Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد رضا صفایی فر با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های مذکور به تصویب ستاد‌های استانی و شهرستانی رسیده است، اظهارداشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی، ارتقای زیرساخت‌ها، بهسازی و ارتقای فضا‌های شهری، تهیه طرح‌های بازآفرینی محله‌ها، ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی به عنوان پروژه‌های بازآفرینی در حال اجرا درسطح شهر‌های استان البرز به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه محله خط ۴ حصار کرج به کجا رسید؟

صفایی فر در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی خط ۴ حصار کرج، اظهار داشت: احداث ساختمان نیروی انتظامی، مرکز امدادرسانی مدیریت بحران در محله خط ۴ حصار کرج با ابلاغ و تخصیص اعتبارات درآینده‌ای نزدیک، اجرا و به بهره داری خواهند رسید.

صفایی فر در ادامه به ساخت سرای محله در این منطقه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پروژه‌های احداث کانکس نیروی انتظامی، اصلاح شبکه آب شرب در این محله به بهره برداری رسیده است.


محله مصباح، مراداب، اخترآبادکرج

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: پروژه‌های بهسازی و بازگشایی معابر، طرح پیاده راه مجاور حمام تاریخی در محله مصباح، همچنین اجرای پروژه معبر ۳۰ متری تپه مراداب کرج از جمله پروژه‌های مشترک فی مابین شهرداری و این اداره کل در استان البرز می‌باشد که با برنامه ریزی‌های انجام شده و با ابلاغ و تخصیص اعتبار در سال آینده به مرحله اجرا خواهند رسید، همچنین پروژه ساخت مدرسه حبیب ابن مظاهر در محله اخترآباد در حال اجرا می‌باشد.

محمد شهر به عنوان شهر پایلوت

صفایی فر در رابطه با تعیین محمد شهر کرج به عنوان شهر پایلوت در امر بازآفرینی شهری، اظهارداشت: چهار شهر در استان البرز به عنوان شهر‌های پایلوت بازآفرینی شهری مد نظر بود که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود درحوزه بازآفرینی محمدشهر و با تصویب در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، این شهر بعنوان پایلوت در حوزه بازآفرینی شهری انتخاب گردید.
محله‌های جعفرآباد (محمد شهرکرج)

صفایی فر در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی جعفرآباد محمدشهرکرج اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پروژه‌های بازآفرینی بسیار خوبی در این محله برای ساکنین تعریف و برنامه ریزی شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز افزود: پروژه جدول گذاری و اصلاح هندسی معابر و ایجاد کانکس نیروی انتظامی با تخصیص اعتبارات مناسب در سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

محله تپه قشلاق (محمد شهرکرج)

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با با بیان اینکه پروژه ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر رسمی محله تپه قشلاق محمد شهر کرج، مراحل پایانی خود را بسر می‌برد، اظهارداشت: احداث پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران، ساختمان کلانتری نیروی انتظامی، سرای محله از پروژه‌های بازآفرینی در حال اجرا در این منطقه می‌باشد.
صفایی فر با اشاره به موضوع آموزش در بین ساکنان محلات هدف در سطح استان گفت: با اهداف اشتغال زایی و توانمندسازی در راستای مهارت آموزی در بین ساکنان محله‌های هدف بازآفرینی، برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای در ۷ محله برنامه ریزی شده است، که به محض ابلاغ اعتبارات اجرایی می‌گردد.

تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: تا کنون ۱۹۶ متقاضی جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی به بانک‌های مسکن استان معرفی شده اند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی شامگاه جمعه در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مدتی کاهش یافته بود که با دستورات وزیر شاهد سرعت گرفتن این طرح هستیم.

وی با تشریح وضعیت اجرای این طرح در استان، افزود: بر اساس برش استانی، سهمیه آذربایجان شرقی در اجرای این طرح ۲۰۸ هزار واحد و در بخش شهری تعداد ۸۹ هزار واحد بود که ۳۹ هزار واحد تعریف و ۳۷ هزار واحد قرارداد بسته شده و ۲۶ هزار واحد تحویل داده شده است.

وی با اعلام اینکه در بخش خودمالکی شهری تعداد ۴۰ هزار واحد سهمیه داریم که همگی به بانک معرفی شده ولی ۱۰ هزار واحد تا به امروز عملیاتی شده است، افزود: در خودمالکی روستایی نیز سهمیه ۴۸ هزار واحدی داشتیم که ۲۳ هزار واحد به بانک معرفی و ۱۴ هزار واحد عملیاتی شده است.

رحمتی ادامه داد: تعداد ۲۹ هزار واحد در طرح بازآفرینی شهری داریم که ۱۶ هزار واحد پروانه گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که ۷۵۰ هکتار زمین روستایی برای این طرح به تازگی تأمین شده است، گفت: ۱۵ الی ۱۰ هزار واحد نیز در این قالب ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به تأمین زمین ۵۰۰ هکتاری در روستای شاداباد تبریز، افزود: در مجموع نزدیک به یکهزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای واحدهای نهصت ملی مسکن تأمین می‌شود که در این صورت در ۲ سال پیش رو شاهد رشد اجرای این طرح در استان خواهیم بود.

کد خبر 6089367

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور