Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:15:49 GMT

نامه بیش از ۵۰۰ استاد دانشگاه‌ خطاب به رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۱۳۹۷

نامه بیش از ۵۰۰ استاد دانشگاه‌ خطاب به رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بیش از پانصد نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری منتشر کردند که متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام‌خامنه‌ای

ولی امر مسلمانان و رهبر آزادگان جهان

سلام و احترام

در زمانه‌ای که مسلمانان در کشورهای اسلامی، زیر چکمه‌های آمریکای خونخوار و ایادی متحجرش و رژیم کودک‌کُش اسرائیل در خون خود می‌غلتند، ما به برکت فداکاری‌ها و جانفشانی‌های بی‌دریغ سربازان این وطن، همچون حاج‌قاسم سلیمانی و یارانش، در فضای امن ایران اسلامی، در سنگر دانشگاه به تعلیم و تعلم و پژوهش مشغول بودیم، غافل از اینکه دست تقدیر چنین است که گام دوم انقلابمان با خون به‌ناحق به زمین ریخته شدۀ بهترین بندگان خدا آبیاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غم از دست‌دادن سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمانش جگرمان را پاره‌پاره و قلبمان را مالامال از حزن و اندوه کرد.

رهبر انقلاب! خام‌اندیشان و بزدلان بر این توهم‌اند که با رفتن سرداری امین و شجاع، خللی در مسیر پُرشور و شعور امام‌خمینی(ره) به‌وجود می‌آید؛ اما انقلاب اسلامی بزرگ‌تر از این امتحان را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته است و آینده ثابت می‌کند به‌فضل قادر متعال این خیال خام توهمی بیش نیست.

امام امت! ما فرزندان انقلابی‌تان در دانشگاه، عقلانی‌ترین اقدام را انتقامی سخت می‌دانیم و بر این باوریم که بی‌عملی، دشمن خونخوار را جسورتر می‌کند و در این راه، استاد و دانشجو، مرد و زن، اشاره‌تان را حتی به گوشۀ چشمی، انتظار می‌کشیم تا جامۀ رزم بپوشیم و در هر کجای عالَم که ولی‌امرمان فرمان دهد، با ندای عاشورایی لبیک یا حسین(ع)، به جهاد بپردازیم که خداوند تبارک و تعالی فرمود: إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ.

فرمانده کل قوا! در محضر امام عصر -ارواحنا لتراب مقدمه الفدا- گواهی دهید که فرزندان انقلابی‌تان تا آخرین قطرۀ خون، لحظه‌ای از آرمان‌های امام(ره) و رهبر خود عقب نمی‌نشینند و جان ناقابلشان را در راه اسلام و وطن اسلامی‌شان فدا می‌کنند.

کد خبر 4820529 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اساتید دانشگاه دانشگاه های ایران قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها سردار سلیمانی دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی منصور غلامی شهادت آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، به‌مناسبت روز و هفته معلم، گفت: حمایت جوانان در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، یادآور رسالت معلمی و تفکر شهید مطهری در دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان جهان است.

علی نظری در این آیین که روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری یادآور مسئولیت همه ما نسبت به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های مهم ما تعهد به آرمان فلسطین است که امروز جهانی شده است.

نظری اضافه کرد:‌ هر شخصی در هر جایگاهی در جامعه مشغول خدمت بوده اگر وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد نشان از تعهد او به مسئولیت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری بخشی مهم از رسالت معلم و استاد است، اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مفهوم استاد تراز انقلاب اسلامی، باعث تقویت پیشرفت‌های ایران اسلامی و اقتدار روزافزون آن می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، جایگاه و نقش استاد و معلم در تربیت نیروهای متعهد و متخصص انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

نظری تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب، به جایگاه استاد و معلم، توجه ویژه‌ای شده و این گویای رسالت مهم معلمان و استادان در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: استاد و معلم برای دانشجو و دانش‌آموز الگو هستند؛ الگویی که باید جایگاه خویش را متناسب با استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی، تقویت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان از اعضای هیئت علمی خواست نقش و مشارکت خود را در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع یا کاستن نظام مسائل جامعه، تقویت کنند.

وی در گفته‌هایش، فرا رسیدن روز و هفته معلم را به همه استادان و معلمان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود+ فیلم
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است