Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:12:49 GMT

افزایش آلودگی صوتی در مناطق تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۲۱۱۷

افزایش آلودگی صوتی در مناطق تهران

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، آلودگی صوتی در ۱۱ نقطه در مرحله خطرناک قرار دارد.

ایستگاه‌های میدان نماز، میدان الغدیر، بعثت، خراسان، افسریه، نیروی هوایی، شهید گمنام، شهران، تهرانسر، گل‌ها، بهاران، همت، حکیم، مترو و آذری ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۹ نقطه دارای شاخص آزاردهنده و هفت نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران تنها یک نقطه وضعیت مناسب و سالم دارند که ایستگاه گلبرگ است.

کد خبر 4820578

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی صوتی مدیریت شهری شهرداری تهران قاسم سلیمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا محسن هاشمی مترو سیدابراهیم رئیسی سردار سلیمانی آتش نشانی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است

ایتنا - کارشناسان و متخصصان صدا از مراکز علمی مختلف از جمله مرکز سرطان دانمارک و دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا می‌‌گویند سروصدای ناشی از ترافیک با بیماری‌های قلبی‌عروقی و عروق مغزی مرتبط است.
طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی،‌ منظور از بیماری‌های قلبی‌عروقی مجموعه‌ای از اختلالات قلب و عروق خونی است. بر اساس توضیح کلینیک کلیولند، بیماری عروق مغزی هم به مجموعه شرایطی گفته می‌شود که بر جریان خون ورودی به مغز تاثیر می‌گذارد؛ مانند سکته مغزی، خونریزی مغزی، آنوریسم مغزی و بیماری شریان کاروتید.

به گفته محققان این پژوهشی که هفته پیش در مجله American Heart Association’s Circulation Research منتشر شد، سروصدای ترافیک باید برای هر دو مورد فوق یک خطر واقعی در نظر گرفته شود. 

دکتر توماس مونزل، نویسنده ارشد این پژوهش، می‌گوید: «تلاش برای کنترل این صدا و همچنین وضع قوانین کاهش صدا در راستای سلامتی عمومی آینده اهمیت زیادی دارد.»

او تاکید کرد: «با توجه به شواهد محکم، بسیار مهم است که صدای ترافیک به عنوان عامل خطر برای بیماری‌های قلبی‌عروقی شناخته شود.»

صدای ترافیک خوابی که به دلیل صدای ترافیک برآشفته می‌شود، می‌تواند افزایش التهاب، فشار خون بالا و اختلالات عروقی را به دنبال داشته باشد که همه این‌ها عامل بروز بیماری‌های قلبی‌اند.  شامل صدای اتومبیل، قطار یا هواپیما، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی و میزان مرگ‌و‌میر را افزایش می‌دهد. 

به گفته محققان، سرو‌صدای ناشی از ترافیک به‌ویژه هنگام شب، بسیار آسیب‌رسان است، زیرا افراد را از خواب بیدار می‌کند و در نتیجه خواب بی‌کیفیتی خواهند داشت. خواب منقطع موجب می‌شود ترشح هورمون‌‌های استرس و فشار اکسیداتیو بر مغز و رگ‌های خونی افزایش یابد و بدین ترتیب رادیکال‌‌های آزاد در بدن بیشتر می‌شوند. رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایدارند که به سلول‌ها آسیب می‌زنند و باعث بیماری و پیری می‌شوند.  

خوابی که به دلیل صدای ترافیک برآشفته می‌شود، می‌تواند افزایش التهاب، فشار خون بالا و اختلالات عروقی را به دنبال داشته باشد که همه این‌ها عامل بروز بیماری‌های قلبی‌اند. 

نویسندگان این تحقیق، مروری بر مطالعات بالینی گذشته را به اشتراک گذاشتند تا تاثیر صدای ترافیک بر سلامت عمومی را نشان دهند. یک پژوهشی جدید در حوزه صدای ترافیک، حاکی از آن است که به ازای هر ۱۰ دسی‌بل صدا، خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی ۳.۲ درصد افزایش می‌یابد. به گفته این نویسندگان، سروصدای ترافیک می‌تواند به طور بالقوه بر تغییر ژن‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق