Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون الله یاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت: استان اصفهان به لحاظ اثار تاریخی و باستانی از اهمیت خاصی در کشور بر خوردار استو به همین منظور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان به منظور احیای بافت‌های فرسوده تاریخی و باستانی استان اصفهان تسهیلات لازمی را ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اعتبارات لازمی که از سوی دولت برای طرح‌های سال آینده تامین خواهد شد پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ اثار تاریخی و باستانی فرسوده استان اصفهان احیا و مرمت شود.

او افزود:بیش از ۸۳ شهر و ۷۰ روستای استان اصفهان دارای بافت‌های تاریخی و باستانی هستند که ۷۰ درصد از بافت‌های تاریخی این مناطق فرسوده و نیازمند مرمت و بازسازی است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد:در سال جاری عملیات احیای بافت‌های فرسوده تاریخی استان اصفهان اجرایی شده است و بر این اساس مقرر شده تا بسیاری از بافت‌های تاریخی و اثار باستانی استان اصفهان تا پایان سال جاری احیا و مرمت شود.

او گفت:نقش کارگاه‌های مرمت استان اصفهان در احیای بافت‌های فرسوده تاریخی بسیار اثر گذار است و همین نیز باعث شد تا در سال جاری ۴ هزار کارگاه مرمت ایجاد شود.ماموریت اصلی این کارگاه‌ها مرمت و احیای اثار تاریخی و باستانی فرسوده استان اصفهان است.
الله یاری ادامه داد: از طرح‌هایی که تا کنون در سال جاری اجرایی شده است می‌توان به احیا و مرمت مسجد جامع و آتشکده ساسانی شهرستان نطنز، احیا و مرمت کاروانسرای شهر انارک، احیا و مرمت مسجد جامع و بازار تاریخی شهرستان نائین، احیا و مرمت بازار تاریخی، حمام سنتی و مسجد جامع شهرستان شهرضا، احیا و مرمت بافت‌های فرسوده تاریخی شهرستان اردستان و احیای بازار تاریخی شهرستان کاشان اشاره داشت.
او اضافه کرد:یکی دیگر اقدامات این طرح احیا و مرمت بافت‌های فرسوده تاریخی روستا‌هایی همچون ابیانه، چوپانان و متین آباد استان اصفهان است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری روستای ابیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت