Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر «فرود گرگین پور»آهنگساز موسیقی قشقایی صبح امروز چهارشنبه ۱۸ آبان با لالایی خوانی «افسانه جهانگیری» از تالار وحدت برای خاکسپاری در شهرستان آباده بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  مراسم بدرقه پیکر  «فرود گرگین پور» صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دیماه  از تالار وحدت به سمت زادگاهش آباده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم هنرمندانی چون  حسین علیزاده، شهرام صارمی، سیدعباس ساجدی ، محمدرضا درویشی، علی مغازه ای ، پروین بهمنی، دامون شش بلوکی ، بابک خضرایی ، محمد سریر، بیژن بیژنی، فروغ بهمن پور، پری ملکی و محمد اللهیاری، مدیر کل دفتر موسیقی و علی ثابت نیا، رییس انجمن موسیقی حضور داشتند .

اجرای این مراسم را «مهرزاد هویدا»،  نوازنده بر عهده داشت  و با اشاره به بخش هایی از زندگی   این هنرمند موسیقی  گفت: فرود گرگین پور فرزند حبیب گرگین در خانواده ای فرهنگی به دنیا امدنددک با تشویق والدین به یادگیری موسیقی پرداختند و از محضر اساتیدی علی تجویدی، حبیب الله بدیعی، علی اضعر بهاری و نورعلی برومند بهره بردند و  تحصیلات تکمیلی در حوزه موسیقی را در دانشگاه تهران به اتمام رساندند.

 سپس هنرمندان قشقایی برزو طیبی نوازنده نی و رستمی خواننده قشقایی قطعاتی از ساخته های فرود را اجرا کردند. شاعری با نام طیبی رضایی نیز شعزری را در رثای فرود سرود.

«ابوالقاسم رئیس دانا» پژوهشگر  با بیان اینکه وقتی فرود رفت یعنی چشمه مهر و هنر خشکید. گفت: من همواره با  فرود گرگین پور همکاری‌های زیادی داشتم و یادم نمی‌رود که چه خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر انجام داد؛ فرود از سرآمدان ادبیات و موسیقی ایل قشقایی بود.

 افسانه جهانگیری، خواننده قشقایی و همسر این هنرمند لالایی را بر پیکر این هنرمند خواند.

فرود گرگین پور  شامگاه سه شنبه دهم دیماه پس از یک دوره بیماری در تهران درگذشت؛ او نوازنده ویلون، پیانو و آهنگساز قشقایی است. «ترکمن صحرا»، «هجران»، «کورآغلو» ، «منظومه صنم و غریب» و مجموعه موسیقی قشقابی از جمله اثار به جامانده از این هنرمند پیشکسوت موسیقی قشقایی است که بیشتر منابع پژوهشی در حوزه موسیقی اقوام ایران است .

پیکر  فرود گرگین پور  پس از بدرقه  از تالار وحدت به سمت زادگاهش شهرستان  آباده  در استان فارس رهسپار شد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی کرمان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی انتقام شهادت سردار سلیمانی لالایی خوانی بدرقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی مقامی خطه خراسان شمالی را تسلیت گفت.

متن پیام، محمدمهدی اسماعیلی، وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد  از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.
شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.
دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.
اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.


به گزارش ایسنا آیین تشییع «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز برگزار شد.
استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدرقه صدای خاطره‌انگیز رادیو به خانه ابدی
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود