هنگام خواب یا زمانی که فرد دراز کشیده و هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهد، قابل اندازه گیری است. میزان ضربان قلب در حالت استراحت معمولا در افرادی با بدنی آماده و ورزیده پایین‌تر و در افرادی که به ندرت ورزش می کنند یا ورزش نمی کنند بالاتر است. به گفته انجمن قلب آمریکا، میانگین نرخ ضربان قلب در حالت استراحت یک فرد عادی بین 60 تا 100 تپش در دقیقه است. نرخ ضربان قلب در حالت استراحت یک ورزشکار ممکن است پایین‌تر و حدود 40 تپش در دقیقه باشد.

اما اگر بدن شما به واسطه ورزش بیش از حد زیر فشار قرار گرفته باشد، میزان ضربان قلب در حالت استراحت افزایش خواهد یافت. مطالعه ای که در نشریه Journal of Sports Sciences منتشر شد، تعداد جلسات تمرینی، شدت ورزش و میزان ضربان قلب گروهی از دوچرخه سواران آموزش دیده را زیر نظر گرفت. پژوهشگران دریافتند زمانی که شرکت کنندگان بیش از حد تمرین می کنند، ضربان قلب آنها در حالت استراحت افزایش می یابد.

احساس افزایش ضربان قلب و تپش سریع‌تر این اندام هنگام ورزش کاملا عادی است و احتمالا هدفی است که مد نظر قرار داده اید اما اگر ضربان قلب شما پس از این که باشگاه را ترک کرده و استراحت می کنید همچنان بالاتر از حد عادی است، شاید بهتر است زمان استراحت بیشتری را برای خود در نظر بگیرید.


برچسب ها: ورزش ، سلامت

منبع: خرداد

کلیدواژه: ورزش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!

به گزارش ورزش سه، امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلا او به سرقت رفت.

منوچهری در گفتگو با خبرنگار ورزش سه گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری انجام ندادم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد، بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد، باز خداراشکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • مربی نفت آبادان: یک روز هم استراحت نکردیم
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است