Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:33:39 GMT

شکارچی متخلف کبک در بوکان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۰۵۱۸

شکارچی متخلف کبک در بوکان دستگیر شد

آوات بازیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شکارچی به‌صورت غیرقانونی در محدوده یکی از روستاهای اطراف این شهرستان اقدام به شکار غیرمجاز کبک می‌کرد.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین انجام گشت و کنترل در مناطق مرتفع اطراف « اوطمیش» به یک نفر شکارچی متخلف برخورد و او را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شکارچی متخلف که اقدام به شکار سه بال کبک کرده بود، پس از تعقیب و گریز، توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.

«بازیار» اضافه کرد: از این فرد علاوه بر کبک‌های شکار شده یک قبضه اسلحه شکاری ته پر و سایر اداوات شکار را نیز کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی این شهرستان تحویل داده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست تا هرگونه شکار و زنده‌گیری در حیات وحش و نگهداری پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند. 

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ شکارچی متخلف در سطح این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

کبک پرنده‌ای از تیره «قرقاولان» به شمار می‌رود که در دشت‌ها، کوهپایه‌ها و دامنه‌های کوه زندگی می‌کند و بومی اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه است. 

برچسب‌ها محیط زیست شکارچیان غیرمجاز بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شکارچیان غیرمجاز بوکان محیط زیست شکارچیان غیرمجاز بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال حمیدی اظهار کرد: این شکارچی غیر مجاز که در سال ۱۴۰۲ اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود با حکم قضائی به جزای نقدی محکوم شد.

وی بیان کرد: این متخلف در آن زمان، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران دستگیر شد و پس از پیگیری‌های حقوقی، سرانجام با صدور حکم قطعی به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریالی جزای نقدی جریمه شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربه فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 6098657

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند