Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند خروج نظامیان اروپایی از عراق که از دو روز گذشته آغاز شده است؛ امروز نیز همزمان با پاسخ موشکی سپاه، ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خروج نظامیان اروپایی از عراق در روزهای گذشته و پس از تهدید ایران مبنی بر انتقام سخت از آمریکا در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، آغاز شده و امروز نیز کشورهای اسلوونی، لتونی و کرواسی اعلام کرده‌اند که نیروهای خود را از عراق خارج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع اسلوونی، امروز (چهارشنبه) گفت که کشورش تصمیم به خارج کردن نیروهایش از عراق پس از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» گرفته است. 

در بیانیه وزارت دفاع اسلوونی آمده است که پس از اصابت موشک‌های ایرانی به فرودگاه اربیل، تمامی شش نیروی اسلوونی گروهان سوم نیز در هماهنگی با شرکای آلمانی تخلیه شده‌اند. این بیانیه همچنین مدعی شده است که هیچ یک از نیروهای اسلوونی در عراق در حمله موشکی ایران، آسیب ندیده‌اند.

«کریسجانیس کارینز» نخست‌وزیر لتونی نیز امروز گفت که در صورت درخواست دولت بغداد، به زودی نیروهای این کشور را از عراق خارج می‌کند. 

او در یک مصاحبه تلویزیونی، گفت در صورتی که دولت عراق طبق خواسته پارلمان این کشور از اعضای ناتو بخواهد این کشور را ترک کنند، لتونی خاک عراق را ترک خواهد کرد.

یک منبع در وزارت دفاع لتونی نیز امروز اعلام کرد که نیروهای این کشور در یکی از پایگاههایی که امروز هدف حمله موشکی ایران قرار گرفت حضور داشتند اما هیچ آسیبی ندیدند.

وزارت دفاع کرواسی اعلام کرد با توجه به تنش‌های رو به افزایش پس از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، ۱۴ نیروی کرواسی، عراق را به مقصد کویت ترک کرده‌اند. ۵۰ نیروی ایتالیایی مستقر در بغداد هم خاک عراق را ترک کردند.

خبرگزاری آنسا روز سه شنبه گزارش داد که نظامیان ایتالیایی مستقر در پایگاه  نظامی «یونیون ۳» در بغداد شامگاه دوشنبه این مکان را ترک کردند.

وزارت دفاع دانمارک نیز در روزهای گذشته اعلام کرد به دلایل امنیتی همه فعالیت‌های آموزشی و نظامی خود را در عراق به حالت تعلیق درآورده است.

«یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان به سی.اِن.اِن گفت که ۳۵ نفر از نظامیان خود را از بغداد و پایگاه تاجی، به‌طور موقت به کویت و اردن منتقل کرده‌اند».

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور موقت نیروهایش را از عراق خارج می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ناتو گفت: «ما موقتا مأموریت خود در عراق را متوقف می‌کنیم و برخی از نیروهای خود را به مناطق مختلف چه در داخل و چه خارج از عراق منتقل کرده‌ایم، چون امنیت نیروهای ما مهم‌تر از هر چیزی است.»

امروز منابع رسمی در عراق به شبکه المیادین گفتند که هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به همه آمریکایی‌ها فهماند که دیگر در عراق امنیت ندارند و باید از این کشور خارج شوند.

علاوه بر تهدیداتی که متوجه نیروهای خارجی در عراق است؛ روز یکشنبه گذشته نیز پارلمان عراق با اکثریت آرا طرح خروج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و از این رو حضور این نیروها وجاهت قانونی نیز ندارد.

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق سردار سلیمانی آمریکا پاسخ موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟

منچستریونایتد، چلسی و نیوکاسل برای سهمیه لیگ اروپا رقابت می‌کنند

طرفداری | با بازی‌های هفته سی و ششم لیگ برتر، رقابت جالبی برای تصاحب سهمیه لیگ اروپا شکل گرفته است. 

رقابت برای کسب سهمیه لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا برای منچستریونایتد و چلسی، باشگاه‌هایی که هزینه‌های هنگفتی در نقل و انتقالات انجام داده‌اند، اتفاقی دور از انتظار محسوب می‌شود. با توجه به عملکرد نگران‌کننده دو تیم در داخل زمین، تبعید آن‌ها از سطح اول فوتبال اروپا منصفانه به نظر می‌رسد. هر دو باشگاه نیاز مبرمی به حضور در رقابت‌های اروپایی دارند. در دید اول، رقابت برای حضور در سطح دوم و سوم فوتبال اروپا ناامیدکننده است، اما آن‌ها می‌توانند با کسب سهمیه، قوانین سود و پایداری لیگ برتر را رعایت کنند. اتفاقی که موانع نقل و انتقلاتی را رفع خواهد کرد. 

در اولدترافورد، سر جیم رتکلیف به محض ورود به منچستریونایتد از اریک تن هاخ درخواست کرده بود تمامی تلاشش را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا انجام دهد. منچستریونایتد نسبت به چلسی وضعیت بدتری دارد. آن‌ها خلاف رقیب لندنی خود درآمد چندانی از محل فروش بازیکن به دست نمی‌آورند و قعرنشینی در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان، زیان بزرگی به باشگاه وارد کرده است. در کنار چشم‌انداز فروش بازیکنانی مثل میسون گرینوود و کسب سود خالص، شیاطین سرخ قطعا به حضور در لیگ اروپا نیاز دارند. غیبت در رقابت‌های اروپایی قراردادهای اسپانسرینگ این باشگاه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در استمفوردبریج، تاد بولی از هفته‌ها پیش کانر گلگر را در لیست فروش قرار داده است. درآمد فروش بازیکن آکادمی در ارقام مالی به عنوان سود خالص ثبت می‌شود. اگر سناریوی فروش بازیکن انجام نگیرد، آبی‌ها باید در یکی از دو رقابت لیگ کنفرانس یا اروپا حاضر شوند. آن‌ها از مائوریسیو پوچتینو رتبه ششم را درخواست کرده‌اند. اوضاع در سنت جیمز پارک نیز مانند دو باشگاه بزرگ لیگ برتر است. نیوکاسل که به نوعی فصلش را زنده کرده است، شانس بسیار خوبی برای رسیدن به لیگ اروپا دارد. 

سهمیه لیگ قهرمانان لیگ برتر انگلیس

استون ویلا امروز در آمکس مقابل برایتون حرفی برای گفتن نداشت. آن‌ها در روزی که موقعیت چندانی ایجاد نکردند، در نهایت با شکست 1-0 مواجه شدند. استون ویلا در حال حاضر با 67 امتیاز از 36 بازی در رتبه چهارم قرار دارد. تاتنهام، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن‌ها 4 شکست متوالی را تجربه می‌کند و یکی از 3 دیدار آینده‌اش را مقابل منچسترسیتی برگزار خواهد کرد. با توجه به اختلاف امتیاز دو تیم، در این لحظه شاگردان اونای امری شانس اصلی تصاحب سهمیه چهارم لیگ قهرمانان هستند. 

حضور سه تیم اول در لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده است  بازی‌های باقی‌مانده استون ویلا (67 امتیاز): لیورپول (خانه)، کریستال پالاس (خارج از خانه) بازی‌های باقی‌مانده تاتنهام (60 امتیاز): برنلی (خانه)، منچسترسیتی (خانه)، شفیلدیونایتد (خارج از خانه) سهمیه لیگ اروپا و لیگ کنفرانس 

دو سهمیه لیگ اروپا برای لیگ برتر وجود دارد. تیم پنجم جدول و برنده اف‌ای کاپ راهی مسابقات سطح دوم اروپا می‌شوند. در صورتی که منچسترسیتی برنده جام حذفی نام بگیرد، این سهمیه به تیم ششم جدول خواهد رسید. اگر منچستریونایتد موفق به قهرمانی شود، آن‌ها فارغ از جایگاه‌شان در جدول، راهی مرحله گروهی لیگ اروپا می‌شوند و تیم ششم سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را دریافت می‌کند. 

وضعیت فعلی کورس سهمیه لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا 

با قهرمانی لیورپول در مسابقات لیگ کاپ، تیم ششم جدول سهمیه حضور در دور پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا را دارد. با این حال، اگر قهرمان اف‌ای کاپ از پیش سهمیه اروپایی داشته باشد (منچستریونایتدِ قهرمان در جایگاه ششم باشد)، فرصت حضور در لیگ کنفرانس به تیم هفتم تعلق می‌گیرد. در صورت قهرمانی منچستریونایتد در اف‌ای کاپ و پایان رساندن لیگ برتر خارج از 7 تیم برتر، تیم هفتم دیگر شانسی برای حضور در رقابت‌های اروپایی ندارد و سهمیه لیگ کفرانس به جایگاه ششم تعلق می‌گیرد. قهرمانی استون ویلا در لیگ کنفرانس تاثیری در سهمیه‌های لیگ برتر نخواهد داشت. 

بازی‌های آینده منچستریونایتد: کریستال پالاس (خارج از خانه)، آرسنال (خانه)، نیوکاسل (خانه)، برایتون (خارج از خانه) بازی‌های آینده چلسی: ناتینگهام فارست (خارج از خانه)، برایتون (خارج از خانه)، بورنموث (خانه) بازی‌های آینده نیوکاسل: برایتون (خانه)، منچستریونایتد (خارج از خانه)، برنتفورد (خارج از خانه)

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها