Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اشرف منصوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بندرگناوه افزود: در این مجتمع در هر هکتار  ۸ تا ۱۰ تن میگو تولید و در مجموع برای کل این شهرک برداشت ۲۰ هزار تن پیش‌بینی شده‌است که این میزان معادل ۴۰ درصد کل تولید کشور و ۱۰۰ درصد تولید کنونی استان بوشهر است.

وی اظهارداشت: پس از بهره‌برداری از این مجتمع با احتساب صنایع بالا و پایین دستی که در این طرح ایجاد خواهد شد بیش از پنج هزار اشتغال ایجاد شود و این مهم می‌تواند تحول اساسی در رفع محرومیت، توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری، مجتمع پرورش میگوی شهرک شیلاتی رودشور شمالی شهرستان گناوه را یکی از طرح‌های  بزرگ و اساسی در کشور دانست و گفت: طرح توسعه این شهرک حدود سه هزارو ۴۰۰ هکتار عرصه دارد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بدون اتکا به منابع مالی دولتی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی از ویژگی‌های این طرح  براساس مطالعه انجام شده، استخرهای پرورشی در آن ایجاد خواهد شد که بصورت کامل مکانیزه به پرورش میگو خواهند پرداخت.

وی افزود:  حدود ۱۵۸ شهرک کشاورزی در کشور در سطح ۴۰ هزار هکتار در اختیار این شرکت است.

منصوری گفت: عرصه کاری شهرک‌های در اختیار این شرکت  درسه حوزه گلخانه‌ای، دامپروری و آبزی پروری فعال است که تعداد آنان در نوسان  و با استعدادیابی جدید در هرلحظه میزان آنها تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بیان کرد:  توسعه آبزی پروری یکی از محوری‌ترین  برنامه و فعالیت پیشرو  این شرکت بویژه در سواحل جنوبی کشور است.

وی گفت: در این ارتباط در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان  در مجموع تاکنون حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی  برای توسعه پرورش میگو و آبزی پروری کارسازی شده‌است.

منصوری افزود:  خیلی از طرح‌های آبزی پروری بالای ۸۰ درصد شناسایی و استعدادیابی شده و کار مطالعه آنان به پایان رسیده‌است و در بخشی از طرح‌ها از جمله رودشور شمالی بندر گناوه و حسنکی استان هرمزگان عملیات اجرایی آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی یک مجموعه نوپا است که با مصوبه مجلس در قالب برنامه پنجم توسعه فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرده‌است.

منصوری افزود: عمده فعالیت‌های این شرکت در ۲ سال اخیر آغاز و  عمده واگذاری‌ها نیز در این مدت بوده‌است.

وی گفت: از مجموع واگذاری اراضی حدود ۶ هزارو ۷۰۰ هکتار در سطح کشور، یکهزارو ۵۰۰ هکتار آن در دست ساخت و بهره‌برداری و مابقی در پروسه دریافت تسهیلات و تامین منابع مالی است که امیدواریم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اظهار داشت: افق شرکت در چندسال آینده رساندن چندین برابری پرورش و تولید میگو در مقایسه با وضعیت کنونی است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۳ سایت فعال تولید و پرورش میگوی است.

برچسب‌ها بندرگناوه پرورش آبزیان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه پرورش آبزیان کشاورزی بندرگناوه پرورش آبزیان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات چای از کشور سریلانکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آقای محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا، از واردات چای به ارزش ۵۰ میلیون دلار به کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا بدهی به کشورمان داشت که به روش تهاتر با واردات ۷۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی جبران شد که ۵۰ میلیون دلار آن، محصول چای خشک از این کشور به ایران بود.

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد