Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@09:15:46 GMT

عملیات کربلای پنج و شهادت حسین خرازی 

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۰۸۸۹

عملیات کربلای پنج و شهادت حسین خرازی 

کمتر از دو ساعت در تاریکی محض به محل جدید عملیات رسیدیم. بعدها فهمیدیم در منطقه شلمچه، شرق کانال ماهی عراق مستقر شده‌ایم. برخلاف منطقه عملیاتی پیشین، سنگر دفاعی و پست امداد ساخته شده بود و ما باید پست امداد را صرفا تجهیز می‌کردیم. از آن جایی که هنوز تلخی پایان عملیات کربلای چهار و رنج تعداد زیاد مجروحان در ذایقه‌ام باقی بود، احساس خوبی نسبت به آغاز عملیات جدید (کربلای پنج) نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوشب را در سکوت و تاریکی سپری کردیم تا اینکه سومین شب استقرارمان، نیروهای پیاده و چندین قبضه ضدهوایی در نزدیکی‌مان مستقر شدند.

هدف عملیات، تسخیر شهر شیعی‌نشین بصره در جنوب شرقی عراق و آزادسازی بخشی از خاک‌مان در شلمچه بود. میانه‌های شب بود که منورها منطقه را روشن کردند و صدای انفجار مین‌ها و شلیک گلوله‌ها سکوت دو شب گذشته را جبران کرد. پیش از طلوع آفتاب با مجروحان عملیات مواجه شدیم. اخبار ضد و نقیضی از پیروزی و شکست می‌شنیدیم. فردا صبح، صدای غرش هواپیماها و شلیک تانک‌های عراقی که ناباورانه با عملیات جدیدی پس از کربلای چهار در همان نزدیکی مواجه شده بودند، فضای منطقه را دگرگون کرد. حجم آتش به گونه‌ای بود که بوی باروت تا پنج روز فضای منطقه را پر کرده بود.

روزهای بعد اما از مجروحان مطلع شدیم که هر شب گردانی از لشگر ۱۴ امام حسین، جاده بصره را فتح می‌کنند و فردا ظهر، با یورش دیواره ماشین آهنی‌های توپ‌دار(تانک) عراق، گردان‌های ما با شهادت بسیاری از نیروها، به عقب رانده می‌شوند. این چرخه عملیات آفندی شبانگاه ما و پاتک‌های روزانه عراق بیش از بیست روز ادامه یافت. هرشب گردانی می‌رفت و دسته‌ای بازمی‌گشت. در این عملیات هم چون عملیات فتح فاو(والفجر هشت)، نیروی هوایی عراق با پدافند تازه تجهیزشده ما، (که می‌گفتند از خریداری غنایم افغان‌هاست) متحمل خسارت سنگینی شد.

پس از گذشت بیش از  نود روز حضور پیوسته در منطقه و حضور در دو عملیات آفندی، اوایل اسفندماه به عقبه لشگر ۱۴ امام حسین، اردوگاه عرب در نزدیکی شهر شادگان در جنوب غربی اهواز بازگشتم. سه روز بعد به اهواز رفتم تا قدری به تماشای شهر و مردم بنشینم. مثل همیشه به عنوان سوغاتی برای خانه از بازار اهواز صابون، شامپو، مسواک و خمیردندان خریدم و در کبابی کاظمینی واقع در غرب فلکه ساعت ناهار خوردم. عصرگاه پس از تماشای فیلمی در سینما توکسین با مینی‌بوس به مقر اردوگاه‌ لشگرمان بازگشتم. فردا غروب در حالی که وضو می‌گرفتم، خبر رسید که فرمانده لشگرمان، حسین خرازی در شلمچه شهید شده است. انگار آسمان بر سرمان ویران شد. اردوگاه یک باره حالت عزا و ماتم به خود گرفت. همه رزمندگان داغ‌دار و گریان به یکدیگر تسلیت می‌گفتند. شهیدحسین خرازی، موسس و فرمانده لشگر ۱۴ امام حسین(ع)، جوانی شجاع، باهوش و هم هنگام فروتن بود. یادش گرامی و روحش با امامش، حسین‌بن‌علی(ع) محشور باد!

۵۷۲۵۸

کد خبر 1340231

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی سید محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال عراق ۳۲ عنصر گروهک تجزیه طلب پ ک ک از پای در آمدند.
بنا بر این اطلاعیه، عملیات فوق در مناطق هفتنین، گارا، هاکورک و منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق صورت گرفته است.
در این اطلاعیه آمده عملیات علیه گروه‌های تروریستی تا ازپای درآمدن آخرین تروریست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • اتوبان شهید خرازی باز شد