Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه جدا از تمام آمارهای اداری و گزارش های مختلف، حافظه‌ی همین بچه‌ها را بهترین کارنامه کانون می‌دانم، گفت: آرزویم این است که روزی کتابخانه سیار به تمام روستاهای استان برود.

«محمد رضا رستم‌پور» در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، سفر به یکی از روستاهای استان را شاعرانه به قلم کشیده و نکاتی ظزیف و کاشناسی شده را نیز بیان کرده است:

 به اتفاق «علیرضا آقایی»  یک روز را مهمان کتابخانه سیار روستایی شماره دو کانون استان ایلام بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده های نه چندان دور اما پر پیچ و خم   روستای «حسین‌آباد» در  بخش «سیوان» گاهی زیبایی و شگفتی مناظر طبیعی و چشم‌انداز باغسار و کوهستانی را برای لحظاتی از ذهنت می‌برد و ترجیح می‌دهی در گرفتن فرمان دقت کنی تا لذت بردن از مناظر!

 بخش سیوان واقعا منطقه‌ای توریستی است و مردمانی فرهنگ دوست دارد این بخش چهره‌های فرهنگی بسیاری به استان معرفی کرده است و از هر نظر مردمانش قابل ستایش‌اند.
جاده‌های پر پیچ و خم روستاهای سیوان دوباره زحمات و خطرات کار کتابخانه‌های سیار روستایی را در خاطرم تلنگر می‌زند.

خدایا این مربیان هر روز با این پیچ و خم‌ها سرو کار دارند و سرشار از عشق به کار خود و کتاب رسانی به بچه‌های روستا همچنان پر انگیزه کار را ادامه می‌دهند و به ما نیز انگیزه می بخشند.
بالاخره در روز آفتابی و خوش آب و هوای سیوان به روستای میزبان یعنی «حسین‌آباد» می‌رسیم .در کوچه های باصفا با مردمی با صفاتر از طبیعتشان روبه رو می‌شویم ،خوش برخورد و صمیمی نشانی بچه‌های مدرسه را می دهند. مدرسه را که پس از کمی کوچه گردی و راه گم کردن پیدا می‌کنیم، صدای «محسن نوریان‌فر» مربی جوان کتابخانه سیار روستایی به آمدن دلگرممان می‌کند. محسن دارد برای بچه ها فعالیت کاغذ و تا انجام می‌دهد فعالیتی که به کودک فرصت خلاقیت می‌دهد. با معلمان صمیمی مدرسه که آشنا می شویم نام آقایان میرزایی و عبداللهی و نیازیان نیر به دوستان معلممان افزوده می‌شود.
از علیرضا آقایی که هم کارشناس مسئول است و هم هنرمندی توانا، دعوت می‌کنم برای بچه‌ها بخشی از هنرش را هدیه کند و بعد خودم نیر به معرفی کتاب‌های تازه ی کانون می‌پردازم و فعالیت دیگر محسن نوریان فر به نام بازی و سرگرمی برنامه ی ما را تکمیل می‌کند.
۳۴ دانش آموز مدرسه ابتدایی روستای حسین آباد فرصت گفتگویی دوستانه را با سوال‌های خوبشان فراهم می‌کنند. برایشان شعرهای چاپ کانون را می‌خوانیم و قول اهدای کتاب به خودشان و کتابخانه مدرسه‌شان می‌دهیم.اطلاعات بچه ها از کتاب های کانون و شعرها و قصه های خوبی که از این کتاب‌ها در خاطر دارند ما را به کارمان دلگرم تر می‌کند.می گویم واقعا خوشحالم که نقش کانون را در ذهن بچه های این روستا داریم به خوبی به شکلی ملموس می‌بینیم.

معلوم است «محسن نوریان فر» و پیش از او «صادق سلیمانی» و پیش‌تر «جعفر گل‌محمدی» مربیان خوبی بوده اند و کار خود را به خوبی انجام داده اند که این بچه‌ها این قدر اطلاعاتشان درباره کتاب های کانون پربار است.این بچه ها  که شعر‌های کتاب های کانون را با ما هم صدا می خوانند معلوم است  کتابخانه سیار روستایی و تاثیر و اهمیت حضور آن را پذیرفته‌اند.
جدا از تمام آمارهای اداری و گزارش های مختلف، حافظه ی همین بچه‌ها را بهترین کارنامه کانون می‌دانم .کانون اگر مرتب به بچه های روستا کتاب کودک‌ونوجوان برساند و فعالیت‌های فرهنگی،ادبی ،هنری خود را مرتب و بر اساس فرم دهگردی و برنامه ریزی هفتگی برای بچه های روستاهای مختلف ایلام برگزار کند،رسالت خود را به خوبی انجام داده است.
امروز،سه شنبه شانزدهم دی ماه ۱۳۹۸ برای ما یک روز خوب و به یاد ماندنی بود چرا که حاصل و حضور بخشی از فعالیت‌های کانون را به شکلی ملموس و امیدوار کننده در بین بچه های روستا دیدیم. بچه‌هایی با استعداد و دارای حافظه ادبی و فرهنگی عالی و مشتاق کلمه و کتاب.بچه‌هایی که شعر های گنجینه ادبیات شفاهی منطقه ی خود را نیز به خوبی حفظ کرده اند و بر شعرها و قصه‌های نیاکانشان تسلط دارند و آینده‌ای خوب و روشن را نوید می‌دهند. حضور ما در این روستا درحقیقت بازدید اداری نبود یک بازسازی فکری برای خود ما بود که درباره فعالیت در روستاها وقت بیشتری بگذاریم و خدمت گسترده‌ای داشته باشیم و بچه‌های بیشتری را بتوانیم پوشش دهیم.

امروز حدود شصت روستای شهرستان ایلام،بخش چوار،بخش سیوان و شهرستان چرداول از فعالیت های سه کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه پستی بهره مند شده اند و آرزویم این است که روزی تمام روستا های استان را صاحب کتابخانه سیار روستایی کنیم .
کانون در حال حاضر ۲۲ مرکز ثابت و سیار وپستی را در سراسر استان دارد وحمایت از گسترش فعالیت های آن درحقیقت حمایت از آینده ای است که می‌توان ساخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت