Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:14:40 GMT

«قدرت نرم ایران» از کربلا تا کرمان

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۲۹۸۰۳

«قدرت نرم ایران» از کربلا تا کرمان

حال «نان» اصلاً خوب نیست و «قدرت نرم ایران» از کربلا تا کرمان از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز چهار‌شنبه (۱۸ دی‌ماه) در مازندران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، صفحه نخست روزنامه‌های محلی امروز چهار‌شنبه (18 دی‌ماه) که در پیشخوان مطبوعات استان مازندران عرضه می‌شود، به شرح ذیل است:

 

خبر شمال: حال «نان» اصلاً خوب نیست/«قدرت نرم ایران» از کربلا تا کرمان

گفت‌و‌گوی «خبر شمال» با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران؛

 پساحادثه شهادت «حاج قاسم» غمگنانه زیباست

 ماه‌بانو صالح نژاد/


اشاره: اهمیت پساحادثه گاهی از خود حادثه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته به سطح گستردگی هر حادثه، افرادی که در این گستره قرار ‌گیرند مجبور به واکنش می‌شوند؛ یکی شعارهایش را رو می‌کند و صدایش را بالا می‌برد، دیگری دست‌هایش مشت می‌شود و کسانی پیدا می‌شوند که با تأمل و اما حفظ شور حادثه، دست به عملی می‌زنند که پساحادثه‌ای بزرگ‌تر از حادثه بسازد. حادثه این روزها شهادت سردار بزرگ ایران، حاج قاسم سلیمانی در یک اقدام تروریستی از جانب آمریکایی‌هاست. پساحادثه اما جز شور و حال مردمی و موج غمی که در خیابان‌ها می‌بینیم، اقدامات افرادی است که تفکر سردار را تبدیل به جریانی فراموش‌نشدنی خواهند کرد؛ افرادی چون «عباس زارع»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران.

 

*قبل از این حادثه و اتفاقات اخیر، چه تصویری از شخصیت سردار قاسم سلیمانی در ذهن شما بود؟


شاید این روزها تمام دنیا در عجب باشند که چرا مردم ایران نسبت به یک سردار و ژنرال نیروی نظامی علاقه‌مند بودند و چنین واکنش عظیمی نسبت به شهادت او دارند. دلیل این‌همه شور غم‌انگیز که سراسر کشور ما را فراگرفته است، فراجناحی بودن شخصیت حاج قاسم است. او عین چهل سال انقلاب را بدون هیچ چشم‌داشتی برای قدرت مالی یا سیاسی در خدمت این کشور بود. مردم نسبت به شهادت او واکنش دارند و همه دغدغه‌شان همین حادثه شده چراکه یک‌عمر تمام دغدغه این مرد، مسائل و مشکلات مردمش بود. از قاسم سلیمانی فیلم‌هایی در جلسات پرزرق‌وبرق یا بالای سکویی برای سخنرانی و استفاده از تریبون‌ها ثبت‌نشده است، بلکه تمامی تصاویر نشان‌دهنده تلاش او در دوران بحرانی نقاط مختلف کشور است. در زاغه‌ها و چادرها و بیابان‌ها و همواره میان مردم و سربازان مملکت بود و همین تصاویر به دل مردم نشسته بود که امروز این‌چنین دل‌شکسته از شهادت او هستند. ایرانیان، در هر سطحی ازنظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، جدا از تفاوت‌های تفکرات و اهدافشان، برای تمامیت ارزی کشورشان و استقلال و حفظ حقوق مملکت ارزش ویژه قائل هستند و این مرد، یک‌عمر تلاشش در راستای همین ارزش‌ بود.

 

*برداشت شما از ماهیت حمله و این اقدام دولت آمریکا چیست؟


البته که این خبط فاحشی درزمینهٔ سیاسی از سوی آمریکا بود، خبطی که نه‌تنها تمام مردم ایران در انزجار از آن اتفاق‌نظر دارند بلکه هر انسانی در هر نقطه دنیا که از جزییات این حمله خبردار می‌شود با ما هم‌نظر می‌شود. البته که اگر این‌یک ملاقات دیپلماتیک و دعوتی رسمی از سوی نخست‌وزیر کشور عراق نبود، نیروهای آمریکایی هرگز نمی‌توانستند به سردار بزرگ کشور ما نزدیک شوند، مثل همه این سال‌ها که ایشان در عملیات مختلف فرامرزی شرکت داشتند اما کسی نمی‌توانست از پس زیرکی این مرد بربیاید و به جان او آسیبی برساند. اوج ناپسندی و حقارت این ترور در این نکته است که این سردار در حال انجام عملیات کشته نشد. در یک دعوت رسمی از سوی نخست‌وزیر کشور عراق از این ژنرال ایرانی خواسته شد به این کشور برود و طبق عرف سیاسی و دیپلماتیک، ایشان  بدون هیچ نوع پوشش ویژه و پنهان‌کاری وارد این کشور شد و موردحمله قرار گرفت. طبق هر قانون بین‌المللی و سیاستی چنین رفتاری اشتباه و نابخشودنی است.

 

*شهادت سردار سلیمانی چه تأثیری بر جامعه ما دارد؟


در اولین واکنش، مردم ایران با حضور میلیونی در خیابان‌ها نشان دادند تا چه اندازه از این حمله منزجر و غم‌زده از مرگ سردار هستند. مقام معظم رهبری هم با واکنش‌هایی که در دانشگاه تهران و هنگام اقامه نماز بر پیکر این شهید داشتند، نشان دادند این حادثه چه بی‌حد بر ایشان تأثیر گذاشته و آزرده‌شان ساخته است.


گرچه در این‌همه سال، سردار سلیمانی اقداماتی بسیار سازنده داشته و از ایران در برابر بسیاری از دشمنان و بلایای طبیعی و انسانی حراست کرده است و به‌طورکلی می‌توان او را از مؤثرترین شخصیت‌های انقلاب دانست، شهادت او از حضورش هم اثر بیشتری خواهد داشت. چیزی به‌اندازه شهادت این ژنرال بزرگ ایرانی نمی‌توانست ضرورت خروج آمریکا از خاورمیانه را به جهانیان ثابت کند.


شهادت ایشان یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها و پیشرانه‌ها در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی است و جریانی جدید و جدی در این مسیر هرروزه و همواره و اما نه ذره‌ای هموار و آسان، به راه می‌اندازد. ولایت‌پذیری این شهید بزرگوار، روحیه انقلابی و سخت‌کوش و بی توقف او برای مردم کشور ما اهمیت ویژه‌ای دارد و انگیزه‌ای ویژه در این مردم ایجاد می‌کند.

 

*نظرتان درباره اظهارات و ادعاهای ترامپ درباره حمله به مراکز مهم فرهنگی ما چیست؟


این گفته‌ها چنان بی‌ریشه و بی‌معنا بود که دقایقی بعد انکار و تکذیب شد. آمریکا هرگز و هرگز جرأت حمله نظامی به ما را ندارد چراکه می‌داند توان تسلیحاتی کشور ایران در چه حدی است و اگر توانایی روبه‌رو شدن با ما را داشت، دست به اقدامات حقیری چون حمله ناجوانمردانه و کاملاً تروریست‌ مآبانه به ژنرال ما نمی‌زد. ظرفیت و تأثیرگذاری ما در منطقه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و من با اطمینان می‌گویم هرگز چنین شوخی مسخره‌ای با آینده خودشان و مردم و نظام ما نخواهند کرد، چراکه تنها هزینه و آسیب متوجه خود آن‌ها خواهد بود.


در این روزها اگر رفت‌وآمدها و پیام‌ها به کشورمان را زیر نظر بگیرید، به‌وضوح خواهید دید که همه جهان دلهره پاسخ ایران به این حمله رذیلانه رادارند و از ایران می‌خواهند که آرامش خود را حفظ کرده و شرایط را پیچیده‌تر نکند. بااین‌وجود باید مطمئن باشند که ایرانیان پاسخی دندان‌شکن برای آمریکایی‌ها و به‌ویژه رئیس‌جمهور پست و نادان آن‌ها خواهد داشت تا چنین اتفاقاتی دیگر در منطقه تکرار نشود. همچنان که پس از شهادت «صیادشیرازی»، طی اقداماتی پرونده پادگان اشرف برای همیشه بسته شد، این بار نوبت به آمریکاییان ساکن عراق است که خود را در بن‌بست ببینند.

 

*شما همواره در بزنگاه‌ها ایده‌هایی برای فرهنگ‌سازی داشتید، در برابر این حادثه واکنشتان چه بود؟


اولاً که ما در دورانی بودیم که خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی سراسر استان مشغول ارسال آثارشان برای شرکت در جشنواره مطبوعات بودند و از این فرصت استفاده کردیم تا با اضافه کردن بخش «امتداد خط مقاومت» نویسندگان مطالبی که درباره این حادثه و در ارتباط باشخصیت این شهید بزرگوار نوشته‌اند در این بخش برای ما ارسال کنند تا این جریان فکری متوقف نشود و اهدافش را دنبال کند.


در اقدامی دیگر که برای اولین بار در این مصاحبه اعلام می‌کنم و پوسترش به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، برنامه‌ای بانام «خاتم سلیمان» ترتیب داده‌ایم که با موضوعیت شهادت سردار سلیمانی و ولایتمداری و اقدامات انقلابی وی، در شاخه‌های طراحی پوستر، تایپوگرافی، موشن‌گرافی و انیمیشن، هنرمندان استان مازندران بتوانند تجلی این جریان فکری در هنر سرزمینمان باشند... .


«عباس زارع» را چندین بار در شرایط مختلف کاری دیده‌ام و این بار در لباس سیاه عزایش، با صدای غم‌زده و جدیت چهره‌اش در برابرم نشسته و ذره‌ای تردید در اقدامات و اهدافش دیده نمی‌شود؛ پساحادثه‌ای که غمگنانه زیبا و ستودنی است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی قدرت نرم ایران شهادت سردار قاسم سلیمانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبرشمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)

امیرمسعود عابدین: فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیرکلاسیک پلاک ملی ایران را یدک می‌کشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد.

فراری ۴۵۸ جانشین فراری F۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد. صحبت کردن درباره طراحی ۴۵۸ ایتالیا، تکرار مکررات است؛ چرا که طراحی زیبا و منحصربه‌فرد این خودرو بر همگان ثابت شده است. قلب تپنده این خودرو، پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر بوده که ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور در زمان خود جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های جهان بود. با حضور این فراری قدرتمند در خیابان، هیچ خودرویی جرئت خودنمایی ندارد! رقیب مستقیم این خودرو یعنی مرسدس‌بنز SLS هم در کشور حضور دارد.

منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیر تکامل خودروی ایتالیایی و لوکس فراری (فیلم) چند ترفند ساده که از سرقت موتورسیکلت جلوگیری می کند (فیلم) تکنولوژی به کار رفته در مدل جدید خودرو فراری پورسانگوئه 2023 (فیلم)

دیگر خبرها

  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟