Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@10:23:55 GMT

ایران چطور می‌تواند از ترامپ شکایت کند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۱۶۰۱

ایران چطور می‌تواند از ترامپ شکایت کند؟

مدیر کل امور حقوقی و املاک وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید: وزارتخانه میراث فرهنگی برای شکایت از رییس جمهوری آمریکا به‌خاطر توییت تهدیدآمیزش، باید شکایت خود را به دعاوی بین‌الملل ایران در دادگاه لاهه در اختیار مرکز خدمات بین‌الملل ریاست جمهوری ببرد.

به گزارش ایسنا، پس از ترور و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، رییس جمهوری آمریکا در توییتی ایران را در صورت مقابله به مثل، این طور تهدید کرد: «ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند، ۵۲ سایت ایران، با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران - به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او کمتر از ۲۴ ساعت بعد تهدید خود را در حالی در ادامه‌ی توییت‌های خود در فضای مجازی تکرار کرد، که بنا به شواهد موجود در توییتر و صفحه‌ی شخصی رییس جمهور آمریکا، به نظر می‌رسد توییتی که تهدید را تکرار کرده حذف شده است و از سوی دیگر بعد از گذشت چند روز بامداد امروز به وقت تهران، رویترز خبر داد «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با عقب‌نشینی از تهدید‌های چند روز پیش خود گفت که از قوانین بین‌المللی مبنی بر اجتناب از هدف قرار دادن مراکز فرهنگی در حملات نظامی تبعیت خواهد کرد.»

با این وجود همچنان این سوال مطرح می‌شود که چطور ایران و بخصوص وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند از رییس جمهوری آمریکا به واسطه‌ی انتشار این توییت تهدید آمیز علیه ایران شکایت کند.

ابراهیم شقاقی - مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری – می‌گوید: دعاوی بین الملل ایران در دادگاه لاهه در اختیار مرکز خدمات بین‌الملل ریاست جمهوری است، وزارت میراث فرهنگی از نظر اداری نمی‌تواند راسا در این زمینه اقدام کند و شکایت خود را به دادگاه‌های بین‌المللی مانند لاهه ببرد.

او تاکید می‌کند: براساس بخشنامه ریاست جمهوری، همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقدامات بین‌المللی باید از طریق مرکز خدمات حقوق بین الملل اقدام کنند. اما در حال حاضر اطلاعی ندارم که معاونت میراث فرهنگی قصد پیگیری چنین شکایتی را دارد یا خیر.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شهادت سردار قاسم سلیمانی حمله سپاه به عین الاسد ترامپ میراث فرهنگی سردار شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

به گزارش جماران؛ رضا نصری در کانال تلگرامی خود نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

 

دیگر خبرها

  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم